Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP / IE7] Onthoudt startpagina niet

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb afgelopen week de instellingen van IE7 gereset omdat de werkbalken waren uitgeschakeld en op geen enkele andere manier terug te krijgen waren. Sindsdien weigert IE7 om de door mij gewenste startpagina te onthouden. Elke keer springt 'ie terug op http://www.microsoft.com/...id=0x413&pver=6.0&ar=home - hij pikt mijn invoer gewoon niet op.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26
Wildfire schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:33:
Ik heb afgelopen week de instellingen van IE7 gereset omdat de werkbalken waren uitgeschakeld en op geen enkele andere manier terug te krijgen waren. Sindsdien weigert IE7 om de door mij gewenste startpagina te onthouden. Elke keer springt 'ie terug op http://www.microsoft.com/...id=0x413&pver=6.0&ar=home - hij pikt mijn invoer gewoon niet op.

Iemand enig idee hoe dit komt?
Heb je een illegale versie van IE7 ? Non-Genuine Windows?
Ik heb 'tzelfde probleem gehad voorheen, het IE7 geheel opnieuw geinstalleerd en sindsdien doet hij het.

PSN: Redrafted

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Burnedphoenix schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:35:

[...]

Heb je een illegale versie van IE7 ? Non-Genuine Windows?
Ik heb 'tzelfde probleem gehad voorheen, het IE7 geheel opnieuw geinstalleerd en sindsdien doet hij het.
Nope. Het betreft hier een zakelijke PC met een legale Windows XP.

Ik heb zojuist in het register de foute startpagina opgezocht en aangepast, maar zelfs die werd genegeerd en weer aangepast. Maf.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

al op spyware gescant?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Spyware lijkt me echt niet van toepassing hier. De PC is goed dichtgetimmerd, ik let zelf erg goed op en kom al überhaupt niet op malafide websites. Daarnaast ontstond het probleem meteen nà de reset van IE7 hetgeen dus aangeeft dat het probleem daar ergens ligt. De PC is trouwens eergisteren door Windows Defender nog helemaal doorgelicht.

Plus als het spyware zou zijn, zou deze me niet keer op keer naar de standaard Microsoft startpagina sturen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op het moment dat je het wijzigt, wordt het opgeslagen in de registry. Zie je die wijziging ook daadwerkelijk?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb je in Windows Defender niet een optie dat je startpagina niet gewijzigd kan/mag worden?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Voor de volle 100% zekerheid heb ik Hitman Pro er nog even overheen gejaagd, maar die vond verder niets.

Stomme IE7. Zometeen er maar 's vanaf mikken en daarna opnieuw installeren.

-- Edit: nou, met IE6 hetzelfde probleem. Ik snap er niets van, ik heb geen software geinstalleerd die dit kan veroorzaken en spyware/adware is het toch ook echt niet, net zomin als een virus (ik open geen executables hier, enkel van vertrouwde bronnen).

Dan maar 's de MS Knowledge Base induiken. Punt blijft dat de startpagina niet meer veranderd kon worden meteen nadat ik van IE7 de resetfunctie had gebruikt (om de instellingen naar default terug te zetten).

[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 23-01-2007 16:00 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan het probleem niet herproduceren. Heb je al geprobeerd om opnieuw een reset uit te voeren? Misschien dat een tweede reset het weer recht trekt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Hero Of Time schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:30:

Ik kan het probleem niet herproduceren. Heb je al geprobeerd om opnieuw een reset uit te voeren? Misschien dat een tweede reset het weer recht trekt.
Nope, helaas. Hij blijft erg irritant http://www.microsoft.com/...id=0x413&pver=6.0&ar=home als startpagina houden. Dit is echt te gek voor woorden.

Verwijderd

Heren Tweakers,

Een bevriende tweaker en ik hebben hetzelfde probleem. Ik heb ontdekt dat wanneer je 2 pagina's als startpagina instelt hij de 2e wél laadt. Erg vreemd allemaal. Heeft iemand al een oplossing weten te vinden sinds de laatste post?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En als je het hard invoert in het register?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb hetzelfde probleem. Hij probeert volgens mij naar de eerste setup pagina van IE te gaan, maar die bestaat niet volgens MS..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

verander in het register:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
"RunOnceHasShown"=dword:00000001
"RunOnceComplete"=dword:00000001

aanmaken of op 1 zetten.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:30

JohnD

Bernd

Fear thy name as hell awakens