Toon posts:

Logitech 2.1 set niet aan te sluiten op X-FI ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet een HP Pavilion Media Center TV m7680.be-a - Core 2 Duo E6400 2.13 GHz
Ref: RJ039AA#B14 aangekocht samen met een Logitech® Z-2300 2.1 geluidsset.

Info over pc:

http://www.backoffice.be/shop/information.asp?artid=1277001

Info over 2.1 set:

http://www.logitech.com/i...ENTID=9372#Specifications

Bij de 2.1 set vertrekt er 1 kabel (groene plug) van de afstandsbediening. Deze sluit ik aan op de groene ingang van de X-FI (7.1) kaart die in de pc steekt. Het probleem is dat ik dan zwak geluid krijg en enkel uit de linker box. De woofer en de rechter box doen het niet. Als ik de groene in 1 van de andere steek heb ik nog steeds geluid uit slechts 1 box. Er is geen digitale aansluiting voorzien op de 2.1 set dus daar kan ik ook niet mee verder.

Moet ik een speciaal tussenkabeltje gaan zoeken dat de groene kabel opsplitst in 2 of meerdere ingangen ? Of doe ik iets fout ?

http://www.soundblaster.c...uct=14065&nav=artwork

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

BCC

Is het een enkele speaker uitgang? Dan staat daar alleen maar mono op en is het logisch dat je raar geluid krijgt met je stereo plug. Stop hem eens in de line of headphones uit.

Het kan ook zijn dat je in je mixer die uitgang kan switchen naar stereo.

[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 23-01-2007 13:20 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Probeer in je sound-settings je geluid niet op 7.1 te zetten, maar op stereo :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je de kaart wel op een 2.1 signaal gezet? soms als je het op een 5.1/7.1 zet willen de overige boxen wel eens zacht(er) klinken dan de rest. Even klooien met je settings dunkt mij.......

Ander optie is nog dat de kabel gebroken is oid. Miss even het kabeltje vervangen ?

edit:
dammit traag :P

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 23-01-2007 13:21 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 14:19
En kijk eens of de kanalen in de mixer niet gedimd zijn?

BOE

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Kanalen zijn niet gedimd, het kabeltje is niet stuk en ik heb de luidsprekersettings in windows en bij creative software allebei op 2.1 staan ...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

- Prop die speakerset in je mp3 speler: heb je dan stereo: speakerset OK
- Prop dopjes van mp3 speler in Xfi: heb je stereo geluid: Xfi OK

Zijn beiden goed, dan is er iets vreemds aan de hand ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
gokje...

je heb digitaal signaal aanstaan?? Gebeurt bij mij dan ook dat ik alleen geluid door 1 speaker hoor... met een hoop ruis. Probeer dat eens in je creative software te checken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen digitaal aanstaan want anders zou ik helemaal geen geluid hebben en zoals ik eerder zei is er geen digitale ingang voorzien in de logitech set.

Ik heb stereo geluid in mijn headphones maar die steken dan ook in de headphone ingang vooraan in de pc.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:58:
Ik heb stereo geluid in mijn headphones maar die steken dan ook in de headphone ingang vooraan in de pc.
Je moet natuurlijk wel de zelfde input testen als waar de speakerset aan hangt, en geen andere.

Stop de speakerset eens aan de voorkant erin...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb dit ook gehad. Alleen linker speaker deed het. Ik heb toen mijn pc na lang gedoe terug gebracht naar winkel. Ze vertelde daar dat het mogelijk door de slechte kwaliteit speakers komt (Medion). Die maakte kortsluiting op mobo. Dacht dat ze toen het mobo gereset hebben... Maar weet ook niet zeker meer... Is toch wel een jaar geleden inmiddels! Nu heb ik m'n Z5500D er op aangesloten en ik moet zeggen, dat klinkt lekker!!!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
voodooless schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:05:
[...]

Je moet natuurlijk wel de zelfde input testen als waar de speakerset aan hangt, en geen andere.

Stop de speakerset eens aan de voorkant erin...
en? wat is het resultaat?

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Pagina: 1