[Gentoo] GDM start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 18:21
Sorry voor _alweer_ een topic maar als Linux noob heb ik noggal wat vragen de laatste tijd.

Iig, gisteravond heb ik emerge --sync gedraaid waarna ik emerge --update --deep world
heb gedraaid.

Hierbij moest Dbus 0.99 oid van mijn systeem worden gegooid, omdat die in conflict was met Dbus ~1.20 (weet precieze versienummers niet uit mijn hoofd) Ik dacht dat Portage dit zelf wel deed, maar toch heb ik DBus er af gegooid, en de nieuwe geemerged waarna HAL ook werd geupdate.

Daarna etc-update gedraaid, er moesten 3 files betreffende DBUS geupdate worden, heb ik alle 3 overschreven omdat ik in de originelen nog nooit wat veranderd had.
Daarna afgesloten en gaan pitten :Y)

Vanochtend zet ik mijn laptop aan en het ding start vrolijk op, maar zodra GDM start, zie ik een muis die op het laden / klok icoontje staat, en het scherm blijft grijs/wit geblokt. Normaal gesproken zie ik dit 1 seconde waarna ik mijn login scherm zie.

Waarschijnlijk moet ik ergens 1 bestandje tweaken zodat de zaak weer werkt, maar als Linux noob weet ik zo niet wat...

/edit

Ik draai, op enkele spellen na, overal de stable releases van.

[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 23-01-2007 10:30 ]

There is no replacement for displacement!

• _eXistenZ_
Nvm, heb m al :)

Wat ik gedaan heb is XDM uit runlevel default gooien, zodat ik geen gui had maar kon zien aan de output wat er aan scheelde.

Er ontbrak een symbolische link namelijk deze:

/usr/lib/libdbus-1.so.2 -> /usr/lib/libdbus-1.so.3.2.0

Even aangemaakt met ln -s en het werkt weer fantastisch :D

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Draai ff `revdep-rebuild` (eventueel eerst met '--pretend') om al je libjes te checken. :)

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
goh ik las dit topic en ik dacht ik draai ook eens revdep-rebuild.
en had gister ook die dbus update gedaan.
en idd ook allemaal broken links. Nu is ie heel kde base opnieuw aan het compile |:(

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• _eXistenZ_
... et was dus 1 linkje :P

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
bij mij dus niet :(
maar goed hij heeft alles gefixt :D

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• _eXistenZ_
Ok nice

[/slowchat :$]

• Xblast
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05-2025
Dit probleem heb ik jammer genoeg ook, na mn dbus te hebben geupdate. Heel gnome moet ik opnieuw compilen :(

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Xblast schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:14:
Dit probleem heb ik jammer genoeg ook, na mn dbus te hebben geupdate. Heel gnome moet ik opnieuw compilen :(
offtopic:
Heb je eindelijk het reageerknopje gevonden ? :P

0.0

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

De dbusmensen hebben bedacht dat ze nogal wat wijzigingen door moesten voeren; en ja, daardoor moet je inderdaad waarschijnlijk je hele systeem updaten... revdep-rebuild fix0rt dat vaak wel zoals eerder aangegeven, maar soms werkt dat toch niet helemaal goed.
Desalniettemin dacht ik dat dbus > 1.0 nog steeds ~x86 was; heb je besloten unstable te gaan draaien? :)

In ieder geval zit revdep bij mij nog altijd te bitchen over libgcj in de gcc-libraries; terwijl een recompile daar toch echt niet helpt :(. En voorheen ging het ook al fout met directfb - hele systeem stuk.. Maar dat is weer in orde nu..

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

GX schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:37:
Desalniettemin dacht ik dat dbus > 1.0 nog steeds ~x86 was; heb je besloten unstable te gaan draaien? :)
En toen waren er
eix
emerge -s
http://www.gentoo-portage.com/sys-apps/dbus

en waarschijnlijk nog meer bronnen om te vinden dat het gewoon een stable release betreft ;)

0.0

Pagina: 1