Max afmeting handbagage, hoe strikt?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Topicstarter
Ik ga morgen op vakantie en ben van plan met alleen handbagage te reizen. Nu vraag ik me af hoe strikt KLM is met de maximale afmeting van de handbagage. De übergrote weekendtas die ik voor ogen had blijkt enkele centimeters (10 te lang, 5 te breed en 5 te hoog) te groot. :X Gaan ze dat opmeten, kunnen ze heel goed schatten?

Kan ik er eventueel mee wegkomen door het ding met spanbanden te comprimeren? Aangezien het ding niet afsluitbaar is vind ik in het vrachtruim geen optie en bovendien kost mij dat teveel tijd bij aankomst, ik wil zo snel mogelijk de terminal uit (ga namelijk naar mijn vrouw en dochtertje O+ )

Eventueel heb ik nog wel een flinke kanozak als alternatief (die kan iig makkelijk gecomprimeerd worden naar de juiste afmeting) maar die moet dan uit de schuur worden opgegraven. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Zolang 'ie maar in de bagagevakken past lijkt me dat er geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Ze hebben gewoon een bakje waar ie in moet passen. Als het ding dus een beetje meegeeft, al dan niet onder dwang, krijg je hem er wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb toch vaak zat gevlogen met alleen handbagage maar kan me niet meer herinneren of dat toen speciale aandacht kreeg, maar dat ging toen om normale rugzakken. In het bagagerek zal hij wel passen met gepast geweld en de röntgensluis ook wel maar die vakken weet ik niks van :? .

Ik hoef niet in te checken btw, (internet check-in) dus zien ze hem principe pas bij de gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Hangt heel erg af van het gewicht, de omvang, de tas zelf en hoe vol de vlucht is.

Als het om een tas gaat die je nog een beetje in elkaar kan vouwen/comprimeren (en niet zo'n stom rechthoekig hondje dat niet inkrimpt) staan ze het over het algemeen wel toe, zeker als je niks anders mee het vliegtuig in neemt. Ik heb een keer meegemaakt dat vn vader bijna geweigerd werd omdat ie zn laptop, reistas en t hondje van mn moeder (slecht ter been) droeg en zo'n regelteef het nodig vond haar autoriteit erover te laten gelden.

Ik heb zelf ook een flinke weekendtas en die past in de bak, maar dat doe ik alleen als ie niet vol zit en er nog "propruimte" is. Als je 20/30 kilo aan spul aan het meesjouwen bent zul je denk ik de boel moeten inchecken.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 00:08
L3TUC3 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:15:
Hangt heel erg af van het gewicht, de omvang, de tas zelf en hoe vol de vlucht is.

Als het om een tas gaat die je nog een beetje in elkaar kan vouwen/comprimeren (en niet zo'n stom rechthoekig hondje dat niet inkrimpt).
Een hondje is een hardcase op wieltjes?

Het hangt ook af van hoe dat ding eruit ziet. Als hij egaal zwart is, dan zal hij de indruk geven dat het een heel grote tas is. Een paar vlakken of strepen* in blije kleurtjes breekt het optische formaat van je tas, en je krijgt minder snel gezeur. :)

* = zelf aan te brengen eventueel ;)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119987

Ik heb zelf ook een flinke weekendtas en die past in de bak, maar dat doe ik alleen als ie niet vol zit en er nog "propruimte" is. Als je 20/30 kilo aan spul aan het meesjouwen bent zul je denk ik de boel moeten inchecken.
20 a 30 is nou niet echt een gewicht voor handbagage he, naast de verzekerde hernia en het gekraak van het bagage compartiment zal het wel opvalen bij je bagagecheckin. Limiet zit geloof ik op 10 ofzo maar 15 zullen ze ook geen probleem van maken. Gewichten goed hebben is wel bagger, teveel kilo's bij de KLM voor je koffers wordt je trouwens niet blij van.

Heb die bakjes trouwens wel zien staan maar bij de bagage keken ze amper naar je rugzak, zal idd te maken hebben met het blik op het eerste gezicht zoals eerder gezegd. Als je koffer/rugzak nog een beetje comprimeerbaar is zullen ze niet moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

cryforhelp schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:44:
[...]

Een hondje is een hardcase op wieltjes?
Juist, zo'n sleepding. Het is in de VS een beetje gewoonte om er eentje (volbepakt) mee te nemen en vervolgens door het gangpad te slepen en er daarna achterkomen dat ie net niet past, waarna de koffiejuffen het er met wat brute kracht toch nog inwerkt of, mocht het niet baten, het toch maar incheckt.

Ik heb trouwens een hekel aan hondjes als je het nog niet door had. De koffers dan he? Puppies vindt ik wel lief. O+

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Als het om een tas gaat die je nog een beetje in elkaar kan vouwen/comprimeren (en niet zo'n stom rechthoekig hondje dat niet inkrimpt) staan ze het over het algemeen wel toe, zeker als je niks anders mee het vliegtuig in neemt. Ik heb een keer meegemaakt dat vn vader bijna geweigerd werd omdat ie zn laptop, reistas en t hondje van mn moeder (slecht ter been) droeg en zo'n regelteef het nodig vond haar autoriteit erover te laten gelden.
toen wij van Sydney naar London verhuisden toen hadden we elk 3 stuks handbagage bij ons (hondje, (laptop)rugzak en handtas/fototas) Daar werd wel wat van gezegd (en terecht natuurlijk) maar mocht wel mee.
Bij Easyjet/RyanAir zijn ze er veel strenger in omdat de marges daar veel kleiner zijn en de vluchten meestal tjokvol zitten.

Dus in principe moet het in het testrackje passen dat bij de incheck balie staat, maar soms zien ze het wel door de vingers als de vlucht het toestaat..

Omdat TS met klein kind reist zullen ze misschien wat coulanter zijn, maar het blijft mazzel hebben..

Op de KLM site staat vast wel wat de voormaten moeten zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik neem de gok wel. Ik heb een extra rugzakje en die heet "cameratas" en mag dus extra mee. Ik zal nog wat bagage herverdelen zodat mijn "cameratas" lekker gevuld is en de weekendtas nog wat gecomprimeerd kan worden. That should do it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ALs wij op vakantie gaan hebben wij altijd teveel bij ons, wat wij altijd doen is. Aangezien we met 5 man zijn is, 2 personen staan een beetje achteraan en komen naarvoren zodra ze moeten, ondertussen is mijn andere broertje dan al klaar en gaat dan naar achteren naar die koffer.
Gevolg ze hebben niks door en we smokkelen een tas van 50x30x20cm of zo mee als handbagage :P.
En onze koffers etc zitten we er ook altijd wel overheen maar daar maakten ze t/m nu nooit een punt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De paar keer dat ik heb gevlogen heb ik nooit problemen gehad met m'n handbagage, ook niet toen die ruim boven de limiet qua gewicht zat.
Ik heb 2 lange vluchten met de KLM gemaakt (naar Singapore en terug) voor een stage van 3 maanden, en had dus nogal veel mee (zoals een laptop met extra accu, lader en een zooi kleine randapparatuur). Op m'n heen vlucht had ik alles netjes verdeeld over m'n bagage, met als gevolg dat de grote stukken te zwaar (>23kg, geloof bijna 30 :X ) waren en de hand bagage redelijk binnen de limiet (18kg) viel. Op m'n terugvlucht heb ik gezorgt dat de grote stukken precies op de limiet zaten (3 kg boven het max) en heb m'n handbagage echt volgepropt met de lichte dingen die gewoon volume innamen en uiteindelijk iets van 15 kg woog. De zware dingen (laptop + toebehoren en papierwerk) heb ik in een laptoptas gedaan (type rugzak) die buiten het bagage regelement valt (bij bijna alle maatschappijen geldt dit). Deze was daardoor ook al rond de 10 kg, maar daar kraaide geen haan naar.

Ik geloof dat een voor een fototas hetzelfde als een laptoptas geldt, maar ik weet het niet zeker.
Deze "vrijstellingen" worden niet genoemt op de site van de KLM, maar gelden wel (net als taxfree aankopen ook buiten het handbagage regelement vallen). Als je twijfelt kan je het beste even de customer service van de KLM bellen, als je een beetje gericht vraagt zullen zij je wel antwoord kunnen geven.

Jouw tas, die je "passend" kan maken, zal ook geen probleem zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ook bij Easyjet zijn ze niet heel streng hoor. Heb twee keer met ze gevlogen met een rugzak die veel groter was dan het handbagagemandje. Als je het zelf in het rek boven je stoel kan krijgen is het geen probleem bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update: Was dus inderdaad geen enkel probleem, het ding werd niet eens bekeken. Op de terugweg ook geen probleem met 3 stuks handbagage ("cameratas", laptoptas en de übergrote weekendtas).
Pagina: 1