Toon posts:

Age of Empires 3 FPS Problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of iemand mij met het volgende kan helpen.

Ik heb Age of Empires 3 + de Warchiefs expansion pack (uiteraard origineel O-) )
Nu heb ik het probleem dat zodra er meer dan 100 mannetjes in m'n beeld zijn mijn FPS ineens zwaar inelkaar stort. (zo rond de 10 FPS) Ik heb dit probleem zowel op full settings (1280x1024, AA, en de hele zooi vol aan) als op low settings (1024x768, no AA, alles low/off).

Ik draai op dit moment het volgende systeem:

A8N-SLI Moederbord
AMD Athlon64 3200+ (@ 2.2ghz = 200Mhz overclock, als ik em op 2.0ghz laat lopen dan heb ik pcies tzelfde probleem)
1 GB DDR-400 PC3200 CL2 RAM (2x 512 in dual channel)
MSI Geforce 7900GTO (@ stock speeds) on Forceware 93.71. Oudere versies verhelpen het probleem niet |:(
Enermax Coolergiant 480W PSU
Maxtor DM10 160GB SATA Hard Disk

Ik draai een geoptimaliseerde Windows XP (200MB) op een aparte partitie. Ik heb het spel ook al geprobeerd op mijn andere partitie waar een originele Windows XP Professional SP2 op staat, maar daarin is het pcies hetzelfde liedje |:(

Ook heb ik al met mijn Virtual Memory settings zitten klooien (1536-1536, 1536-2048, 2048-2048)... maar dit maakt geen (merkbaar) verschil. Ook als ik de pagefile door Windows zelf laat beheren voel ik geen verschil.

Al mijn andere games (Need for Speed Carbon, F.E.A.R., Prey, GTA San Andreas) lopen wel gewoon vloeiend en daarin is de FPS wel stabiel.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want volgens mij zou mijn systeempje deze game makkelijk vloeiend moeten kunnen draaien.

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 12:21 . Reden: Heb mijn probleem nog even iets duidelijker geformuleerd ]

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Kijk eens hoeveel wissel bestand je computer verbruikt zodra je die Fps drops krijgt.
Open eerst taakbeheer, ga dan spelen en zodra je er weer last van krijgt switch je ff snel naar buroblad.

Ik ben bang dat het komt omdat je te weinig Ram hebt en zodra het te druk wordt kom je Ram te kort.

offtopic:
Aan mijn oude 7900GTO zal het iig niet liggen :Y)

//Reg
Kom ff langs bij mij, dan geef ik je ff 2x 512 Mb te leen
Mushkin Black Level 2, 2-2-2-5 ! _/-\o_
\\Edit

[ Voor 14% gewijzigd door Reg-Edit op 23-01-2007 12:34 ]

www.jaxxx.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik stap nu op mijn fietsje, dus dan zal je me zo wel zien verschijnen :P

En die 7900GTO zal t idd nie aan ligge 8)

[edit] Hmm heb ze erin gepropt... bios settings op auto, en ineens reboot m'n pc elke keer dat ik een game opstart.... Ook op handmatige settings werkt t niet :(

Stomme %^$&-PC....

Morgen weer een dag :Z

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 14:17 ]