Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CrossFire Bridge Interconnect, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort 2x een MSI ATI Radeon RX1950 Pro. Bij deze kaarten zat echter niet zo'n soort van brugje om deze kaarten aan elkaar te koppelen. (Ik heb er twee nodig) Weet iemand waar ik deze kan kopen? Die webshop van ATI verstuurt niet naar Nederlands (Althans, ik kon nergens een land invoeren)
Verder kan ik binnen Nederland ook niets vinden, lijkt me een beetje raar. (In Duitsland wel wat, maar die vragen zo'n €15 verzendkosten. Als het moet oke, maar liever iets goedkopers.)

Alvast bedankt :)

Afbeeldingslocatie: http://shop.ati.com/buyatistore_assets/product_images/3186855.jpg
twee van deze dingen

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 21:43

Nutral

gamer/hardware freak

ati crossfire heeft toch helemaal geen bridge nodig ? bij die videokaart hoor je een crossfire edition te krijgen en een normale. bij die crossfire edition zit een dvi kabel volgens mij die dan de 2 signalen samenvoegt. bij de langzamere 1600 of 1300 kaarten heb je geen crossfire edition nodig.

• jeroenvanthoog
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-11 15:58
Als je een normale kaart en een crossfire kaart koopt zit bij de crossfire kaart zo'n ding. Volgens mij wil je proberen het met 2 niet crossfire kaarten aan de gang te krijgen??? Anders had je wel een bridge gehad.

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

je hebt helemaal geen bridge nodig bij crossfire, alleen bij sli.

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:16

Kolder

Raaarrrr

Zo we zijn goed op de hoogte hier, Nieuwe Grafische kaarten van Ati hebben nu ook een bridge en hoeven niet meer ouderwets via de kabel aan de buitenkant verbonden te worden. Ook het hebben van een masterkaart is niet meer nodig.

De bridge is volgens mij wel te bestellen via ati(amd nu) zelf, en wie weet zijn er enkele webshops die hem aanbieden. Verder zou ik geen idee hebben waar ze te koop zijn. Wie weet een vraag advertentie zetten op V&A van Tweakers.net

Succes iig.

Whatever........

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

In het geval van SLI werden ze altijd bij het SLI capable moederbord geleverd.
Maar waar je deze dus inderdaad los kunt kopen... geen flauw idee.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:26
Een ATi 1950 pro heeft helemaal geen crossfire master card nodig ;). Het is standaard al een mastercard.

Naar mijn weten heb je ook geen apart verbindingsstukje nodig, en zou je gewoon je beeldscherm aan kunnen sluiten op je primary kaart Zou geen problemen op mogen leveren :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

1950pro is de enige kaart van ati die de bridge ondersteund heb ik mij laten vertellen. maar je krijgt geen bridge bij een crossfire moederbord. zou niet weten hoe je er een zou moeten krijgen.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bij je eerste kaart 1, en bij je tweede kaart de tweede. Lekker slim dus.
Zonder bridge heb je veel slechtere performace, dus zonder is niet aan te raden.
Alternate had het volgens mij eerst, maar nu blijkbaar niet meer.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-11 16:42
Misschien te laat, maar het antwoord was nog niet gegeven:

Bij komplett.nl kun je van die bruggetjes bestellen: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=329296

Verwijderd

toch weer echt grappig, ATI komt met een nieuw concept met domme lompe kabels. en achteraf doen ze bal hetzelfde wat nvidia al 2 jaar heeft met zo een bridge. :+

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:35:
toch weer echt grappig, ATI komt met een nieuw concept met domme lompe kabels. en achteraf doen ze bal hetzelfde wat nvidia al 2 jaar heeft met zo een bridge. :+
3dfx gebruikte ook externe kabels bij de voodoo 2
ATi had het niet voorzien in het ontwerp en daardoor moest er voor een complexe oplossing met mastercard & externe verbinding gekozen worden

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik ben zelf ooit voor een vriend op zoek geweest voor die dingen. heb ze helaas nooit gevonden.
Je zou (waar ik toen geen zin in had), wat winkels af kunnen bellen.

edit: aah, zie nu de reactie van EdwinB pas.
Toch wel te krijgen dus.

[ Voor 190% gewijzigd door job op 20-02-2007 15:10 ]

Pagina: 1