Toon posts:

Blanco pagina bij gebruik IP nummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een vreemd probleem:

Ik heb een website met domeinnaam gehost bij Vivenda en daar wil ik nog een domeinnaam aan koppelen die geregistreerd staat bij XS4ALL.

Als ik de domeinnaam ping die bij Vivenda geregistreerd staat, dan komt daar een IP nummer uit en die vul ik in bij XS4ALL bij DNS instellingen voor de daar gehoste domeinnaam.

Bij de domeinnaam die dus bij XS4ALL gehost staat verschijnt er nu alleen een blanco pagina, zonder foutmelding of iets dergelijks.

Ook als ik het IP nummer in de adresbalk tik, krijg ik een blanco pagina, zelfs als ik er /portal.asp achter zet.

Wat gaat er hier mis ??

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26

EnnaN

Toys in the attic

misschien zit je domein bij vivenda op een shared computer? dus heleboel domeinen op 1 ip-adres. dan stuurt vivenda je aan de hand van het ingetikte domein door naar de goede virtual host of dir of whatever.

als je dus naar het ip gaat weet ie niet welke klant je bent, idem dus met je doorlosactie i guess

sig

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Er zullen bij vivenda meerdere websites op dezelfde server draaien, de webserver serveert de juiste website aan de hand van het domein. Jou xs4all domein staat niet in de virtualhost van apache (er van uitgaande dat er apache draait) en de juiste website kan dus niet gevonden worden.
edit:
met EnnaN dus..

[ Voor 4% gewijzigd door Andre-85 op 23-01-2007 11:24 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
De Webserver waar op je website draaid bij vivenda zal inderdaad gebruik maken van virtual hosts. En voor de host "ip adress" zal alleen een blanko html staan

Wil je toch je domein van xs4all forwarden dan zal dit cloacked moeten gebeuren. Maar ik weet niet of dit ondersteund wordt.

www.zoneedit.com ondersteund cloaked forwards voor dns. Maar ik weet niet of je daar iets mee kan

http://www.zoneedit.com/doc/faq.html#faq37