Toon posts:

Autoradio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels weer toe aan een nieuwe autoradio omdat mijn JVC flatface nu enkele kuren begint te tonen. maar dat mag ook wel na 8 jaar.

Nu wil ik een radio met een USB aansluiting aan de achterkant en niet aan de voorkant.

Graag wil ik weer een JVC maar die hebben alleen een USB input aan de voorkant. Ze waren wel super goedkoop in de aanbieding bij pijlaudio in amersfoort.

Weet iemand of er merken zijn die wel een USB aansluiting hebben aan de achterkant? Sony of Pioneer ofzo.
Verder moeten er 4 preouts opzitten en een preout voor de subwoofer.

Is er al iemand bij pijlaudio in amersfoort geweest en hebben ze veel keus/voorraad? ik woon er namelijk niet in de buurt dus wil er niet voor niets heen rijden

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28
www.pioneer.nl
Staan veel radio's, bij pioneer kan je tegenwoordig een uitbreiding kopen om zo USB aan te sluiten op de CANBUS aansluiting (is dezelfde aansluiting voor cd-wisselaars)
Heb zelf de dehp75bt met usb aansluiting besteld voor in mn nieuwe auto

Verwijderd

Topicstarter
Op de website staat niet dat op die 75bt een USB ingang zit.
is daar dan ook een speciale adapter voor nodig?

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 08:30:
Op de website staat niet dat op die 75bt een USB ingang zit.
is daar dan ook een speciale adapter voor nodig?
Ja, dit is een speciale adapter:
Fire_Bird schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:49:
....een uitbreiding kopen om zo USB aan te sluiten op de CANBUS aansluiting (is dezelfde aansluiting voor cd-wisselaars)

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:02

DJ Vincento

1422055

Waarom moet die USB persé op de achterkant en mag die absoluut niet op de voorkant? :?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 23:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

DJ Vincento schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:03:
Waarom moet die USB persé op de achterkant en mag die absoluut niet op de voorkant? :?
Zodat je je usb aansluiting in het interieur kan wegwerken in plaats van zo'n stick die uit je radio steekt?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:02

DJ Vincento

1422055

mentalmadnizz schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:48:
[...]

Zodat je je usb aansluiting in het interieur kan wegwerken in plaats van zo'n stick die uit je radio steekt?
Is een goede reden ,maar je kan er ook een USB-kabeltje inprikken,en de memorystick weer aan dat kabeltje,en dan kun je met de stick zelf alle kanten op. Als die USB aan de achterkant zit,kun je er moeilijk bij lijkt me(?),aan de voorkant kun je heel makkelijk stekkertjes verwisselen.

Wat betreft die pre-outs, 4 stereo pre-outs?. Of bedoel je vier speakeruitgangen + een pre-out voor de subwoofer? Lijkt me sterk dat ze autoradio's leveren met 4 onversterkte stereo pre-outs.

Waar je op moet letten is dat niet alle pre-outs zich aanpassen op de volumeknop,als de pre-out gewoon constant een vol signaal geeft,dan is dat op lagere volumes te hard ten opzichte van de gewone speakers. En je sub-versterker gaat dan ook behoorlijk over z'n nek.

Ik heb toevallig vandaag nog ergens op een paar autoradio's staan geilen (bij een suzuki-dealer 8)7 ) zag geen een met USB op de achterkant, zelfs niet op Sony's en Pioneers, maargoed, bij suzuki zullen ze toch wel niet zulke luxe radio's leveren, die suzuki-oma's weten toch niet hoe ze werken. :)
(Ik heb wel respect voor suzuki-rijders hoor)

[ Voor 48% gewijzigd door DJ Vincento op 23-01-2007 13:28 ]

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
DJ Vincento schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Is een goede reden ,maar je kan er ook een USB-kabeltje inprikken,en de memorystick weer aan dat kabeltje,en dan kun je met de stick zelf alle kanten op. Als die USB aan de achterkant zit,kun je er moeilijk bij lijkt me(?),aan de voorkant kun je heel makkelijk stekkertjes verwisselen.
hij gaat iets verwerken in zn interieur..
dus denk niet dat het vaak word ontkoppeld

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:23
Kenwood heeft ze.
Ik ga binnenkort ook zo'n ding aanschaffen. Kabeltje aan de achterkant erin en uit laten komen in je dashboardkastje. Kun je mooi je externe HDD uit het zicht leggen en heb je geen kabels dwars door je auto.

[quote]Is er al iemand bij pijlaudio in amersfoort geweest en hebben ze veel keus/voorraad? ik woon er namelijk niet in de buurt dus wil er niet voor niets heen rijden[/quote]
WTF?!! Amersfoort ligt tegenwoordig in Belgie?

[ Voor 31% gewijzigd door MoZe op 23-01-2007 13:27 ]

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
densoN schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:22:
[...]

hij gaat iets verwerken in zn interieur..
dus denk niet dat het vaak word ontkoppeld
Volgens mij is de enige oplossing door met zon adapter te werken. Ben hier ook naar op zoek geweest. Meeste radio's hebben ze aan de voorkant zitten + dat de meeste ook nog van die cheape dingen zijn die ik niet eens in me auto wil hebben.

Adapter icm pioneer en dan alles netjes wegbouwen naar de armleuning ofzo. Alles altijd uit het zicht en toch makkelijk te wisselen. En als je bezig bent denk dan gelijk even aan een oplaadfunctionaliteit (ervaring 8)7 ). Ik mocht me halve dashboard nog een keer uit elkaar halen omdat die oplader in de armsteun toch ook wel erg handig is :+

Verwijderd

Topicstarter
ja, met de 4 preouts bedoelde ik dus 2 x stereo (voor en achter)
reden dat de usb aan de achterkant moet zitten is dat ik dus bijvoorbeeld een HD in het handschoenenkastje wil leggen en niet zo'n draad aan de voorkant eruit wil laten komen die ergens anders het dashboard in gaat.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ter info, die usb adapter die je idd via de pioneer Pbus kunt aansluiten heeft een nadeel.

Er zijn maar een zeeeeeer beperkt aantal radio's van pioneer die de mps3 op de usb stick volledig kunnen bedienen. Meeste geven niet eens de titels weer....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Pagina: 1