[MDX] Membert Properties ipv de name

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41
Ik heb een applicatie die een report toont vanuit een cube. In dit report worden een aantal cijfers getoond per medewerker. Dit werd gedaan op personeelsnummer. Echter, nu is dit nummer vervangen door de naam en het personeelsnummer is een member-property geworden.
Dit is gedaan om het wat leesbaarder te maken.

Het probleem is nu, dat er in de dimensie meerdere keren dezelfde naam voorkomt met steeds een ander personeelsnummer. In mijn applicatie wil ik dus nog steeds gebruik maken van het personeelsnummer omdat anders de gegevens niet juist worden geupdate.
Ik ben al een tijdje bezig de MDX-query hiervoor aan te passen, maar het is me nog niet gelukt de member-property te gebruiken op de rijen.

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
WITH 
MEMBER [Medewerkers].[Number] AS '[Medewerker lokatie].CurrentMember.Properties("Personeelsnummer")'
MEMBER [Medewerkers].[ Grand Total] AS 'SUM( INTERSECT( { { EXTRACT( { DESCENDANTS( [Medewerkers].[Status].&[1], [Medewerkers].[Naam] )}, [Medewerkers] ) } }, { DESCENDANTS( [Medewerkers].[Bedrijfsonderdeel].&[1], [Medewerkers].[Naam] )} ) )', 

SOLVE_ORDER = 1000

SELECT { [Measures].[Bedrag] } ON COLUMNS ,

{
  DESCENDANTS( [Medewerkers].[Status].&[1], [Medewerkers].[Naam] ),
  [Medewerkers].[ Grand Total]
} 
ON ROWS
 FROM [Sales] 

De code is wat vereenvoudigd voor de leesbaarheid.

Kan iemand me uitleggen hoe ik op de rijen de member property 'Personeelsnummer' krijg in plaats van de naam? (of een combinatie van die twee)

Ik heb al een tijdje zitten klooien met:
- DESCENDANTS( [Medewerkers].[Status].&[1], [Medewerkers].CurrentMember.Properties("Personeelsnummer") )
- een member te definieren en deze te gebruiken
maar dit blijkt niet te werken.