[Testcase] Mode accessoires

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor school kreeg ik de opdracht mode accessoires te fotograferen. Deze reeks foto's moesten zijn in de stijl van gucci.

Ik heb tot nu toe een reeks van 6 foto's uitgekozen die ik zelf oke vind, de opdracht loopt nog een aantal weken, dus ik ga nog flink aan de slag.

Ik wil hier de foto's laten zien zodat ik weet wat beter zodat ik daar bij de volgende die ik ga maken rekening mee kan houden tips voor foto's die mogelijk zijn in het sfeer beeld van Gucci zijn ook welkom.

1.
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/3657/1goedkopie0cb.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/6968/2goedkopie0ww.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/4137/3goed4ix.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/23/5goed7md.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/8923/6goed3nl.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/9783/7goed0nc.jpg

foto's zijn gemaakt met een Canon 350D met 18-55 kit lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Ik ken Gucci verder niet zo goed, maar ik vind de stijl van de tweede foto erg mooi uitkomen. Tipje, als je een wit laken ophangt, zorg er dan voor dat je het van te voren even strijkt ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij heeft het model het horloge toch echt verkeerd om om. Hij kan zo nooit normaal op het horloge kijken want dan zit hij de tijd op de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Ik kan zo snel geen Gucci advertentiemateriaal vinden en misschien hoort het dus wel zo, maar ik stoor me wel aan die vignetting. Bij foto 1 werkt het leuk; nog een beetje met de levels spelen - grijs iets meer naar zwart en je hebt gewoon een mooie plaat -, maar met name bij foto 5 stoor ik me erg aan de donkere hoeken.

Verder snap ik dat een studio van vele vierkante meters niet te betalen is voor een student, maar zolas hierboven al opgemerkt: als je een laken in plaats van een achterwand moet gebruiken, strijk het dan wel even. Kijk ook even of je het gezicht niet ook scherp krijgt met een groter diafragma, dan heb je een wat onscherpere achtergrond en valt de imperfectie van het laken niet zo op.

Succes verder, leuke opdracht!

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ja foto's zijn budged bij me thuis gemaakt gewoon en niet nagedacht over dat laken. Ik had van me leraar de tip gekregen haal het model iets van de achtergrond af zodat achtergrond onscherp word.

Bij de foto's mocht trouwens geen kunstlicht gebruikt worden, vrij moeilijk in deze tijd lange sluiters of hoge iso's. Ben 1e jaars student nu dus er valt nog veel te leeren. Dit was mijn 1e mode shoot die ik nu heb gedaan

@KappuhH: Dat was een klein grapje meer, viel bij de leraar iniedergeval goed bij in de smaak.

@daniel_ev: Ja vignetting vind ik zelf erg mooi zeker omdat het dan wat meer focust op de accessoires vandaar ook bewust echt gefocust op de accessoires en niet op de modellen. Maar bij foto 5 is het inderdaar storend, en zal nog eens wat met de levels spelen.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee is leuk, maar dit zou je wel beter kunnen maken.
Dit is echter wel afhankelijk van je apparatuur :)

Persoonlijk zou ik de foto's schieten met een ander diafragma schieten zodat je een kleinere dof heb, hierdoor valt de focus meer op het geen wat je wil schieten.

Je zou het beste uit de voeten kunnen met een dslr of wat dof erin photoshoppen(maar geeft meest wel een minder resultaat).

Ik zie net dat je een 350D heb, dus dat zal geen probleem worden.
Des noods scoor je een 50mm 1.8, die kosten niet zoveel :)

Alleen foto 1 geeft het goede effect weer op de rest van de foto's is er veel scherp, dus dan weet je ook niet echt precies wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik vind de foto's nog heel -hoe zal ik het zeggen- feitelijk of registrerend . De kleuren zijn heel natuurlijk, waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat je geen kunstlicht mag gebruiken. De vignettering vind ik opzich wel goed gekozen, maar zorg er dan ook voor dat wat er in het centrum van je beeld zit er ook echt uitspringt. De poses zijn op het moment ook nog gewoon om de accessoire te tonen. Probeer ook eens om het de pose deel te laten zijn van een groter geheel, waarbij je in de foto 'inzoomt' op het gedeelte waar de accessoire zich bevindt. Bijvoorbeeld: iemand strijkt met zijn/haar hand door het haar, maar op de foto zie je met name dat horloge. Hierbij kan je het dan ook in een bepaalde setting dmv van een bepaalde achtergrond plaatsen, ipv het laken, maar dan zal inderdaad de dof een stuk kleiner moeten zijn om het niet de aandacht af te laten leiden.

Quick and dirty voorbeeldje van een (mijn :) ) hand die iets tekent:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v346/rbkaptein/horloge.jpg

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Ik vind je modellen niet echt de Gucci style modellen.. Ik denk niet dat je apparatuur een probleem is, ook je idee is goed, maar je setup, met je modellen zo.. nee, 't moet meteen flashy, harde kleurtjes, jonge hippe modellen... en horloges goed om :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En doe idd iets aan je achtergrond ;). Gebruik iets anders, zet je modellen er verder vanaf of maak het in je nabewerking netter.
Verder zou ik er dichter op gaan zitten voor de detail shots: de ring is echt een zoekplaatje geworden (ring zie je nauwelijks) en ook bij het halssieraad zie ik voornamelijk achtergrond en schouder en lijkt de plaat niet om het sieraad te gaan. Weinig DOF in dat soort shots vind ik persoonlijk wel mooi en helpt de aandacht te vestigen op je onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Die overdreven vignetting stijl die tegenwoordig populair is spreekt me echt niet aan. Verder vind ik de belichting bepaald niet super, allemaal vrij donker en een tikje aan de blauwe kant. Laken als achtergrond kan best werken maar niet met zulke vouwen erin.
Dat het horloge verkeerd om zit vind ik nog niet eens zo storend.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal de volgende met meer dof, maar krijg me diafragma niet lager dan 5.6 terwijl hij 3.5 zou moeten kunnen.

Modellen zijn niet ideaal maar word ik niet op beoordeeld, dit zijn gewoon mijn ouders dat is voor mij het makelijkste. Volgende shoot wil ik totaal anders gaan doen en zeker met de tips zal die shoot stuk beter gaan. Het het is erg moeilijk goed belichte foto's te krijgen in deze donkere tijden zonder kunstlicht.

Meer tips zijn welkom of ideen voor shoots (poses en composities etc.).

Zie dat de 1e foto niet werkt zal ik even fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
Waarom zet je er dan niet wat kunstlicht op? Paar bouwlampen en wat doek kun je al een hoop doen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:31:
Waarom zet je er dan niet wat kunstlicht op? Paar bouwlampen en wat doek kun je al een hoop doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:53:
Bij de foto's mocht trouwens geen kunstlicht gebruikt worden, vrij moeilijk in deze tijd lange sluiters of hoge iso's.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:58:
Oke ik zal de volgende met meer dof, maar krijg me diafragma niet lager dan 5.6 terwijl hij 3.5 zou moeten kunnen.
De kitlens is 18-55 F/3.5-5.6. Dus op 18 mm is hij 3.5 en op 55 mm is hij 5.6. Volgende keer dus dichter op je voorwep gaan staan, zodat je minder hoeft in te zoomen.

Voor de rest sluit ik me aan bij bovenstaand commentaar. Dat omgekeerde horloge vind je leraar misschien een leuk grapje, mij viel het meteen in negatieve zin op. Het wordt een beetje "nep" hierdoor, te geforceerd. (Ja, heel de mode is 1 grote nepwereld, maar dat doet er nu niet toe).

Maar zeker door blijven gaan, leuk dat je ouders zo willen meewerken!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Hoewel ik me lichtelijk zorgen maak dat je het diafragma van je eigen lens niet begrijpt...

Zou je een voorbeeldje kunnen geven van Gucci, welke stijl jij wilt neerzetten?
Ik heb even op de Gucci site gekeken, waar overigens super foto's op staan (zie ad campaign 07), maar kon die niet geheel linken aan jouw foto's.

Een handig truukje om meer aandacht naar het sieraad te trekken is door er in photoshop een USM masker overheen te leggen en deze alleen zichtbaar maken op het sieraad.
Maar ik weet niet of je bewerkingen mag uitvoeren voor je opdracht?

Senri no michi mo ippo kara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stijl die ik wil neer zetten is zakelijk / sjiek / en elegant maar dat zal meer naar voren komen in volgende shoot.

Fotografie is slechts een klein gedeelte van me opleiding anderhalf uur per week. En heb me camera zelf nog niet zo lang en nog weinig tijd gehad om me echt in me camera te verdiepen.

Dit was de 1e keer dat ik echt met modellen fotografeer is geheel nieuw voor me.

Heel het project waar ik aan werk draait om Gucci en fotografie is daar klein onderdeel van. Heb dus ook onderzoek gedaan naar Gucci en zo ben ik op deze stijl uitgekomen. dit is voornamelijk het zakerlijke gedeelte. Straks met de andere shoots erbij zal het toaal plaatje van Gucci wel te herkennen vallen. Maar hier wil ik het niet echt laten beoordelen of het echt Gucci is maar meer technies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it's back....

Ok dat verklaart het diafragma deel, ik denk dat je met de uitleg van de andere wel goed uit te voeten kan wat dit betreft. Fototechnisch zou ik vooral kijken naar het eerder genoemnde DOF.

Verder dus gedeeltelijke USM die ik ook eerder noemde.

Dan natuurlijk afhankelijk van welk effect je wil bereiken, zou ik bij dit soort foto's voor een hoge contrast kiezen, zodat het meer van het beeld afspringt.

Als het een onderdeel is van meerdere shoots, zou ik ervoor zorgen dat je wel dezelfde kleurbalans en contrasten in de verschillende foto's hebt, zodat ze voor het oog ook bij elkaar passen.

Oh en ik zou er ook nog even op letten waar je ze afknipt, want als je bijvoorbeeld aandacht naar een horloge wil trekken en die staat maar net op de foto samen met een halve hand, dan moet de kijker wel erg naar de randen staren.

Succes en post nog wat resultaten van je andere shoots!

Senri no michi mo ippo kara

Pagina: 1