Hallo mensen,
Ik ben vanmorgen binnen gestapt in de wereld van de RSS.
Ik heb een website en wil mijn headlines in rss weer kunnen geven.
Dit is gelukt met het volgende stukje code:
Wanneer ik dit opsla als feed.php en ik open het, dan wordt alles perfect weergegeven. Echter vraag ik me af of het niet mogelijk is om dit wat ik met bovenstaande code aanroep in een .xml bestand te openen. Die standaard rss bestanden in .xml zien er mooier uit. Alleen is mijn vraag hoe doe ik dit. En hoe stel ik in, dat er maar een paar keer per dag gegevens uit het database worden geupdate in de rss feed?
Ik hoop dat ik dit in het juiste forum onderdeel heb gezet, en jullie me kunnen helpen.
Ik ben vanmorgen binnen gestapt in de wereld van de RSS.
Ik heb een website en wil mijn headlines in rss weer kunnen geven.
Dit is gelukt met het volgende stukje code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php include("config.php"); echo "<?xml version=\"1.0\"?>"; echo "<rss version=\"2.0\">"; echo "<channel>"; $query = "SELECT * FROM admin_nieuws ORDER BY nieuws_id DESC LIMIT 0,5"; $sql = mysql_query("$query"); while ($row = mysql_fetch_array($sql)){ $nieuws_id = $row['nieuws_id']; $nieuws_onderwerp = $row['nieuws_titel']; $nieuws_omschrijving = $row['nieuws_bericht']; echo "<item>"; echo "<title>$nieuws_onderwerp</title>"; echo "<link><a href='http://www.aquawish.nl/?p=home&actie=nieuwsbericht&nieuws_id=$nieuws_id'>$nieuws_onderwerp</a><br/></link>"; echo "<description>$nieuws_omschrijving<p/></description>"; echo "</item>"; } echo "</channel>"; echo "</rss>"; ?> |
Wanneer ik dit opsla als feed.php en ik open het, dan wordt alles perfect weergegeven. Echter vraag ik me af of het niet mogelijk is om dit wat ik met bovenstaande code aanroep in een .xml bestand te openen. Die standaard rss bestanden in .xml zien er mooier uit. Alleen is mijn vraag hoe doe ik dit. En hoe stel ik in, dat er maar een paar keer per dag gegevens uit het database worden geupdate in de rss feed?
Ik hoop dat ik dit in het juiste forum onderdeel heb gezet, en jullie me kunnen helpen.