Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Artic Silentium T3 Pro niet stil?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 21:18
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit hier thuishoort, want ik heb nog niet veel gemod aan mijn pctje eigenlijk :)
Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en heel wat onderdelen aangeschaft nav de best buy guides op tweakers.net.

Mijn oude kant en klare systeem van paradigit lijkt echter veel stiller te zijn dan mijn nieuwe Artic Silentium kast, terwijl ik nu een passief gekoeld moederbord (asus p5b deluxe) heb en een passief gekoelde 7600gs grafische kaart. Het lijkt erop alsof de twee fans die achter bovenin de hoek zitten (terwijl de voeding in deze kast voor onder in de kast zit) de boosdoeners zijn.

Mijn vraag nu, kan ik deze twee fans gewoon uitzetten, of misschien trager later draaien zodat ze minder geluid produceren? En mocht het daardoor te warm worden in mijn kast, betekend dat dan einde computer?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
meestal gooien ze standaard brakke fans in de kasten wil je echt still koop dan papst of iets in die richting. zonder leds en dat soort rotzooi.

• JustTrying
Schijnbaar zijn die 2 fans temperatuur gestuurd, maar op het moment dat ik de kast dichtmaak, gaan ze veel meer toeren maken, dus schijnbaar is het dan te warm aan het worden in de kast..

Weet iemand waar ik die temperatuur sensoren moet zoeken? Misschien zit er net een kabel oid tegenaan of werkt dat zo niet?

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JustTrying schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:37:
Schijnbaar zijn die 2 fans temperatuur gestuurd, maar op het moment dat ik de kast dichtmaak, gaan ze veel meer toeren maken, dus schijnbaar is het dan te warm aan het worden in de kast..

Weet iemand waar ik die temperatuur sensoren moet zoeken? Misschien zit er net een kabel oid tegenaan of werkt dat zo niet?
Hoe zijn de fan's aangeloten. Dat is wel het vermelden waard. Zo kunnen we weinig uitspraken doen over hoe je de pc stiller krijgt.

• JustTrying
Die fans halen zitten volgens mij alleen voor de stroom rechtstreeks aan het moederbord, maar dat check ik vanavond nog wel even.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 21:43

Nutral

gamer/hardware freak

als ze aangesloten zijn op het moederbord moet je even de Qfan in de bios aanzetten voor je koelers. Heb je ook al een andere cpukoeler ? die boxed maakt veel geluid.

• JustTrying
thanks, ga ik vanavond even proberen, ik heb de cooler van de cpu ook vervangen door eentje van artic uit de best buy guide.

Verwijderd

Ik heb iets meer dan een week geleden mijn Silentium T2 vervangen voor de Pro versie. Mij viel ook al op dat deze nét iets meer geluid maakte dan zijn voorganger. Mijn voeding maakt bijvoorbeeld een tikkend geluid als de computer uitstaat. Is dat bij jou ook zo?
Die 2 fans links bovenin zijn aangesloten op de voeding zelf, dus volgens mij kan je ze niet makkelijk lager zetten. (maar de zijn wel temp-controlled voor zover ik weet?) Heb je die kabel van die fans misschien achter je moederbord lopen? Langs je processor misschien? Dat kan eventueel ook invloed hebben.
Ik heb op m'n CPU een Freezer 64 Pro zitten, die is bij mij écht luidruchtig als hij op 100% staat. Maar vanaf 65% en lager is hij echt onhoorbaar. Koelt nog steeds uber goed ;)

• JustTrying
@Djedditt :

Die twee fans zitten inderdaad rechtstreeks aan de voeding, maar ik het grotendeels al opgelost nu door Qfan te enablen in het Bios, deze staat standaard schijnbaar uit. Ik ben opeens helemaal van het loeiende geluid af.

Het enige wat ik nu nog wel te veel hoor is een snerpend geluid, ik dacht eerst dat dit een kabel was die vlak langs een ventilatortje liep, maar nu alle kabels netjes zijn weggewerkt ben me aan het bedenken dat het misschien wel mn oude harde schijf ik die ik hoor, zou het kunnen dat ik die platters hoor ronddraaien ofzo, of kan dat nooit? (of zeg ik nu iets heel doms :) )..

• Griffin
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

je kan altijd je HDD horen spinnen, echter als je Read and Write opdrachten geeft dan zou je hem nog meer moeten horen

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-11 11:34
Zou het niet eventueel je CPU koeler kunnen zijn? Volgens mij zijn die Artic Cooling kasten redelijk stil
edit: ja ze zijn temperatuur gestuurd

[ Voor 51% gewijzigd door -Dr.Z op 21-07-2011 02:23 . Reden: Iets netter geformuleerd ]

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Pagina: 1