3D stroke animatie

Pagina: 1
Acties:

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik wil een animatie maken met After Effects, maar ik weet niet precies hoe dit heet :p
Dit effect is ook al eens compleet in een videoclip verschenen, hetvolgende:

Zie gewoon een simpele solid filled rechthoek voor je, deze wordt steeds langer en de camera volgt dit in 3D. Er komen vervolgens andere stroken bij die overlappen etc.

Het klinkt misschien vaag, maar ik hoop dat iemand me kan helpen, al is het een naam, dan weet ik tenminste waar ik op kan zoeken.

keywords waar ik o.a. al op heb gezocht:
growing 3d strokes
3d animated strokes

Bedankt :)

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
Bedoel je zoiets als
http://www.creativecow.ne...oke/stroke_transition.mov

De tutorial van het bovenstaande filmpje
http://forums.creativecow...glowing_stroke/index.html

Animating 3D Stroke Effects in After Effects 6.5
http://www.digitalmediatr...ssue7/tutorials/ae65.html

mijn sleutelwoorden after effects Animated Strokes

[ Voor 27% gewijzigd door Cobalt op 22-01-2007 22:58 ]

• Bld-
Nee, dat bedoel ik niet (was er al bang voor :P).
Ik heb dat effect inmiddels onder de knie (heb ongeveer zo'n tutorial net nog gedaan :) ).

Ja, hmm hoe leg ik dit uit, ik zie het zo voor me :D
Ik zal het proberen te photoshoppen

• Bld-
Ok, ik hoop dat het hierdoor wat duidelijker wordt:

Je ziet hieronder een zwart kader (de camera lens), deze "achtervolgt" de stroken..
De stroken verlengen dus, waarvan sommige stroken (blokken?) weg gaan / bij komen.
Zoals de rode strook, gaat hij eerst een stuk mee, maar gaat daarna weg naar boven..

Er is een videoclip waar dit alleen maar in wordt gebruikt...
(muziek heeft ook een lekkere beat, dance achtig)..
Afbeeldingslocatie: http://www.thispage.nl/public/3dstrokes.jpg

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05-2025
TS bedoelt de clip van Cassius - The Sound Of Violence :)

• Bld-
JA!!! Dat is hem!! :D thx!!
Ok, volgens mij is dit niet echt moeilijk te maken (de stroken animatie zelf), de achtergrond beelden boeit niet.
Weet iemand hoe je dit ook in AE kan maken? Of kan dit ook makkelijker in 3dsmax?

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 22:52
Gezien alle andere effecten in die clip (zwevende eilanden etc) zal het wel met een 3d programma zijn gedaan. Met bijv. 3dsmax kan zoiets iig heel makkelijk...
kijk voor meer info in \[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 36

Mixed Reality dev

• Bld-
Weet iemand ook hoe het technish ongeveer gedaan kan worden in 3dsmax?
Ik heb basis ervaring van 3dsmax (simpel modellen & animeren), nu denk ik gewoon simpel door een plat vlak te maken en deze na een aantal frames wat uit te rekken, maar hoe kan ik er (bewegende) knikken in maken etc (zie eerst paar seconden van dat clipje).

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09-2025
Het is voor mij een tijdje geleden, maar volgens mij moet het volgende wel werken:
Teken een spline dat het pad moet worden dat de stroke moet gaan afleggen. Deze mag lekker hoekig zijn voor het maken van scherpe bochten. Combineer deze met een brede rechthoek via een loft. Deze loft kan je dan animeren. Misschien dat je dan nog in de knoei gaat komen met oriëntatie, maar het basisprincipe zal wel werken. Er zijn volgens mij ook nog modifiers (path-follow o.i.d) waarmee je wat kan experimenteren.

[ Voor 6% gewijzigd door MrVulcan op 23-01-2007 16:11 ]

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 22:52
Ik weet niet in hoeverre je een loft kan animeren. Wel heb ik al eens zoiets gemaakt met pathfollow. Je kan dan de percent parameter animeren om hem te laten bewegen.

Mixed Reality dev

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

je hoeft ook niet per se de loft te animeren, ik heb het een keer gedaan met een grote loft en heb daarna daar een slice-plane ingezet die ik simpelweg naar 'achter' liet bewegen :)

Stoer; Marduq

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Met de ghosttrails plugin voor 3dsmax kun je dit soort effecten ook makkelijk bereiken, als je tenminste weet hoe particles werken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Pagina: 1