Toon posts:

De beste en mooiste manier om tv te kijken

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is de laatste tijd heel erg veel op de markt...
Verschillende types tv's, aansluitingen, uitbreidingen, abbonementen, lcd, plasma, noem maar op...

Zelf werk ik thuis op een Apple beeldscherm, daarvan is het beeld haarscherp.
Is het niet mogelijk om zulk mooi beeld te krijgen op een (plasma/lcd) tv?

Thuis heb ik nu een breedbeeldscherm van Sony, maar vanwege wat geld teveel, wil ik nu eigenlijk wel eens een hele mooie tv kopen met sublieme kwaliteit geluid/beeld.

Heb al flink gezocht overal, maar iedereen prijst haar eigen producten aan. Hier op 't forum kon ik ook niet echt de geschikte informatie vinden.

Wat is nou HET systeem? Graag geen systemen van + 10.000 euro, want dat wordt me weer een beetje te gek 8)7

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tsjaa dat is voor iedereen persoonlijk?

Wil je 66cm beeld/ 82 cm beeld/ 94 cm beeld/ 102 cm beeld/ 118 cm beeld?
Wil je er alleen TV op kijken? Wil je 'm als computerscherm gebruiken? Wil je erop gamen?

Heb je 'n bepaalde smaak/ design in je hoofd? Moet die zilver zijn of zwart?
Wil je 'm aan de muur hangen of op 'n dressoir zetten? Moet er 'n glasplaat voorzitten of niet?

Zo'n topic als dit slaat nergens op, de best way you can get is om in winkels te gaan kijken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
HD-tv, digitaal abonnement met hd-receiver nemen en een fatsoenlijk stel boxen? :? Het forum staat er vol mee...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:48:
[...]
Zelf werk ik thuis op een Apple beeldscherm, daarvan is het beeld haarscherp.
Is het niet mogelijk om zulk mooi beeld te krijgen op een (plasma/lcd) tv?
[...]
Op je Apple-scherm is het scherp omdat het beeld dat naar dat scherm gaat de juiste resolutie heeft en digitaal is.
Stuur je dat beeld op een aangepaste resolutie naar een lcd/plasma-tv gaat het even haarscherp zijn.
Het probleem is dat analoge tv niet op de juiste resolutie en analoog binnenkomt en daarom zit het er dus crap uit :)

[ Voor 0% gewijzigd door Fire69 op 23-01-2007 14:05 . Reden: typo ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Een typisch gevalletje "wat moet ik kopen :? ". Helaas doen we daar op deze manier niet aan. Het devies is: eerst zelf uitgebreid op zoek, en dan pas vragen stellen op het forum. Niet andersom!

Verder begint de bottleneck voor goed beeld al bij de bron: de zenders. Zolang die het niet voor elkaar krijgen om deugdelijke beeld te leveren kun je nog zo'n dure TV hebben, het wordt er echt niet veel beter op.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.