PowerDVD 7 laat Windows 2003 crashen.

Pagina: 1
Acties:

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Topicstarter
Hallo,

Vandaag PowerDVD 7.2 gekocht, geinstalleerd, key ingevuld voor de Deluxe versie.

Ik stop mijn eerste dvd erin, Lord of the rings 1, ik klik op play en systeem slaat vast, en reboot maar scherm blijft uit. Moet op reset drukken om schermen weer aan de praat te krijgen.

Waarom ik W2k3 gebruik is i.v.m. werk-vpn en remote desktop + dat ik het een fijn OS vindt.

Ik had hiervoor WinDVD 7 maar die gaf belabberd beeld, er bleef een soort "waas" hangen werkte wel maar niet zoals ik dat wilde. WinDVD werkt nu nog wel, maar PowerDVD weigert dienst.

Ik heb al bij Cyberlink een "Help request" gedaan maar zal wel even duren, en misschien heeft iemand hier een oplossing.

Sysspecs zie sig, alle laatste drivers/updates.

[ Voor 6% gewijzigd door prutser001 op 23-01-2007 14:39 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Na wat knoeien met PowerDVD 7.2, kan ik nu wel HD-DVD afspelen, maar zodra ik er een DVD mee wil afspelen crashed hele pc. Met WinDVD/WMP/MPC/VLC geen probleem, maar het gaat er juist om dat ik 1 oplossing wil om alles af te kunnen spelen.

Voor:

MKV = MPC/VLC (VLC geeft nog weleens problemen met subs/wisselen van audiolagen)
Divx/Xvid = MPC/PowerDVD
.TS bestanden, Transport streams (HD films/series van newsgroups) = MPC/VLC (wisselt soms geeft MPC geen geluid, dan VLC weer niet)

Quicktime spul = Quicktime. (duh)
HD-DVD = PowerDVD 7.2.
DVD = WinDVD.
WMV(HD) = WMP.
OGG/OGM = MPC.
H.264 gecodeerde bestanden verschillen nog weleens dan geen beeld, dan "unable to render" maar wel geluid, wel beeld maar geen geluid met b.v. MPC/VLC.

HD-DVD is trouwen super, beeld geluid, vandaag Chronicles of Riddick gekeken, had deze al eens op 720p gezien maar dit is net ff wat mooier, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, je moet het zien :)

Morgen staat V for Vendetta op de planning en Blade Runner :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Schopje.

Ik ben gisteravond nog bezig geweest met PowerDVD 7.2, en had iets heel raars.

Als ik een dvd in mij computer stopte, PowerDVD opstarte en "play" drukte ging mijn muis naar het midden van het scherm, en reageerde niets meer en uiteindelijk wordt het beeld zwart.

Maar.. als ik dan op mijn "aan/uit" knop drukte kreeg ik wel het "afsluit menu" van windows dus wel beeld. Opgegeven moment hoorde ik ook nog geluid na wat knoeien zag ik zelfs afentoe beelden van de film voorbij komen, maar werdt het beeld weer zwart.

Ik krijg van Cyberlink zelf geen goede reactie, niets wat ik nog niet geprobeerd/gedaan had.
Eerst dacht ik dat het aan die "VPU-Recover" functie van ATI lag, deze uigezet maar hielp niets.
Ook viel me op dat na zo'n crash hij van 32bit naar 16bit ging.

Waarom HD-DVD geen problemen geeft en DVD wel is me een raadsel, daar komt bij dat ondanks dat PowerDVD geinstalleerd is ik niet de mogelijkheid krijg om met WMP dvd's af te spelen, daarvoor gebruik ik nu een trial versie van WinDVD.

Kortom PowerDVD is eigenlijk waardeloos, en Cyberlink is ook niet meer wat het geweest is.
Als ik kijk naar mijn vorige ervaringen met Cyberlink in de tijd van PowerDVD 3.0-4.0 en als je dan een vraag had op hun forum kreeg je ook daadwerkelijk een reactie MET een oplossing/patch die kort daarna gereleased werdt, nu is het echt waardeloos ik wacht al 3 weken op een reactie of een oplossing.