Beste mensen,
Ik heb (nogsteeds) problemen met dns. even een situatie schets:
1 server, 2 ip adressen
Op deze server staat windows 2003 server en BIND 9 geinstalleerd. Meerdere domeinen staan hierin gedefineerd.
Ik heb een hoofddomein (we noemen het even voor het gemak domeintje.nl) met daar 2 A records aan vast: ns1.domeintje.nl en ns3.domeintje.nl. Beide verwijzen naar dezelfde machine en zijn te pingen.
Zodra ik een nameserver check doe op de SIDN website krijg ik de volgende foutmelding:
Uiteraard bestaat testdomeintje.nl niet, net zoals domeintje.nl. De echte entries heb ik even vervangen voor deze.
Nu kwam ik wel in mijn event log de volgende foutmelding tegen:
The Security System detected an authentication error for the server DNS/ns1.domeintje.nl. The failure code from authentication protocol Kerberos was "There are currently no logon servers available to service the logon request.
(0xc000005e)".
Kan iemand mij helpen? ik word een beetje moe van DNS
Ik heb (nogsteeds) problemen met dns. even een situatie schets:
1 server, 2 ip adressen
Op deze server staat windows 2003 server en BIND 9 geinstalleerd. Meerdere domeinen staan hierin gedefineerd.
Ik heb een hoofddomein (we noemen het even voor het gemak domeintje.nl) met daar 2 A records aan vast: ns1.domeintje.nl en ns3.domeintje.nl. Beide verwijzen naar dezelfde machine en zijn te pingen.
Zodra ik een nameserver check doe op de SIDN website krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ** Summary: REJECTED testdomeintje.nl. Some problems need to be fixed: - One configuration error. ** Full check report: * general reports * primary name server "ns1.domeintje.nl." Error: name server "ns1.domeintje.nl." not defined. * secondary name server "ns3.domeintje.nl." Info: name server looks correctly configured. #### fail |
Uiteraard bestaat testdomeintje.nl niet, net zoals domeintje.nl. De echte entries heb ik even vervangen voor deze.
Nu kwam ik wel in mijn event log de volgende foutmelding tegen:
The Security System detected an authentication error for the server DNS/ns1.domeintje.nl. The failure code from authentication protocol Kerberos was "There are currently no logon servers available to service the logon request.
(0xc000005e)".
Kan iemand mij helpen? ik word een beetje moe van DNS
edit:
Als ik trouwens een dig doe vanaf een andere machine, krijg ik netjes replys van zowel ns1 als ns3. Ik snap niet dat SIDN dan die melding geeft...
Als ik trouwens een dig doe vanaf een andere machine, krijg ik netjes replys van zowel ns1 als ns3. Ik snap niet dat SIDN dan die melding geeft...
[ Voor 5% gewijzigd door Mishmash op 22-01-2007 23:35 ]