Naar aanleiding van de Anne's weblog stuitte ik op zijn artikel over het gebruik van Web Forms 2.0 [WF2]. Hoewel ik hier wel eens eerder wat over gelezen heb, ben ik er nog vrij onbekend mee. En gezien de reacties op het artikel, ben ik blijkbaar niet de enige.
WF2 (een uitbreiding op HTML4, een extensie voor XHTML1 en een prototype voor HTML5) is momenteel nog in ontwikkeling. WF2 biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om zonder JavaScript geavanceerdere formulieren te maken. Sommige functies zijn al geïmplementeerd in Opera en Internet Explorer 6 en 7, en de verwachting is dat het binnenkort aan de standaard specificaties zal worden toegevoegd.
In deze demo worden enkele mogelijkheden van WF2 getoond:
Wat vinden jullie van WF2? Wie van julllie maken er al gebruik van WF2? Iemand bovendien enig idee wanneer WF2 in Firefox geïmplementeerd zal worden?
Links:Edit:
WF2 (een uitbreiding op HTML4, een extensie voor XHTML1 en een prototype voor HTML5) is momenteel nog in ontwikkeling. WF2 biedt ontwikkelaars de mogelijkheid om zonder JavaScript geavanceerdere formulieren te maken. Sommige functies zijn al geïmplementeerd in Opera en Internet Explorer 6 en 7, en de verwachting is dat het binnenkort aan de standaard specificaties zal worden toegevoegd.
In deze demo worden enkele mogelijkheden van WF2 getoond:
- Clientside validatie van invoervelden
- Datum- en tijdvelden
- Een range-slider
- Een eenvoudige manier om gedeelten van formulieren te herhalen
- Een output-veld
- Een drop-down voor een input-veld (maar met vrije invoer)
- Autofocus
- Vullen van een formulieren met externe data
- Data versturen zonder de pagina te submitten
- Input mode
Wat vinden jullie van WF2? Wie van julllie maken er al gebruik van WF2? Iemand bovendien enig idee wanneer WF2 in Firefox geïmplementeerd zal worden?
Links:Edit:
Iemand dan enig idee wanneer IE dit wel gaat ondersteunen?crisp schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:23:
Internet Explorer ondersteund geen WF2 - op die demo-pagina wordt die functionaliteit mbv een script behavior (htc file) geemuleerd.
Enkel Opera 9 biedt dus tot dusver (experimentele) ondersteuning.
[ Voor 9% gewijzigd door MIster X op 23-01-2007 12:45 ]