[Moederborden] Defect Ratio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op Behardware staat een interessant artikel over moederbord leveranciers en hun defecte moederborden.

Hieronder kort een opsomming van "beste" naar "slechtste" moederbord leverancier qua defect percentage, per 500 verkochte borden.
  1. MSI : 2.49%
  2. ASUSTeK : 2.60%
  3. ASRock : 2.69%
  4. Gigabyte : 2.95%
  5. ABIT : 5.13%
Enkele punten er kort uit gekozen zijn:

Gigabyte:
Bij Gigabyte komt de GA-965P-DS3 er het slechtste uit en de GA-945PL-S3 het beste.

ASUSTeK
Bij Asus komt de P5N32-SLI Deluxe er behoorlijk slecht uit en de Micro ATX A8V-VM SE als beste zoals ook de P5B, P5B-E, P5B Deluxe and P5W-DH Deluxe

Het volledige artikel is te lezen op BeHardware. Failure rates of motherboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Interessante cijfers, maar belangrijkste conclusie is deze:
These figures are really interesting because they show that even the best manufacturers have pretty disastrous motherboards. Unfortunately, this is something that is quite difficult to detect during the tests.
Ik zou eigenlijk graag wat meer merken erin willen zien en wat meer moederbordtypes. Het is frappant dat de cijfer van Abit volledig door een enkel überbrak bord (Abit UL8) omlaaggetroken wordt en Asus ook te lijden heeft onder drie brakke modellen (P5N32-SLI Deluxe, P5SD2-X en P5ND2-SLI). Daarom dat ik niet al teveel waarde zou hechten aan deze cijfers - het is een leuke steekproef, maar meer niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^^ Mee eens.

Ik had ook al even gezocht naar de statistieken waarnaar ze verwijzen in het artikel maar die kon ik zo snel niet vinden.
Waarschijnlijk is daar meer informatie te vinden over andere moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het meest frapante is dat Gigabyte met de GA-965P-DS3 er ook slecht uitkomt, terwijl ik hier in het Gigabyte GA-965P-DS3/DS4/DQ6 ervaringen topic, dit bord toch redelijke goede kritieken krijgt. :?

Alhoewel ik vermoed dat het gewoon dat hier idd om een soort van steekproef gaat. Want ik vraag mij dan wel eens waarom ze alleen maar de 5 bekendere moederborfabrikanten hebben gescreend.

Ik zou ook fabrikanten als DFI, ECS, Intel en Biostar meenemen, om een wat meer genuanceerd beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Drie groepen die erg interessant zouden zijn om op te focussen naast de populaire retailmerken zijn:

• "low-end meuk" als ECS en Foxconn - Asrock staat er al tussen en scoort beter dan velen verwacht zouden hebben...
• Traditioneel OEM spul als Intel, Fujitsu-Siemens, Biostar en FIC
• "professionele" merken als Tyan, Iwill en Supermicro

Het zou me niet verbazen als hier wat verrassingen uit voort zouden komen :+

Maar goed, dat zou een erg brede survey worden. Belangrijker nog is de diepgang - grotere sample size, langere periode en bovenal een statistische verantwoording van hoe ze aan die cijfers komen (dingen als standaarddeviatie bijvoorbeeld).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Leugen,grotere leugens en statestiek lijkt me hier echt toepasselijk.

Even een paar dingen die ik zo al als argument kant toepassen.
- DS3 staat bekend om goede overclock resultaten echter zijn lang niet alle overclockers even goed. Dus ja het kan best zijn dat die slecht uit de bus komt als je consumenten hebt die de schuld liever op de leverancier proberen te verhalen.
-Asrock is daaren tegen niet echt als overclock merk bekend wel als goedkoop zal dus in veelal geassembleerde configuraties geplaatst worden waar niet mee gerommeld wordt.Dus minder kans op defecten.

En zo kun je overal best wel een logisch antwoord op verzinnen.

Dus statistieken zijn leuk maar altijd te weerleggen met argumenten :)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:34:
Drie groepen die erg interessant zouden zijn om op te focussen naast de populaire retailmerken zijn:

• "low-end meuk" als ECS en Foxconn - Asrock staat er al tussen en scoort beter dan velen verwacht zouden hebben...
• Traditioneel OEM spul als Intel, Fujitsu-Siemens, Biostar en FIC
• "professionele" merken als Tyan, Iwill en Supermicro

Het zou me niet verbazen als hier wat verrassingen uit voort zouden komen :+
Ik zou het ook erg interessant vinden. Mijn persoonlijke opmerkingen: Foxconn hoort in het rijtje "Traditioneel OEM spul" thuis, niet in low end. En ik zou Epox wel eens willen zien.
Pagina: 1