hey tweakers,
Ik heb een Centos servertje thuis draaien met apache, Mysql, PHP etc..
Alleen nu heb ik dus een domein www.domein.nl die staat met een virtual server ingesteld om naar een mapje in de rootmap van de internet docs te gaan en dat vervolgens te laten zien op het internet.
Dat werkt goed, maar nu heb ik een subdomein en die heb ik ook doormiddel van een virtual server ingeteld. Alleen die gaat naar een mapje op me harddisk. Maar als ik dus naar dat subdomein surf dan geeft hij het gewone domein aan ipv dat mapje op me server. De virtual servers staan alsvolgt ingesteld:
# ***# *** users virtual host for file / folder access
<VirtualHost *:80>
ServerName ***.nl
DocumentRoot /var/www/html/site/
Options Indexes
</VirtualHost>
#<Directory "/var/www/html/site/">
#Options Indexes
#</Directory>
# ****** users virtual host for file / folder access
ServerName ****.***.nl
DocumentRoot /var/www/html/test
Options Indexes
</VirtualHost>
#<Directory "/var/www/html/test">
#Options Indexes
#</Directory>
Ik weet niet of ik het hier wel goed heb geplaatst of dat et misschien wel ergens anders moet.
Hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.
Ik heb een Centos servertje thuis draaien met apache, Mysql, PHP etc..
Alleen nu heb ik dus een domein www.domein.nl die staat met een virtual server ingesteld om naar een mapje in de rootmap van de internet docs te gaan en dat vervolgens te laten zien op het internet.
Dat werkt goed, maar nu heb ik een subdomein en die heb ik ook doormiddel van een virtual server ingeteld. Alleen die gaat naar een mapje op me harddisk. Maar als ik dus naar dat subdomein surf dan geeft hij het gewone domein aan ipv dat mapje op me server. De virtual servers staan alsvolgt ingesteld:
# ***# *** users virtual host for file / folder access
ServerName ***.nl
DocumentRoot /var/www/html/site/
Options Indexes
</VirtualHost>
#<Directory "/var/www/html/site/">
#Options Indexes
#</Directory>
# ****** users virtual host for file / folder access
ServerName ****.***.nl
DocumentRoot /var/www/html/test
Options Indexes
</VirtualHost>
#<Directory "/var/www/html/test">
#Options Indexes
#</Directory>
Ik weet niet of ik het hier wel goed heb geplaatst of dat et misschien wel ergens anders moet.
Hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.