Windows xp virtueel draaien op suse linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat rond gezocht. Gekeken voor dat vmware. maar snap daar niet zo veel van. Is er een goede manier om windows xp onder linux te laten draaien. Ik heb een mac gehad met virtuel pc erop. Kon ik gewoon onder mac windows xp draaien.

Dit is toch ook mogelijk voor linux lijkt mij? Gewoon een thuis computer.
Iemand een website of iemand die mij wat meer hierover kan vertellen en eventueel helpen?

danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat snap je precies niet aan vmware? Veel meer dan installeren -> draaien is dat niet volgens mij. Ook is er nog qemu wat precies kan wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Even kijken op de site van VMware en je ziet dat je zo gratis VMware Server kunt binnenhalen. Nog in een RPM ook, dus makkelijker installeren kan niet voor je. Voor de rest is er natuurlijk altijd nog Google, die miljoenen resultaten geeft op VMware.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10

Super_ik

haklust!

toevallig afgelopen weekend het ook eens geprobeerd, maar dan met windows xp in een vm op slackware

ga naar www.vmware.com
downloads -> vmware workstation -> download -> VMware Workstation 5.5.3 for Linux -> download now -> maak en user en passwd.
download vmware-workstation direct van de vmware site.
koop een licensie.
installeer het (stelt nix voor)
leg je windows installatie cdrom in je cdrom spelen en start vmware
maak een nieuwe machine met de wizard
kies windows xp
leef je uit.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kunt in plaats van vmware workstation te warezen ook gewoon gratis vmware server downloaden, dan spoor je andere mensen niet aan tot illegaal software gebruiken en hoef je ook niet te (kuch)en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voor ubuntu bestaat een handige howto: http://ubuntuforums.org/s...09&highlight=howto+vmware
Is XEN met de 2.6.20 kernel net zo snel als parallels op de mac? Vmware is sowieso een stuk trager dan parallels. Ik hoop dat ik binnenkort windows dmv xen kan draaien ipv vmware. ALs het dan ook nog eens gebruik maakt van hardware matige versnelling zou helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Xen kan dit inderdaad prima, beduidend minder simpel op te zetten dan via vmware maar het is verder gratis en je hoeft je geen zorgen te maken over licenties.

Na de installatie van Xen is het een kwestie van een HVM guest aanmaken en windows installeren vanaf een iso of via de cdrom speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Of als je niet zo goed weet hoe Suse werk, kan je ook Windows XP gewoon installeren en dan Suse virtueel draaien totdat je wel bedreven genoeg bent om je software in suse te installeren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met linux kan ik wel werken alleen dat virtueel gedoe is nieuw voor mij. Bedankt voor al de replys ik ga zo eens kijken of ik het voor mekaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ah ik zat er een beetje naast. KVM en XEN is dus aparte virtualisatie software. KVM zit standaard in de kernel maar is vrij nieuw. Naast KVM heb je XEN. Voor xen heb je dus een aparte linux kernel nodig. Als je alle OSen zonder aanpassingen wil draaien heb je een processor nodig die AMD-V of Intel VT ondersteund. Volgensmij is XEN de snelste oplossing. Probleem is alleen dat het nogal lastig is om te configgen.

Een mooi overzich van virtualisatie onder linux kan je hier vinden:

http://virt.kernelnewbies.org/TechOverview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10

Super_ik

haklust!

blaataaps schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:22:
Je kunt in plaats van vmware workstation te warezen ook gewoon gratis vmware server downloaden, dan spoor je andere mensen niet aan tot illegaal software gebruiken en hoef je ook niet te (kuch)en.
hmm, niet gezien, sorry.
Ik zal t thuis ook eens omzetten dan. Ik dacht dat juist workstation een eenvoudigere versie was dan server. Maar dat zal wel niet dan.

a gevonden in de FAQ:
#
Q: How is VMware Server different from Workstation? Will Workstation also be free?

A: VMware will continue to charge for Workstation and has no plans to drop its price. Workstation has unique, advanced features that are not available in VMware Server. These features include the ability to manage multi-tier configurations and multiple snapshots. Workstation is a productivity tool used by developers and technical professionals on an individual PC. VMware will continue to develop compelling features on this product that dramatically streamline software testing and development.

[ Voor 41% gewijzigd door Super_ik op 23-01-2007 13:41 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me aub vertellen als je in vmware die /usr/bin/vmware-config.pl runt en die user agreement moet lezen hoe je die dan moet accepteren? ik kom niet uit die agreement ik ga helemaal naar beneje maar niks.

dankje wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat maar. esc doh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Ik zal voor KVM gaan. indien je processor virtulisatie toe staat.
KVM is qemu compatible. en qemu is zeer proofen. Daarbij heeft qemu een image dat je kan resizen. wat je bij vmware wel kan laten.
Na mijn kernel update draait kvm niet. maar stapt over op qemu. wat zeer acceptabel is.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Volgensmij kan je met xen ook gebruik maken van raw-partities ipv images ofzo. Ik weet niet of het kan, maar het zou geweldig zijn als je die partitie ook gewoon kan booten met grub. Dan kan je je windows installatie normaal booten en starten via Xen :D Apple doet met bootcamp/parallels hetzelfde.
Het voordeel van Xen is volgensmij ook dat het sneller is. Volgens deze site maakt Xen ook gebruik van qemu. Kortom, ik snap niet dat KVM in de kernel zit en niet XEN.
Pagina: 1