Toon posts:

[XP] WIndows sluit niet af

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na meerdere topics doorgelezen te hebben en ook gegoogled te hebben post ik toch mijn vraag hier, zou het antwoord hier toch staan, mijn excuses maar ik kan niet alles lezen :-)

Ik heb windows XP professional, 3 dagen geleden opnieuw geinstalleerd. Nu echter is mijn CPU koeler kapot gegaan waardoor mijn pc ivm met oververhitting zichzelf een aantal malen uitgeschakeld heeft. De koeler e.d. zijn allemaal weer gemaakt, alleen sluit windows zich niet meer af.
Wat ik geprobeerd heb:
* veilige modus opstarten
* bootvis gebruiken
* norton windocter laten lopen
* gecontroleerd op spyware (niets gevonden)

Formatteren is niet echt een optie (op korte termijn) aangezien alle cd's hiervan thuis liggen en ik op dit moment op mijn kamer zit. Daarnaast kan ik de repair functie niet gebruiken aangezien mijn beide harde schijven in raid staan en de diskettes hiervoor ook thuis liggen :(

De manier waarop hij afsluit is dat het 'afmeldingsscherm' tevoorschijn komt, en hier ook netjes in te staan komt 'windows wordt afgesloten'. Op dat moment verdwijnt het venster en normaliter zou de pc dan uitgaan, maar de cursor blijft in beeld en de kale blauwe achtergrond (zonder enig ander venster / pictogram) verschijnt en blijft staan. De pc gaat ook niet uit na een lange tijd te wachten.

Dit zelfde gebeurt ook bij de optie "gebruiker afmelden' en 'opnieuw opstarten', de cyclus wordt wel afgewerkt maar het daadwerkelijke uitvoeren / afsluiten gebeurd niet.

Systeemherstel lukt niet aangezien de pc hiervoor opnieuw moet opstarten en dat juist het gene is wat niet wil werken, na de reset knop gebruikt te hebben herstart hij zich wel, maar krijg ik het bericht dat het systeemherstel niet kan worden uitgevoerd.

Ik hoop dat er een oplossing is (behalve formatteren) om dit op te lossen, mijn excuses als ik niet alle policies heb nageleefd, maar ik kom niet zo vaak op GoT.

Zou extra informatie nodig zijn (systeem setup) zet ik deze hierbij, lijkt mij niet nodig aangezien er hardware matig niets mis is.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 22:52 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, hardwarematig niets mis? Als je je pc aanzet met een kapotte koeler kan er wat problemen ontstaan met je CPU. Nu wordt dat tegenwoordig aardig beveiligd door het mobo, maar er is altijd kans op schade. Check dat dus nog even.
Heb je ook al geprobeerd door via F8 de optie "Laatst werkende configuratie" te gebruiken? Er staat namelijk niet dat je dat geprobeerd hebt. Tevens staat er ook niet of je problemen in veilige modus ook hebt. We hebben veel meer info nodig. Hardware, testen die je hebt gedaan, wanneer het ook gebeurt, heb je SP2 en evt alle updates, eventuele andere problemen (games bijvoorbeeld).

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:02:
Nou, hardwarematig niets mis? Als je je pc aanzet met een kapotte koeler kan er wat problemen ontstaan met je CPU. Nu wordt dat tegenwoordig aardig beveiligd door het mobo, maar er is altijd kans op schade. Check dat dus nog even.
Heb je ook al geprobeerd door via F8 de optie "Laatst werkende configuratie" te gebruiken? Er staat namelijk niet dat je dat geprobeerd hebt. Tevens staat er ook niet of je problemen in veilige modus ook hebt. We hebben veel meer info nodig. Hardware, testen die je hebt gedaan, wanneer het ook gebeurt, heb je SP2 en evt alle updates, eventuele andere problemen (games bijvoorbeeld).
Testprogramma's zul je me even moeten geven aangezien ik niet zoveel verstand ervan heb. Via f8 heb ik geprobeerd, ook dat wil niet helpen. Ook heb ik deze problemen in veilige modus. Het gebeurd alleen bij het afsluiten op de wijze die ik hierboven beschreven heb. Dus niet at-random, gewoon bij het afsluiten. Het systeem loopt ook stabiel, het enige wat niet werkt is het afsluiten. Ik heb ook geen problemen in andere programma's, nogmaals; alleen bij het afsluiten. Ik heb sp1 en een aantal updates.

De configuratie is

Aopen ax4c max moederbord, p4 3ghz northwoord, 2x512 MB ddr400 infeneon geheugen, 2x120 gig maxtor (in raid). Zoals ik al vermelde is mijn kennis niet bijzonder groot, dus ik weet niet precies wat ik allemaal moet vermelden. ;(

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Al eens een BIOS update gedaan? Lost vaak ook powermanagement-problemen op..
En natuurlijk de recenste versie van je chipsetdrivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:25:
Al eens een BIOS update gedaan? Lost vaak ook powermanagement-problemen op..
En natuurlijk de recenste versie van je chipsetdrivers geinstalleerd?
Ja, voor install van windows nieuwste bios versie geinstalleerd en ook alle nieuwste drivers. Daarnaast is het probleem pas ontstaan na de cpu-problemen waardoor windows een aantal malen zichzelf uitgezet heeft.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat als je eens via het shutdown commando probeert. Open een command prompt (of vul het direct in bij uitvoeren) en typ (zonder quotes) "shutdown -s -f" voor afsluiten of "shutdown -r -f" voor herstarten.

Test programma's kan je vinden via www.memtest86.com voor je geheugen. Chipset ed testen heb ik zo even niet (google naar 'ultimate boot cd' kan ook, kheb geen idee hoe dat werkt overigens).

Commandline FTW

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Hero Of Time schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:02:
Heb je ook al geprobeerd door via F8 de optie "Laatst werkende configuratie" te gebruiken? Er staat namelijk niet dat je dat geprobeerd hebt.
Deze werkt alleen als je nog niet ingelogd ben in Windows, na het inloggen schrijft Windows de "Last Known Good" over.
Kijk eens naar deze link?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1