[CSS] z-index in IE7 en Firefox

Pagina: 1
Acties:

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 22:52
Ik heb een site, waarvan de static html hier te bezoeken is: http://www.infocaster.net...estein_dev/pushy/bla.html

In Firefox komt er netjes een logo met z-index: -1; rechtsonderin, in IE7 zit het logo achter de achtergrond :?... Ik snap niet waar dit door komt, is er iemand die een idee heeft?
Ik heb al wel geprobeerd die venstertjes een z-index: 2; mee te geven en het logo z-index: 0; maar toch blijft het logo over de venstertjes verschijnen... Any1?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

z-index in IE is sowieso buggy
Verder zou ik geen negatieve z-index gebruiken - niet alle browsers gaan daar goed mee om ;)

Intentionally left blank

• plofkip
Daar verschijnt het gele boxje boven...

Anyhow, enig idee wat ik hier aan kan doen? De 'window's' een z-index van 2 geven werkt ook niet (en het logo 0)...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FaNtJuH schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:13:
Daar verschijnt het gele boxje boven...

Anyhow, enig idee wat ik hier aan kan doen? De 'window's' een z-index van 2 geven werkt ook niet (en het logo 0)...
Je moet ook niet lukraak alles een z-index gaan geven, daar maak je het probleem meestal erger mee ;)
Het is zaak ervoor te zorgen dat de elementen die je wilt 'stacken' dezelfde offset-parent hebben. Helaas betekend dat in sommige gevallen dat je je markup moet aanpassen...

Intentionally left blank

• plofkip
Wat ik doe is al die vierkantjes inclusief inhoud een z-index van 2 meegeven, de rest niet. Dan zouden die toch voor het logo moeten verschijnen?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Stomme vraag: waarom zet je die backgroundImage niet gewoon als achtergrond van #windows?

Anyway: volgens mij is het op te lossen door #bodywrap een position:relative te geven (z-index werkt alleen op positioned content) en een hogere z-index dan #logo.

Intentionally left blank

• plofkip
Ik zet hem niet als achtergrond van #windows omdat ik hem een aantal px van de onderkant en rechterkant af wil hebben, fixed... Als ik hem als backgroundimage doe, krijg je gezeur met resolutie's.
Ik ga je oplossing even proberen....

[ Voor 9% gewijzigd door plofkip op 23-01-2007 14:45 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FaNtJuH schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:44:
Ik zet hem niet als achtergrond van #windows omdat ik hem een aantal px van de onderkant en rechterkant af wil hebben, fixed... Als ik hem als backgroundimage doe, krijg je gezeur met resolutie's.
Ik ga je oplossing even proberen....
Maak dan gewoon je plaatje rechts en onderin wat groter :? ;)

Intentionally left blank

• plofkip
Ja maar hoe kan ik een background-image positioneren dan?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FaNtJuH schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:48:
Ja maar hoe kan ik een background-image positioneren dan?
background-position :)

Intentionally left blank

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

Cascading Stylesheet:
1
2
background-image:url(i/achtergrond.gif);
background-position: bottom right;
:)

[ Voor 41% gewijzigd door TeeDee op 23-01-2007 14:51 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• plofkip
OMG....

Dat werkt perfect, maar als ik dan de eigenschap background-attachment: fixed meegeef verschuift hij achter het rechterpanel... Kan ik daar nog wat aan doen? (behalve de image lege ruimte aan de rechterkant geven)

Ach laat maar :) Heb nu de image groter gemaakt aan de rechterkant en nu ziet hij er perfect uit! :)

Über thanks! :D

[ Voor 126% gewijzigd door plofkip op 23-01-2007 15:00 ]

Pagina: 1