Toon posts:

.srt/ondertiteling in Quicktime

Pagina: 1
Acties:
  • 3.962 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weet er iemand toevallig hoe ik .srt ondertitelingen kan laten mee afspelen met een avi, divx film in Quicktime?

Heb al heel 't internet afgezocht, en niks gevonden.

Zeg niet "Gebruik gewoon vlc joch"
Omdat ik vind dat de ondertiteling daarin, niet duidelijk, scherp zijn, en van een paar meter afstand, het gewoon niet leesbaar is, en je niet eens het font/kleur kan aanpassen

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Uit de handleiding van vlc:
Text rendering options can be changed in the Preferences. In the Modules section, text renderer subsection, open the freetype page. You can then set the font and its size. For the font, you have to select a font file. Under Windows, they can be found in C:\Windows\Fonts. Under MacOS X, they are in /System/Library/Fonts. Size can be set either relatively or as a number of pixels.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

De font size is idd gewoon in te stellen in VLC, moet je wel advanced options aanzetten :) (vinkje)

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Ben het wel met de TS eens dat het niet geweldig is om met VLC te werken, ik zelf heb liever ook een quicktime, is het btw mogelijk met mplayer?

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:49:
Uit de handleiding van vlc:

[...]
ja, heb dat ondertussen al gevonden, maar is het nu echt niet mogelijk met quicktime pro?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Waarom zoek je gewoon niet even? Ik tikte even 'subtitles in quicktime' in in Google en vind massa's resultaten.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 21:38
Eiríkr schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:23:
Waarom zoek je gewoon niet even? Ik tikte even 'subtitles in quicktime' in in Google en vind massa's resultaten.
Dat zegt niet dat ze ook bruikbaar zijn, Google is niet heilig ;) Bovendien zegt ie dat ie gezocht heeft.

Ik heb het ook wel eens geprobeerd. Quicktime heeft gewoon een lekkere user interface, en ondertitels daarin zouden lekker zijn. Na lang zoeken had ik een of andere plugin gevonden waar het wel aardig mee werkte. Alleen was er niks aan te passen qua font ed. En laat het nou echt fontje korrel met grootte 10 geweest zijn... Ik gebruik dus maar gewoon VLC of MPlayer OSX.

strava

• Fire69
  • Laatst online: 21:05
En als je Vobsub installeert? Die gooit de subs normaal gewoon erover dan...

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Vobsub is alleen voor Windows dacht ik...
Perian (codecs voor quicktime) wordt uitgebreid met ondertitels ondersteuning. Het kan alleen nog wel even duren voordat die versie uitkomt.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Melkbus schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:07:
Dat zegt niet dat ze ook bruikbaar zijn
Ze zijn prima bruikbaar. Het is alleen niet een klikvee-antwoord. Als je wilt ondertitelen met quicktime moet je enige moeite doen.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50

Hertog

Aut bibat, aut abeat

tweak_dude schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:11:
Perian (codecs voor quicktime) wordt uitgebreid met ondertitels ondersteuning. Het kan alleen nog wel even duren voordat die versie uitkomt.
De code die ervoor nodig is, staat hier. Wellicht kun je die zelf inbouwen als je handig genoeg bent. Zo niet, dan zul je vrees ik inderdaad moeten wachten tot versie 1.0.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Fire69
  • Laatst online: 21:05
tweak_dude schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:11:
[...]
Helemaal niet gezien dat het in Apple Talk stond :X

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:53:
[...]

Ze zijn prima bruikbaar. Het is alleen niet een klikvee-antwoord. Als je wilt ondertitelen met quicktime moet je enige moeite doen.
Ik heb heus wel moeite gedaan hoor, ik heb op tientallen sites gezeten, met de zoektermen "srt subtitles for quicktime +mac", op verschillende fora's las ik allemaal zo dezelfde vraag, maar nooit een antwoord

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:02:
met de zoektermen "srt subtitles for quicktime +mac", op verschillende fora's las ik allemaal zo dezelfde vraag, maar nooit een antwoord
Het punt lijkt te zijn dat met die keywords je vooral vragen van onervaren gebruikers zult vinden. Er zijn een aantal manieren om srt automatisch te converteren naar andere formaten, en de meest eenvoudige manier om zo'n ander formaat onder je film te krijgen is DVD Studio Pro.

Van de andere kant is dat zeker niet wat je zoekt. Dat is een professionele oplossing die vooral thuis is in de post-production van video. Je rendert een versie voor je thuismarkt zonder ondertiteling, en nog een paar andere versies met ondertitteling voor de belgjes en de duitsers.

Ik neem aan dat je geen zin zult hebben al je films opnieuw te encoden met ondertitels eronder (waar je vervolgens permanent aan vast zit).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DVD Studio Pro maakt gewoon DVD ondertiteltracks voor op DVD's..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CyBeR schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:52:
DVD Studio Pro maakt gewoon DVD ondertiteltracks voor op DVD's..
Natuurlijk. Maar dan moet je ze branden of opslaan als .ISO en met een truukje mounten voor het kijken. _EclipX wil juist DiVX met ondertitels kijken, zonder ze naar DVD te converteren. Dat kan met DVD Studio ook, door de tracks opnieuw te encoden met ondertitels in het beeld en niet als losse subtitle-track.

Verwijderd

offtopic:
Quicktime, quicktime, quicktime. Ik heb wel eens van Quicktime gehoord, maar dan moet ik toch diep in mijn geheugen graven. Volgens mij heb ik het ooit opgestart toen ik mijn Mac net had, waarna ik het heb weggegooid omdat ik 30 euro moest betalen om een video full-screen af te spelen, het standaard amper codecs ondersteunde, screenshots erg lastig gingen, de GUI enorm veel ruimte op mijn scherm in beslag nam en de controls niet los van het videovenster zaten.

Of ben ik nu in de war met VLC?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zijn we klaar met het geflame op QT? 't is een bijzonder prima mediaframework namelijk. Dank je.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er nu echt niet een of ander programma? Ik weet het nu nog steeds niet, ik ben niks met geflame tussen vlc & quicktime...

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 22:05
Is SRT QuickTime Component - 1.0 niets voor jou dan?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op Wednesday 24 January 2007 @ 03:31:
offtopic:
Quicktime, quicktime, quicktime. Ik heb wel eens van Quicktime gehoord, maar dan moet ik toch diep in mijn geheugen graven. Volgens mij heb ik het ooit opgestart toen ik mijn Mac net had, waarna ik het heb weggegooid omdat ik 30 euro moest betalen om een video full-screen af te spelen, het standaard amper codecs ondersteunde, screenshots erg lastig gingen, de GUI enorm veel ruimte op mijn scherm in beslag nam en de controls niet los van het videovenster zaten.

Of ben ik nu in de war met VLC?
nee, OS X draait niet qua GUI zwaar op quicktime hoor :*

sorry, kon het niet laten

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had dat programmatje al eens gedownload, maar het werk niet eens.. en het is nog eens PPC & heel erg out-dated

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 22:05
Verder weet ik alleen hoe je ondertitelingen vast kan plakken in quicktime als layer.
Dus toch even wachten tot de nieuwe perian uitkomt als je de ondertitels los wilt bewaren.

Verwijderd

Waarom moeilijk doen als het veel gemakkelijker gaat.
Download ff de plugun perian voor quicktime en klaar.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Datum al gezien? Die oplossing werkte nog niet in januari dit jaar... :z

• OMEGA_ReD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:33:
Waarom moeilijk doen als het veel gemakkelijker gaat.
Download ff de plugun perian voor quicktime en klaar.
werkt! dank je wel! (OSX 10.5)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zou je misschien voor de volgende keer een maanden oud topic niet willen kicken met zo'n loos bericht?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.