Toon posts:

video afspelen over 802.11g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet goed waar posten, bij netwerkforum of hier maar omdat ik geloof dat hier meer mensen met video begaan zijn stel ik hier de vraag. Vergeef me enkele redeneerfouten eventueel want ben nog newbie op vlak van netwerken:

ik ben van plan thuis draadloos netwerk uit te breiden met de bedoeling in slaapkamer/living audio-video content af te spelen.

Ik ben van plan volgende setup te hanteren:
Linksys router
Netgear network storage (802.11g) met 1 Terra (hier komen audio-video-foto's op).
HTPC in living (MCE)
Laptop (MCE) in slaapkamer

Vra(a)g(en):
Is 802.11g voldoende om de content (Divx, Xvid, DVD TS bestanden, eventueel in toekomst HD-Divx) te "streamen" naar andere kamers? zijn er ook Buffermogelijkheden en werken die beter dan rechtstreeks afspelen op het netwerk?
Theorethisch gezien is de 54Mbit/sec = ongeveer 7 MB/sec (correct?). In praktijk reken ik op de helft van de snelheid 3,5. Is dit voldoende om de videocontent af te spelen? Hoeveel MB/sec heeft dat nodig?

Tips, en vooral ervaringen welkom!!!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ja, dat zou voldoende moeten zijn. Een DVD streamen zou waarschijnlijk *net* lukken. HDTV niet, maar alles onder DVD waarschijnlijk wel

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Als het slecht loopt, zijn er dan ook buffermogelijkheden?

on the fly afspelen kan veeleisend zijn voor bvb hd-content of bepaalde dvd bestanden, het zou dan ideaal zijn van eerst tiental minuutjes te laten bufferen alvorens te beginnen met afspelen zoals je op internet doet..alleen weet ik niet of dat kan in deze setup

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
DVD 6 tot 7 GB voor 2 uur film =>
7168 MB / 7200 => 1 MB/s

Grote probleem hierbij is dat de bitrate niet evenredig is, bij actiescenes heb je dus een hogere bitrate, geloof dat maximaal 12000 Kbit was, ongeveer 1,5 MB.

HDTV is ongeveer 20 GB voor ongeveer 2 uur film,
zou dan gemiddeld 3 MB/s , maar dan moet je ook rekening houden met pieken, maar geen idee wat max is voor HDTV.

DVD zou theoretisch moeten lukken, alleen eigen ervaringen vertellen me dat Wifi niet de beste manier is om met een constante manier data over te brengen.

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 20:49
In een buffer oplossing ben ik ook wel geinteresseert, zelf stream ik ook wel eens een dvdtje vanaf mijn pc draadloos maar de mce in de woonkamer, maar je moet toch echt een goed wireless signaal hebben anders blijft hij af en toe hangen.

Ik heb me al voorgenomen om toch maar een gat door het plafond te maken.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Verwijderd

Topicstarter
carismagdi schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:44:
In een buffer oplossing ben ik ook wel geinteresseert, zelf stream ik ook wel eens een dvdtje vanaf mijn pc draadloos maar de mce in de woonkamer, maar je moet toch echt een goed wireless signaal hebben anders blijft hij af en toe hangen.

Ik heb me al voorgenomen om toch maar een gat door het plafond te maken.
vanaf welke signaalsterkte krijg jij problemen?
Pagina: 1