[ Orange ADSL Family ] Bridge modus werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 12:35
Ik heb sinds kort Orange ADSL Family. Bij het lezen van een topic hier op GoT, wist ik hoe de Livebox in bridge modus gezet moest worden. Dit dus gedaan, zodat mijn Linux router het externe IP zou krijgen. Helaas lukt dit niet. Er wordt wel gezegd dat het even kan duren, maar 10-15min. is niet de uren die ik al zit te wachten op een IP.
Heeft iemand een idee wat er mis gegaan kan zijn? Ik heb trouwens al de LB diverse keren al gereset en het proces al meerdere keren uitgevoerd....

• Zeezicht
Iemand anders heeft ook al een dergelijk probleem (zie link), maar ook daar heeft niemand nog een oplossing gegeven.

De helpdesk van Orange kwam met een nutteloze opmerking van dat de LB niet in bridge modus moest staan, maar mijn eigen router, dus daar had ik ook nog niks aan..

Heeft niemand anders deze problemen? Moet ik soms mijn IP statisch gaan instellen?

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik ken het probleem niet, heb nog nooit de livebox geprobeerd te bridgen.

Maar als ik moet gokken dan zou ik het MAC adres van je lb naar je router klonen.

- knip -

• Zeezicht
Raymond P schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:12:
Ik ken het probleem niet, heb nog nooit de livebox geprobeerd te bridgen.

Maar als ik moet gokken dan zou ik het MAC adres van je lb naar je router klonen.
Maar krijg ik dan geen problemen met 2 keer hetzelfde mac-adres?

En welk mac-adres moet ik dan gebruiken, die van mer0 of eth0?

En omdat ik toch aan het vragen ben :) Wat gebruik jij dan als modem en evt. router? Zo'n Speedtouch? Kan die wel goed in bridge mode zetten?

• Zeezicht
Nu ook maar geprobeerd om het IP statisch in te stellen, maar ook dat wil niet werken. Ik kan dan nog steeds geen internet IP's pingen.
Lijkt dus dat de bridge mode niet helemaal goed werkt.

Ook het clonen van het MAC adres wil niet lukken. Maar ik weet niet of ik het goede adres had, er was er 1 van de router erachter af te lezen in:
bridge
tableList
En de andere was denk ik van de LB, dus die heb ik geprobeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Zeezicht op 23-01-2007 16:52 ]

• Raymond P
  • Nu online
Ik zit nu zelf vast aan een onrechtvaardig verlengd, wurgcontract van Chello. :)
Loopt overigens af per 1 februari.

Mijn ouders hebben Orange. En (dus?) ook een livebox.
In principe als je bridged, dan gebruikt de lb kaart niet zijn mac-adres, en zou je hem moeten kunnen klonen.
Dus niet het adres van eth0 of eth1 maar degene daarvoor.

En wat voor kabel heb je ertussen hangen?
Ik denk dat je dan juist weer crossed moet hebben, of was het nou lined?

Gekke vraag misschien, maar waarom zou je dit willen?
(afgezien van mijn vernomen kennis dat de lb bij mijn ouders minimaal 2x per dag reboot nodig heeft)

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond P op 23-01-2007 16:52 ]

- knip -

• Zeezicht
Raymond P schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:50:
Ik zit nu zelf vast aan een onrechtvaardig verlengd, wurgcontract van Chello. :)
Loopt overigens af per 1 februari.

Mijn ouders hebben Orange. En (dus?) ook een livebox.
In principe als je bridged, dan gebruikt de lb kaart niet zijn mac-adres, en zou je hem moeten kunnen klonen.
Dus niet het adres van eth0 of eth1 maar degene daarvoor.

En wat voor kabel heb je ertussen hangen?
Ik denk dat je dan juist weer crossed moet hebben, of was het nou lined?

Gekke vraag misschien, maar waarom zou je dit willen?
(afgezien van mijn vernomen kennis dat de lb bij mijn ouders minimaal 2x per dag reboot nodig heeft)
Waar kan ik die MAC adressen vinden? Want ik heb dus wel 1 getest (zie hierboven) maar dat werkte niet.

Er hangt een gewone UTP kabel tussen. Ik zie ook nergens dat mensen na het wijzigen van die instellingen ineens hun kabels moeten wijzigen.

Ik wil dit, omdat we hier een linux router hebben die VPN verbindingen voor het gehele huis routert. Omdat je slechts 1 verbinding tegelijk op kan zetten achter een router, kan zonder die oplossing maar één persoon tegelijk er gebruik van te maken. En dat is onwenselijk.

Ik vraag me ook af of een Speedtouch wel goed in bridge mode is te zetten, zodat ik die alleen als een soort modem gebruik.

• Raymond P
  • Nu online
Ik heb geen idee waar deze te vinden zijn bij de livebox.
Maar als dit niet vermeld staat in het topic wat jou hiertoe aan heeft gezet dan zal het ook wel niet nodig zijn.
Over de kabels, wat dat betreft is de lb een gek ding, dat kan ik je wel vertellen.

Het lijkt mij dat als je router geen ip krijgt van de gebridgete lb dat óf de kabel niet goed is, of de bridge functie van de lb niet goed werkt, of je je mac adres aan moet passen.
Nogmaals lijkt mij, het meest logische dat nu je je lb bridged op hebt gesteld en nu direct contact maakt met de lb modem dat het aan het mac adres ligt.

Ik heb er niet zo gigantisch veel verstand van. Maar in principe is het mac adres van je niet gebridgede lb op een windows machine snel te achterhalen. Ik weet alleen ff niet hoe...

- knip -

• Zeezicht
Volgens de Orange helpdesk wordt een IP niet uitgegeven op basis van het MAC adres, dus daar kan het niet aan liggen.
Kabels lijkt mij ook niet, want zelfs bij een gebridgde LB kan je 'm nog bereiken met zijn std. IP 192.168.1.1.
Enigste wat niet werkt is dat ik geen IP door de LB heen krijg van de Orange DHCP.... Maar zelfs statisch invoeren van het adres werkt niet.

Ik kreeg het volgende nog van Orange terug:
De livebox werkt niet als u daar de DHCP server uitschakelt dit rade we
ook ten strengste af.
Het MAC adres is niet van belang om van ons netwerk een ip adres te
verkrijgen.
Beetje raar dat het niet zou werken zonder dhcp server, zeker omdat die ook alleen voor het interne netwerk is bedoelt...

• Zeezicht
Vandaag nog eens geprobeerd of het wilde werken... en ja hoor. Nadat ie bijna een week in bridge mode stond, zonder een IP door te geven, probeerde ik het vandaag weer en nu kreeg ik wel een IP op mijn router.

Wat het probleem dus is geweest, geen idee. Maar het werkt nu in elk geval. Hopelijk blijft de stroom er alleen wel op...

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Houd er ff rekening mee dat, als je ook telefonie (VoIP) van orange heb, dat dát dan niet meer gaat werken als je die Livebox in bridged zet :-). Overigens, dat hete Livebox modem is een prachtig ding, zolang je er maar niet aan komt. Ik heb geprobeerd m'n oude Speedtouch modem aan de praat te krijgen over mn Orange lijn, maar dat ding wilde maar niet werken. ik heb ook nog geprobeerd die LB als bridged te zetten en mn speedtouch vervolgens te laten routerren, maar dat heeft nooit gewerkt. Balen...

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

misschien dat dit je kan helpen:
link

Hiermee heb ik een Linksys wrt54g achter mijn LB gehangen. De LB is dan niet echt in een bridge mode, maar in praktijk komt het (voor mijn situatie dan) op hetzelfde neer.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12 13:24
misschien nog is stap voor stap de tutorial door lopen?
Ik heb hem vorige week nog (opnieuw) moeten toepassen en de livebox staat op dit moment in bridge mode met daarachter een WRT54GL

moet lukken lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Mark- op 29-01-2007 14:36 ]

• Zeezicht
Mexxus schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:28:
Houd er ff rekening mee dat, als je ook telefonie (VoIP) van orange heb, dat dát dan niet meer gaat werken als je die Livebox in bridged zet :-).
Ik heb geen telefonie van Orange, dus dat gaat niet op voor mij. Bel alleen mobiel.
Overigens, dat hete Livebox modem is een prachtig ding, zolang je er maar niet aan komt. Ik heb geprobeerd m'n oude Speedtouch modem aan de praat te krijgen over mn Orange lijn, maar dat ding wilde maar niet werken. ik heb ook nog geprobeerd die LB als bridged te zetten en mn speedtouch vervolgens te laten routerren, maar dat heeft nooit gewerkt. Balen...
Misschien heb je hetzelfde probleem gehad als ik... bij mij werkt het nu ook pas, en waarom het eerder niet wilde lukken snap ik nog steeds niet. Misschien dat Orange tijdelijk je LB Mac voor een langere tijd gekoppeld hield aan je IP, en dat het nu niet meer zo is. Of misschien omdat ik nu wel heel lang heb gewacht met het aanvragen van een lease... Who knows?!?
Pagina: 1