Geen post met muis en tobo.

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 23:06

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Zoals de titel al zegt wil mijn PC niet opstarten met Muis en toetsenbord zonder start de computer gewoon op. Er is niets veranderd sinds de keer dat hij wel opstarten.
Ik heb de bios gereset dmv de jumper op het moederbord maar nu wil hij helemaal niet meer opstarten er komt geen POST niet eens beeld.

specs:
Antec Solution SLK1650B, Zwart
MSI K9VGM-V
Samsung Spinpoint, 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Kingston KVR667D2N5K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
NEC AD-5170, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
AMD Athlon 64, 3800+, Socket AM2,
Voeding is een 350 wat Antec smartpower
het lijkt me stug dat het de voeding het begeven heeft aangezien ik er wel op kon gamen en het opeens was. Ik denk zelf dat de proccesor kapot is(ook een beetje raar aangezien het opeens is)

Iemand nog ideeen ik heb al met azerty gemaild maar die zijn zeggen alleen stuur de boel op RMA....

[ Voor 3% gewijzigd door DefLite op 23-01-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Schop topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Waarom lijkt het je stug dat het niet kan dat een pc onderdeel "zomaar" kapot gaat?

Die dingen gebeuren, net zoals het "zomaar" in 1x vriest buiten.

Als ik jou was zou ik toch maar eens proberen wat te gaan controleren. (andere voeding, andere videokaart, zonder geheugen booten enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals de titel al zegt wil mijn PC niet opstarten met Muis en toetsenbord zonder start de computer gewoon op
Kan aan mij liggen maar ik snap die titel niet :-/

In ieder geval over je probleem
1. Op welke manier start de computer niet op?
2. Doet de PC het nu helemaal niet (zonder/met toetsenbord)?
3. Kan je nog in de BIOS komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dennis dat is duidelijk man... De pc post als er geen muis en tobo aan zitten... Als die er wel aanzitten post hij niet....
Hmmm erg raar.. Kan alleen maar kortsluiting zijn eigenlijk.... Wat voor muis en tobo zijn het (ps/2 of usb).. (probeer anders eens een usb of ps2 muis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:20:
@Dennis dat is duidelijk man... De pc post als er geen muis en tobo aan zitten... Als die er wel aanzitten post hij niet....
Hmmm erg raar.. Kan alleen maar kortsluiting zijn eigenlijk.... Wat voor muis en tobo zijn het (ps/2 of usb).. (probeer anders eens een usb of ps2 muis)
ik ken de afkortingen post en tobo niet :-/
tobo = ToetsenBOard?

Waar staat post voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:29:
[...]

ik ken de afkortingen post en tobo niet :-/
tobo = ToetsenBOard?

Waar staat post voor?
Dennis @ lol, zijn toch redelijk ingeburgerde termen. POST is een terme waarin je PC boot en dan dat hele rijtje afgaat met welke CPU, hoeveel RAm enz.

Dat doet hij bij deze niet meer. Voor de term POST kan je het ook ff in google intypen. Komop niet lui zijn ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:34:
[...]

Dennis @ lol, zijn toch redelijk ingeburgerde termen. POST is een terme waarin je PC boot en dan dat hele rijtje afgaat met welke CPU, hoeveel RAm enz.

Dat doet hij bij deze niet meer. Voor de term POST kan je het ook ff in google intypen. Komop niet lui zijn ;)
Welkom bij TNT PostTNT Post. TNT Post voor thuis · Doe mee met de Postzegelverkiezing! ... TNT Post op het werk ... Vestigingenbeleid TNT Post. Nog beter bereikbaar ...

Post-it - WikipediaPost-it is één van de bekendste producten van 3M en een veel-gebruikt

:P sorry ik ben niet zo een computerkenner ;) Slechts een eenvoudige thuisgebruiker!
In ieder geval bedankt, gister al geleerd wat IMHO betekend

Techzine - Begrippen met de letter: P - ICT Nieuws / Community sitePOST: Een afkorting voor 'Power On Self Test', het is de test die een computer uitvoert als u hem aanzet. PowerPC: PowerPC is een microprocessor, ...
Weet nooit of het een officiele afkorting is of een gemaakte :-/

anyway ik ga maar weer leren voor tentamen _/-\o_
/offtopic

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(@ TS)

Heb je al een andere muis en toetsenbord geprobeerd?
Eventueel USB in plaats van PS2?
(stekkertjes zitten niet toevallig verkeerd om? had ik ooit... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 22:01
Wikipedia over POST

Ik zou proberen je mobo/geheugen etc uit te sluiten, zodat je je kapotte hardware RMA kunt sturen :)

edit: Maar dat van mijn bovenbuurman kun je beter eerst proberen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Mint op 25-01-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Notna schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:34:
[...]

tja, de ts komt met een onduidelijk bericht. En dan moet een ander niet lui zijn?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post en tobo zijn duidelijk hoor, als je die niet kent dan mag je je zelf geen echte tweaker noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:19:
post en tobo zijn duidelijk hoor, als je die niet kent dan mag je je zelf geen echte tweaker noemen
ik weet t wel, maar daarom begrijp ik nog steeds zijn stukje niet echt.

De zinsopbouw klopt niet, zijn komma is kapot.... (en mijn punt hangt....)

Wanneer iemand onze hulp wil hebben, dan kan hij tenminste een normale beginpost typen. En uitleggen wat hij allemaal precies heeft gedaan en waarom.
Niet zo vaag verhaaltje waar wij maar moeten gokken.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Sorry voor mijn haastige Topicstart
Het probleem is nu sinds ik de bios heb gereset, dat hij helemaal niet meer opstart alleen hij doet een lange piep en dan stil en dan weer lange piep.
maakt niet uit of ik toetsenbord en of muis aansluit ook niet als ik de hardeschijf en cd-rom speler loshaal.
Wel gaan alle fans draaien dus ik denk dat de proccesor kaduuk is. Ik ga nog even het geheugen testen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Little_captain schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:31:
Sorry voor mijn haastige Topicstart
Het probleem is nu sinds ik de bios heb gereset, dat hij helemaal niet meer opstart alleen hij doet een lange piep en dan stil en dan weer lange piep.
maakt niet uit of ik toetsenbord en of muis aansluit ook niet als ik de hardeschijf en cd-rom speler loshaal.
Wel gaan alle fans draaien dus ik denk dat de proccesor kaduuk is. Ik ga nog even het geheugen testen .
in het boekje van je mobo staat precies aangegeven wat welke piepjes betekenen, dus ik neem aan dat je daar nog niet ingekeken hebt. Heb je hem niet meer kun je altijd de pdf downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
ik heb in het boekje gekeken maar daar stond niks over de piepjes.
Ik ga nu naar de PDF zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Beste wat je dan kan gaan doen is zo kaal mogelijk opstarten. Dus haal je ram eruit en dat soor tmeuk en start alleen op met een HDD, vidkaart en CPU

Dan Ram erbij enz. Als de piepjes veranderen weet je wanneer je goed zit :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Notna schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:34:
Beste wat je dan kan gaan doen is zo kaal mogelijk opstarten. Dus haal je ram eruit en dat soor tmeuk en start alleen op met een HDD, vidkaart en CPU

Dan Ram erbij enz. Als de piepjes veranderen weet je wanneer je goed zit :)
Dit heb ik geprobeerd zonder effect hij blijft dezelfde lange piep doen.Ik ga RMA aanvragen en stuur hem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
schop
Ik heb mijn Moederbord, proccesor en het geheugen teruggestuurd naar Azerty volgens hun werkte alles . Ik heb de onderdelen vandaag teruggekregen en alles er weer ingezet maar het werkt nog steeds niet.
Als ik de powerknop indruk gaan de fans + hardeschijven draaien maar er komt geen beeld en geen piep, ik denk zelf dat het probleem bij de voeding ligt dus ga ik die maar terugsturen denk ik iemand nog suggesties voordat ik hem opstuur( ik heb op dit moment geen andere voeding die ik kan testen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Update
13.00
De reset kabeltje losgemaakt en PC start op hierna de PC weer uitgedaan om muis en toetsenbord aan te sluiten.
13.05
Nu wil de computer helemaal niet meer opstarten zelfs de fans gaan niet meer draaien :'(
Ik heb de voeding getest dmv paperclip tussen de groene en een willekeurige zwarte aansuiting op de ATX kabel dit werkte en de fans gingen draaien.
Verder geen teken van leven behalve dat als ik de schakelaar van me voeding aan zet dat er kort een lampje aangaat (lan lampje).
Wat zou er nu mis zijn? De processor is plotseling overleden of toch het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbelcheck de stekkertjes van aan/uit en reset knoppen naar je moederbord, worden vaak fouten mee gemaakt. Heb je in het bios soms de com poorten niet op een adres (waarde, weet ff het woord niet), of op hetzelfde adres gezet. (door de reset) Adressen onderling wisselen eens proberen. Check de montage van het moederbord (sluiting bij de backplate), probeer het moederbord eens uit de kast, op een plastic sheet, eerst met ram, video en cpu, dan steeds iets toevoegen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik heb de kabeltjes nu al verscheidene keren gecheckt en volgens de handleiding aangesloten.
Ik heb niks met de com poorten gedaan, laat staan dat ik in de bios kom. Ik heb de bios al gereset. Ik ga maar weer RMA aanvragen en stuur de hele PC op.
Pagina: 1