Denk ook aan anderen ... ooit heb je hen nodig !!
De meeste Intel chipsets kennen ook nog een IDE mode (via de bios inschakelbaar), hierin emuleren ze een standaard ide-controller, waardoor je voor de installatie van Windows geen extra drivers nodig bent. Echter kun je dan zoals hierboven staat de extra features van s-ata niet gebruiken omdat de standaard controller die ook niet kent. Bij de meeste andere (onboard) s-ata controllers heb je altijd extra drivers nodig.What is Advanced Host Controller Interface (AHCI)?
Advanced Host Controller Interface (AHCI) is an interface specification that allows the storage driver to enable advanced Serial ATA features such as Native Command Queuing and hot plug.
ik heb dat zelfde .maar bij instellen ide mode start de pc niet meer op althans windows start niet.
als ik dan win7 erop wil zetten komt er een foutmelding.
de schijven (3) ziet deze als 2 schijven. de partitie om win7 er bij te zetten is dan te klein.
dus zou ik die schijven moeten formateren,maar dat lukt niet. deze pc is paar jaar geleden geinstalleerd door pc bedrijf die niet meer bestaat . zouden de schijven in raid staan. en zo ja hoe kan ik dat zien?
de schijven (3) ziet deze als 2 schijven. de partitie om win7 er bij te zetten is dan te klein.
dus zou ik die schijven moeten formateren,maar dat lukt niet. deze pc is paar jaar geleden geinstalleerd door pc bedrijf die niet meer bestaat . zouden de schijven in raid staan. en zo ja hoe kan ik dat zien?
Volgens mij heeft dit niet helemaal met hetzelfde te maken, jouw vraag gaat meer over RAID opstellingen in het algemeen. Ik zou een nieuw topic openen zodat je vraag gezien wordt.draadje schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 08:19:
ik heb dat zelfde .maar bij instellen ide mode start de pc niet meer op althans windows start niet.
Verwijderd
Graag ieder zijn eigen draadje, pun intended.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 16:27 ]
Dit topic is gesloten.
![]()