[CAD] Solidworks part gebruiken in FEA pakket

Pagina: 1
Acties:

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een onderdeel in solidworks dat ik middels een eindige elementen methode wil testen op valbestendigheid. Het object moet van 1,10 meter vallen, waar hij dus vanaf nul accelereert met de valversnelling g ( =9,81 m/s^2 ).

Nou kan je cosmosworks professional (niet cosmosxpress) hiervoor perfect gebruiken, maar dan moet je wel een licentie hebben :P En nee, ik heb het geld niet om het aan te schaffen :D
Even iets minder legaal gebruiken zit er ook niet in, want je zit vast aan een sentinel USB key die op je computer aangesloten moet zijn.

- Nou heb ik autodyn v6 (FEA pakket) hier wel, alleen kan ik er niet achter komen hoe ik een solidworks part kan exporteren naar een formaat dat ik in autodyn kan importeren, misschien dat iemand dat weet?
- Misschien kent iemand wel een goed (freeware?) pakket waar je én solidworks bestanden op de één of andere manier in kan importeren, én waarmee je "drop-tests" kunt uitvoeren, dus niet alleen een statische belasting of spanning met een constraint zoals cosmosxpress.

Alvast bedankt! _/-\o_

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Solidworks exporteerd heel veel soorten bestanden, "save as" en dan een formaat kiezen wat autodyn begrijpt?

specs

• Bartjuh
  • Niet online
maratropa schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:35:
Solidworks exporteerd heel veel soorten bestanden, "save as" en dan een formaat kiezen wat autodyn begrijpt?
Al geprobeerd, maar Autodyn wil blijkbaar niet zoveel "begrijpen" :/

Niemand op GoT die me kan helpen ? :z

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar wat kan autodyn dan wel begrijpen?

specs

• Bartjuh
  • Niet online
maratropa schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:22:
Maar wat kan autodyn dan wel begrijpen?
Truegrid (*.zon) bestanden, deze zijn al gemeshed voordat je ze importeerd. Dit moet je doen met het programma truegrid. Andere mogelijkheden zijn via andere pakketen van hun.

Truegrid kon ik niet vinden via de wat minder legale weg. Truegrid kan igs bestanden importeren, en die kan je weer exporteren met solid works.

Maar er is hoop, op school schijnt ook ergens een computer te zijn met een FEA pakket. Dus dat ga ik morgen eens checken :)