PC start wel op maar beeldscherm blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

• Humi1979
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-06 15:16
Hallo

Dit is mijn eerste keer als registered user dus hallo allemaal.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb het volgende probleem.

Ik heb sinds een jaar een HIS x800xl 256mb graphische kaart erin zitten, nooit problemen mee gehad.
Totdat een tijdje terug hij niet meer in een keer doorstartte, in ieder geval het scherm niet.

Ik zet de pc aan hij en blijft eigelijk al meteen hangen op checking NV-ram maar......
de pc start wel op!!
Ik hoor dus wel gewoon de windows tune enzo.
Nu heb ik mijn oude videokaart 5700VE er terug in gezet en vervolgens doet hij het wel.

Eerste gedachte videokaart kapot..... Nee dus, heb deze ingebouwd in andere pc en daar doet hij het wel?!?!

Ik weet dus niet helemaal zeker of het nu aan de kaart ligt of misschien een brakke 12v lijn ofzo.

Daarvoor heb ik jullie hulp nodig!
Ik heb al tot vervelens toe gezocht op google GOT enz. maar geen vergelijkbaar probleem gevonden.

Verder specs van mijn PC zijn :

P4 3,2 northwood
MSI 865PE neo-2 mainboard
1 gb ram
voeding 350w (FSP group fortron)
HIS X800XL (als hij het doet)

Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is, zo niet dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt

Groeten Marc

• Humi1979
Niemand?

Verwijderd

Officieel mag je pas na 24 uur bumpen.. :P

Staat de videokaart wel goed in je BIOS?

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 07:55:
[...]

Officieel mag je pas na 24 uur bumpen.. :P

Staat de videokaart wel goed in je BIOS?
Heb je instellingen veranderd in BIOS en/of Windows voor dat hij bleef hangen?
Andere voeding geprobeerd in je kast?

Offtopic:
22 januari 2007 21:50 -> 24 januari 2007 07:42 is toch langer dan 24 uur?

System Spec

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
Is de bios niet op een of andere manier een keer gereset waardoor de AGP snelheid is veranderd? (heeft de pc laatst een poosje zonder stroom gestaan, bijvoorbeeld, of heb je zelf gewoon de bios gereset?)

als bovenstaande niet opgaat (en de AGP snelheid staat goed in de bios) dan zou ik het probleem inderdaad ook bij de voeding gaan zoeken. heb je een andere voeding, waarvan je zeker weet dat hij goed werkt?

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• Humi1979
:+ zal volgende keer iets langer wachten met schoppen!

Ik heb nadat de problemen begonnen de bios gereset, ben daarna alles nagelopen en volgens mij staat alles goed.

Zou het iets brengen als ik de agp snelheid verlaag naar 4x ??

Probleem is alleen als ik de videokaart erin kom ik waarschijnlijk wel in de bios maar mijn scherm staat nog steeds op checking NVram! :(

iig al bedankt voor reacties

grtz Marc

• Humi1979
Voeding nog niet geprobeerd.

Heb geen reserve meer, wil eerst zo eens proberen voordat ik zomaar een nieuwe koop.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT, Humi1979 :)

Als je wat nieuws binnen 24 uur te melden hebt en je bent zelf de laatste poster, gebruik dan even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop. Dat houdt het allemaal wat netter en voorkomt onnodig schoppen.
Je schopje bovenaan was overigens gewoon in orde, 22 -> 24 januari is meer dan 24 uur.

Als je je voeding verdenkt kun je misschien proberen om zoveel mogelijk onnodige meuk los te koppelen. Bijvoorbeeld CD/DVD stations, extra hardeschijven, USB apparatuur.
Mocht het daarna nog niet werken dan zou ik eens kijken wat een minimale setup doet. Dus alleen het moederbord, processor, geheugen en videokaart. Verder niets.
Als je dan wel door die BIOS post heen komt zou ik een voor een onderdelen aan gaan sluiten en inprikken totdat het mis gaat. Als je zo de boosdoener kunt uitsluiten zou ideaal zijn, maar het kan ook goed zijn dat je voeding het niet meer trekt. Naarmate ze ouder worden slijten die uiteraard ook en wordt het vermogen wat ze kunnen leveren wat lager. Als je een andere, sterkere, kunt proberen zou ik dat zeker doen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Kijk eens of je sata kabel wel in de goede slot zit.
Ik had het namelijk verkeerd geplaatst en het kostte me 25 euro reparatie kosten. normaal kost zoiets 50, maar ze waren binnen 5 minuten klaar en hadden ze me gelukkig gematst

• Humi1979
Hallo Luitjes

bedankt voor de tips

Heb afgelopen week de voeding gewisseld voor een enermax 400 watt en het probleem was opgelost.

tot gister :( ineens weer hetzelfde probleem, videokaart eruitgehaald in ander systeem gezet.

daar deed hij het ook niet meer dus mijn His x800xl van 1 1/2 jaar oud is naar de eeuwige jachtvelden.

Ga dus maar op zoek naar een nieuwe, niet al te dure agp videokaart.

Iemand nog suggesties ik hoor ze graag

Groeten Marc
Pagina: 1