overstap compuserve naar orange

Pagina: 1
Acties:

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb een vraag mbt het overstappen van Compuserve naar Orange.

Een week geleden is er een verhuizing in gang gezet (abbo CS stopt na 28-02). Ik heb netjes via Orange ADSL aangevraagd en opgegeven dat ik overstap vanaf een andere ADSL provider. Orange verzorgt de verdere afhandeling hiervan.

Op de site van Orange stond er ook bij dat ik toch voor alle zekerheid een opzegbrief naar Compuserve moest sturen. Dit heb ik dan ook gedaan met, expliciet erbij vermeld dat ik overstap naar Orange en dat ik schriftelijk bevestigd wil zien dat mijn ADSL dus niet wordt afgesloten.
Als je ervoor kiest om over te stappen op Orange ADSL, dan informeert Orange je huidige internet provider. Desondanks raden wij je aan ook zelf je abonnement op te zeggen. Hiervoor kan je gebruik maken van de voorbeeld opzegbrief. Zeg je huidige ADSL abonnement niet te snel op. Wacht tot je van Orange een brief met een geplande opleverdatum van je nieuwe ADSL abonnement hebt ontvangen. Orange kan namelijk de overstap niet realiseren, als er voor je huidige ADSL verbinding al een opzegging is opgestart. Hou bij het opzeggen van je huidige abonnement rekening met de geldende opzegtermijn (meestal 1 maand voor het einde van je jaarcontract). Dit om automatische verlenging met een nieuw jaarcontract te voorkomen.
Mijn abonnement bij Compuserve verloopt op 28 februari en deze laatstgenoemde brief had ik dan ook gisteren verstuurd om er zeker van te zijn dat ik in ieder geval tijdig heb opgezegd.

Zojuist lees ik dat de opleverdatum bekend is van mijn Orange ADSL en dit is 29 januari. Dit betekent dus dat ik in de maand februari dubbel moet betalen voor zowel Orange als voor Compuserve. En het betalen van Compuserve zint mij niet omdat ik geen gebruik maak van hun diensten.
CompuServe zal de kosten inzake het restant van de betreffende Minimum Duur, tijdens welke u uw Breedband Overeenkomst beëindigt, in rekening brengen.
Aangezien je gebonden bent aan bepaalde regels mbt stopzetten abonnement (minimaal één maand voor einde contractperiode) kan deze situatie dus voorkomen. Heeft Compuserve dan het recht om tóch geld te vragen voor een dienst die ze niet leveren? Want na 29 januari maak ik geen gebruik meer van hun diensten.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik zou even met orange contact opnemen en vragen of een overstap uitgesteld kan worden naar 28 febr., aangezien je niet eerder je abbo kunt opzeggen/overstappen.
Hou bij het opzeggen van je huidige abonnement rekening met de geldende opzegtermijn (meestal 1 maand voor het einde van je jaarcontract). Dit om automatische verlenging met een nieuw jaarcontract te voorkomen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

*zucht* het is ook erg stout van Orange om ADSL te leveren voordat CS weg is, dus eigenlijk is Orange de schuldige, gewoon de rekening van CS doorsturen naar Orange. wat is het ook alweer? 10 euro ?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:26

EnnaN

Toys in the attic

het feit dat je betaald komt toch omdat je een opzegtermijn / minimum duur hebt? en die zijn er omdat ze 'kosten maken' (of insert andere redenen voor dat soort regelingen). dat jij dat voordat dat afgelopen is iets regelt zodat je geen gebruik meer kan maken/maakt dat haalt de plicht het af te nemen natuurlijk niet weg... of zie ik de situatie nu verkeerd?

sig

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Xadeon schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:58:
Ik zou even met orange contact opnemen en vragen of een overstap uitgesteld kan worden naar 28 febr., aangezien je niet eerder je abbo kunt opzeggen/overstappen.
dat is wel een goeie, zouden ze daar moeilijk over doen?

ik ga straks wel ff bellen met zowel Orange als Compuserve want het liefste ben ik snel weg bij CS
EnnaN schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:58:
dat jij dat voordat dat afgelopen is iets regelt zodat je geen gebruik meer kan maken/maakt dat haalt de plicht het af te nemen natuurlijk niet weg... of zie ik de situatie nu verkeerd?
maar ik MOET het tijdig opzeggen en daarnaast ben ik afhankelijk van Orange hoe snel ze de aansluiting regelen.

[ Voor 32% gewijzigd door SURFivor op 23-01-2007 11:12 ]