Toon posts:

Draadloos netwerk: adsl modem, pc en xbox-en.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Ik ben zojuist het 'huis uit gegaan.' Op mijn vroegere slaapkamer had ik een netwerk met allemaal mooie draadjes. Ik gaf ook niet zoveel om een draadje meer of minder door de kamer.

In mijn nieuwe appartement wil ik graag alles draadloos hebben, maar ik kom er niet goed uit op GoT en Google wat nou de beste (betaalbare) methode is.

De situatie is als volgt:

Werkkamer:
Pc: Lan aansluiting, niet draadloos.10/100
Router: Niet draadloos, 4 Lan aansluitingen. 10/100

Slaapkamer:
XBOX: Lan aansluiting, niet draadloos. 10/100

Huiskamer:
XBOX: Lan aansluiting, wederom niet draadloos. 10/100
ADSL Modem: Niet draadloos.(Tot 20Mbit Internet).

Nu op een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/frankdemoet/thuissituatie.jpg

Mijn eerste gedachte was om bij de pc, bij beide xboxen en bij de adsl modem een draadloze router neer te leggen. Dan heb je dus 4 draadloze routers. Mijn pc kan geen draadloze netwerkkaart meer kwijt. Pci slots zitten vol.

Deze situatie lijkt mij in de eerste plaats omslachtig en tevens vrij prijzig. Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen naar een betere en mogelijk ook betaalbaardere situatie.

Dank jullie voor alle moeite.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 10:55 . Reden: Plaatje toegevoegd. ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

4 routers is inderdaad behoorlijk omslachtig. Is je huis zodanig slecht opgebouwd dat je 4 access points nodig hebt? Waaom niet 1 switch en daarop in het midden van je woning (verdiepings gewijs) een access point?

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 23-01-2007 10:48 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Nou, een xbox heeft geen draadloze LAN aansluiting. M.a.w. kan alleen kabeltje in. Het zou mooi zijn als er een draadloze netwerkkaart bestond die je direct in je xbox-netwerkkaart kan propppen.

Overigens is de woning een appartement. Dus alles op 1 verdieping.Het belangrijkste is dat ik geen bekabeling door het appartement wil hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 10:59 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met 1 verdieping zijn 4 draadloze routers al helemaal een 'niet zo mooie' oplossing.

En een draadje is nog altijd de meest goedkope oplossing, en het zal toch wel een beetje netjes weg te werken zijn, bijvoorbeeld langs een paar plinten ofzo?

Waarom wil je dat niet dan? Je vind het zeker 'geen gezicht' wat ik persoonlijk een kul argument vind maar goed.

offtopic:
Ik heb ook een appartement, wel 3 verdiepingen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 23-01-2007 11:04 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik was al bang dat ik een reactie als deze een keer zou krijgen. En terecht hoor. Het is ook meer een verkennende post. Misschien zijn er namelijk mogelijkheden die ik over het hoofd heb gezien. V.w.b. de plinten ... opnieuw kitten gaat het dan worden denk ik...

Offtopic:

Appartement met drie verdiepingen kon ik in Veenendaal niet betalen.. :'(

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:57:
Nou, een xbox heeft geen draadloze LAN aansluiting. M.a.w. kan alleen kabeltje in. Het zou mooi zijn als er een draadloze netwerkkaart bestond die je direct in je xbox-netwerkkaart kan propppen.

Overigens is de woning een appartement. Dus alles op 1 verdieping.Het belangrijkste is dat ik geen bekabeling door het appartement wil hebben.
Je kunt eventueel hiervoor een clientbridge gebruiken, deze hang je als client in je WiFi netwerk en wordt dmv een crosscable aan je PC/Xbox gehangen, zodat deze toch draadloos verbonden wordt...eventueel te combineren met een hub/switch zodat je meerdere apparaten op 1 plek kunt voorzien van een netwerkaansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik is verder onderzoeken.. clientbridge dus. Bedankt voor je tip!
Pagina: 1