[ACCESS]record selecteren

Pagina: 1
Acties:

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-03 17:38
Ik heb een database gemaakt waarin verschillende opdrachtgevers gekoppeld zijn aan verschillende projecten. Er is ook een mogelijkheid om apart zonder opdrachtgever een project aan te maken, maar als later besloten wordt dat dat project toch aan een opdrachtgever gekoppeld moet worden moet die functie wel in de database zitten zonder uit de formulieren te gaan.

Ik heb nu een formulier gemaakt met de gegevens van een project. Op die pagina heb ik een knop gemaakt die naar een subformulier gaat. In dat subformulier staan in Continuous Forms alle opdrachtgevers.

Ik weet alleen niet hoe ik een opdrachtgever kan selecteren van dat subformulier en kan koppelen aan het project. Weet iemand hier een oplossing voor?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Neem aan dat je die relatie ergens in een tabel hebt opgeslagen? Geef eens een klein (relevant) deel van je datastructuur en probeer dan mee te denken waar en wanneer er waardes moeten worden geupdate en / of geinsert :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-03 17:38
Ja, er ligt een 1 op veel relatie van opdrachtgevers naar projecten. Elke opdrachtgever heeft een eigen uniek nummer, KlantID. Elk project heeft een ook een uniek nummer, ProjectID. En ook een KlantID voor opdrachtgevers. De koppeling tussen een opdrachtgever en een project wordt gemaakt door die KlantID. Bij een nieuw project zonder opdrachtgever blijft die KlantID leeg. Ik moet nu een manier zien te vinden om in een Continuous Form het KlantID van een opdrachtgever die ik nodig in het KlantID van een project neer te zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door dunpealhunter op 23-01-2007 11:32 ]