Bergen schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:53:
[...]
Dus even de feiten op een rij:
- Vroeger had je bij Telekabel een Sprinter Budget abonnement voor 50 gulden.
- UPC nam Telekabel over en bleef 50 gulden rekenen.
- Na een paar jaar, in 2001, werd er zonder aankondiging ineens 99 gulden geïncasseerd.
Je hebt een deel laten storneren zeg je.
- Over welke termijn? Over hoeveel maanden?
- Heb je nooit herinneringen/aanmaningen gehad?
- Waarom kom je er nu pas mee, nu er met afsluiting wordt gedreigd?
Je stellingen kloppen.
Ik heb een paar keer 99 gulden laten storneren. Dit speelde in het laatste half jaar 2001, waarna ik ook meteen met Chello gestopt ben. Netto heb ik nog altijd 100 gulden te veel betaald.
Ik heb hierover met UPC gebeld, maar daar was niet mee te praten.
Ik heb NOOIT post van UPC gehad tot ik een brief van een deurwaarder in 2003 kreeg. Die alles uitgelegd en die is niet tot incasso overgegaan. Ze zouden het aan UPC voorleggen. Ttoen ik na een jaar belden deden ze geen zaken meer met upc).
Met UPC gebeld: een kenau die ook niet voor rede vatbaar was.
Nu in december 2006 geen brief van UPC, maar een factuur waarin ik een deel gecrediteerd krijg (naar achteraf blijkt wegens beëindiging contract).
Ze sluiten TV af terwijl conflict gaat over een hele andere dienst. En omdat ik dáár wel last van heb onderneem ik nu actie.
Liefst had ik dat ze me een rechtszaak aandeden, dan was ik zo klaar.
UPC heeft geen contract van mij waarin staat dat ik het dure abo heb. Ze hebben geen bewijs dat ze mij van een wijziging op de hoogte hebben gebracht (simpelweg omdat ze dat nooit hebben gedaan).
Ik heb na ettelijke verhuizingen het contract en de oude facturen niet meer. Wel mijn afschriften met als incasso bedrag 50 gulden.
[...]
Ik denk dat dat wel wat meevalt, als je de feiten maar goed op een rijtje hebt. Welk abonnement had je, wanneer ging dat abonnement in? Wanneer is het overgegaan naar UPC? Vanaf wanneer begon je 99 gulden te betalen? Wanneer heb je bedragen laten storneren? Hoeveel heb je teveel betaald?
Dat overzicht heb ik, en ook al naar deurwaarder en UPC gestuurd. Volgens mij een helder stuk.
Ik snap 1 ding trouwens niet: je hebt toch niet sinds 2001 een achterstand? Want dan had je al veel langer afgesloten moeten zijn. Waar is je huidige achterstand precies uit opgebouwd? Ik neem aan dat je rekeningen niet weggooit en dat alles dus aantoonbaar is.
Dat snap ik dus ook niet. Bovendien schijnt het onwettig te zijn mijn TV af te sluiten terwijl er een VERMEENDE betalingsachterstand op de internetaansluiting is.
Facturen: nee, niet meer evenals contract. Je ruimt na jaren wel eens iets op. Maar goed, lesje geleerd voor de volgende keer...
"UPC probeert mij terug te pakken" klinkt trouwens alsof UPC het persoonlijk op jou gemunt heeft. Je snapt hopelijk wel dat dat niet zo is, jij bent gewoon klant nummer zoveel, met een betalingsachterstand die te lang open staat. UPC is niet je vijand. 'Terugpakken' is niet aan de orde. Jij hebt een achterstand en die moet betaald worden, dat is alles. Als die achterstand voortkomt uit het Telekabeltijdperk, dan is het voor UPC ondoenlijk om dat uit te zoeken.Het is dan aan jou om aan te tonen dat die achterstand onterecht is.
Is inderdaad wat subjectief geformuleerd. Maar het voelt wel zo een beetje. Je kan als individu gewoon niks tegen het grote logge monster UPC beginnen. Je krijgt geen mensen aan de telefoon die bereidwillig zijn, of ze zijn het wel maar kunnen niks doen, of ze bellen niet terug, etc etc.
De achterstand komt uit het UPC tijdperk. Als ik nog contracten/facturen had om het aan te tonen deed ik dad onmiddelijk. Om van het gezeik afd te zijn. Maar ik heb ze niet, en als UPC geld wil zien moeten ZIJ mijn ongelijk maar aantonen.
Overigens probeer ik UPC geen loer te draaien, het is echt zoals ik het schets: ik zou nog geld van UPC moeten krijgen.
Om van het gedoe af te zijn zou ik bijna gaan betalen, maar da's niet meer te doen met alle bijkomende kosten.
Tenminste dat neem ik aan. Want volgens UPC ligt mijn dossier al lang bij de (volgende) deurwaarder. Maar zoals ik al zei: ik heb nooit een aanmaning of aankondiging van contractbeëindiging van UPC gehad. En ook de deurwaarder (nu weer Penninck en Landtheer) is niet bereikbaar.
Ik hoop dat het morgen nog voor de rechter komt. Dan krijg ik gelijk en ben ik er vanaf.