Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HBO Information Management, of MBO + X-aantal cursussen etc?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:43
Over 2 weken zou ik eigenlijk beginnen met de opleiding Information Management. Ik weet nu nog steeds niet, of ik met mijn MBO Niv. 4 Diploma wil gaan werken, om te kijken wat ik nu écht wil, of dat ik deze opleiding ga doen.

Het salaris van een HBO Informatie Analyst is uiteraard een stuk beter, maar wat verdient een gemiddelde MBO'er met een aantal cursussen zoals database management, of unix beheer ongeveer? Komt dat enigsinds in de richting van een Informatie Analyst?

Jaja, I Know, het 'Wat verdient een ICT'er gemiddeld topic', maar ik voel er op het moment niets voor op 20 pagina's door te scrollen om te zien of ik íets tegenkom.

De opleiding Information Management (Bedrijfskundige Informatica + IDM) kan ik als alles goed gaat, in 3 jaar doen. Vanwege mijn vooropleiding kan ik de P in een half jaar halen, en krijg ik vrijstelling voor de eerste stage periode (een half jaar ongeveer).

Ik vind het momenteel erg moeilijk om een keuze te maken, uit welke opleiding ik wil gaan volgen. ICT op MBO was nogal saai, vrij basic gedoe allemaal, op Cisco na. Daarna heb ik een half jaar Social Work gedaan, om de 'andere kant' eens te proberen, maar dat was het toch ook niet voor mij...

Na wat google werk, kwam ik zo'n centrum tegen wat opleidingen geeft m.b.t. Java, .NET en mainframe management etc. (Info2People
Tot in hoeverre, heeft dat een goede bijwerking op je CV als MBO'er?
Of maakt een HBO'er zowieso al meer kans op zo'n baan?

Mijn dank is groot ;)

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
Als instroomfunctie kan je beter voor HBO gaan en daarna verder ontwikkellen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HBO zal je zeker een bredere basis geven. En als die IM je aanstaat, zou ik dt zeker gaan doen. Dit is meer de bedrijfskundige kant van de ICT; een IM'er is als het ware verantwoordelijk voor de data die in de systemen aan- danwel afwezig is en de aansluiting van die data op de behoeften van de organisatie. Daarnaast wordt op een IM-afdeling ook vaak het informatiebeleidsplan geschreven :)

Groot voordeel van jou zal zijn dat je nu ook al de "harde kant" van de ICT kent. je kunt dan straks met zowel de zakelijke als de techniek zijde in een bedrijf mee praten. Gouden combinatie is dat. Bovendien: ik zie in de Intermediar dat IM'ers regelmatig gevraagd worden. Werk zat, dit itt MBO geschoolden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Blader voor de gein het topic "nut van certificering" eens door. Je zult zien dat er vele meningen bestaan en dat het m.i. vooral een situatieafhankelijk iets is. De ene werkgever zal meer zien in het feit dat je HBO hebt afgerond, een ander interesseert het wellicht weinig. Zelf denk ik dat je gewoon de voors en tegens van alle opties moet afwegen en de keuze moet maken die je zelf het beste lijkt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.