Sinds mijn computer een paar keer flink is gecrashed (omdat mijn harde schijf los en scheef in de pc hing welke destijds weer recht is gezet) moet elke keer tijdens het opstarten van de computer, de D:\ schijf worden gecontroleerd. Dit is uitermate vervelend - ondanks dat ik dit over kan slaan door op een toets te drukken.
Ik heb het volume laten controleren op fouten met de ingebakken windows-tool. Deze meldt dan ook dat dit door ingebruik van bepaalde bestanden slechts bij het opstarten gedaan kan worden. Afijn, dit gebeurt dan dus ook (zelfs tot 2 keer achter elkaar), maar tot groot ongenoegen blijkt er de volgende gewoon weer dat er gecontroleerd dient worden.
Waar kan dit aan liggen?
Mijn indeling:
Fysieke schijf 1 op primaire ATA ch0 (Maxtor 6Y080L0):
- C:\ NTFS (Windows partitie)
- D:\ NTFS (Data partitie)
Fysieke schijf 2 op primaire ATA ch1 (Maxtor 6Y160P0):
- E:\ NTFS (Data partitie)
Ik heb het volume laten controleren op fouten met de ingebakken windows-tool. Deze meldt dan ook dat dit door ingebruik van bepaalde bestanden slechts bij het opstarten gedaan kan worden. Afijn, dit gebeurt dan dus ook (zelfs tot 2 keer achter elkaar), maar tot groot ongenoegen blijkt er de volgende gewoon weer dat er gecontroleerd dient worden.
Waar kan dit aan liggen?
Mijn indeling:
Fysieke schijf 1 op primaire ATA ch0 (Maxtor 6Y080L0):
- C:\ NTFS (Windows partitie)
- D:\ NTFS (Data partitie)
Fysieke schijf 2 op primaire ATA ch1 (Maxtor 6Y160P0):
- E:\ NTFS (Data partitie)