Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AC-adapter met molex aansluiting??

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ieder1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 20:12
ik kwam op internet de Kama Connect USB tegen. dit is een adapter om extern hardeschijven mee aan te kunnen sluiten. het leuke eraan is dat de voeding op de adapter of op de hardeschijf zelf past.

nu heb ik laatst een 5,25" moederbordje aangeschaft dat door middel van een molex wordt gevoed
dus ik ben zeer nieuwsgierig of deze AC-adapters ook los te krijgen zijn? (ik kan ze zelf, in nederland, nog niet vinden..)

the trick is to keep breathing

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Vaak heb je wel van die mini voedinkjes die je weer met een adapter kan aansluiten.

Ik had er 1 voor mijn mini-atx VIA EPIA bordje, deze werd door een onstabiele 12v gevoed en er kwam netjes 12v uit. Die klikte je dan op je moederbord en zaten 2 molex connectortjes aan.

Verwijderd

Dat bordje heeft iig alleen maar 5V nodig, als je dus geen apparaten gebruikt die 12V nodig hebben ben je klaar met een stevige 5V voeding.

• ieder1
ik ben wel van plan om er ook een slimline dvd-brander aan te hangen, die kan denk ik niet zonder 12v.. of wel?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
ieder1: Gebruikt alleen 5V

• ieder1
=D

dat biedt perspectieven!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

ik sloop heel vaak molex-voedingen uit oude externe scsidrives, die dingen zijn hartstikke handig: 12V 1.5 A en 5V 2.5A, redelijk compact en je kunt ze op elk computeronderdeel aansluiten.

• ieder1
klinkt ook erg leuk, ik ga meteen de bekende 2e-hands sites afzoeken! =)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik heb er meerdere liggen hier, kreeg ik bijgeleverd bij m'n USB->IDE verloopjes.

Op Ebay kosten die dingen zo'n 15 eur (incl verzend)

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/rdriv2/rdrivkit800.jpg

Leveren (uit mn hoofd) 12 en 5V, beide 2A, op 1 molex plugje.

Als je belang hebt, mail vind je wel in m'n profiel. Uiteraard wel ophalen dan, verzenden is door de dure TPG tarieven duurder dan een splinternieuwe uit HongKong halen (daar heb ik ze ook vandaan)

• ieder1
ik ben druk aan het kijken bij Ebay..

ik woon niet echt in de buurt dus ik kan beter zelf even op zoek gaan denk ik, maar in ieder geval bedankt voor de tip!

grtz, iede.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11

Ibex

^^ met stom.

Inderdaad, hier bij de lokale computerboer zijn ze te koop voor 18 euro. De adaptertjes kunnen zo weg, maar die voedingen zijn best handig hoor :9.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• ieder1
heb zojuist een losse adapter aangeschaft voor zes euro inclusief verzenden! dat noem ik nog eens een goede deal! alleen jammer dat er geen aan/uit-knop op zit maar het wordt waarschijnlijk toch een 24/7 machientje... :)

Pagina: 1