Toon posts:

Bij reboot krijg ik blauw stopscherm of PC schakelt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb een lastig probleem. In november 2004 de tweakers bestbuy workstation gebouwd. Alles draait perfect met één vervelende uitzondering. De PC laat zich niet rebooten (soft/hard maakt niet uit). Ik krijg dan een stopscherm met de bekende IRQ less or equal etc. OF...mijn vriend schakelt zichzelf met een ferme klik uit. Je krijgt hem dan de komende 20 minuten met geen mogelijkheid meer aan de praat. Na 20 min. start hij op met de mededeling dat hij niet kon booten (dat wist ik inmiddels ook wel) Na op F1 drukken, start hij op of er niets aan de hand is geweest. k probeer er al twee jaar achter te komen waardoor dit komt, maar tot nog toe zonder resultaat. Het lijkt wel of er door een verkeerde instelling een component even letterlijk of figuurlijk oververhit raakt, want na 20 min. zoals gezegd, draait alles weer??? Is er een HW techneut die mij hiermee zou willen helpen? Leo :'(

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2025
vermoedelijk toch je processor die veels te warm word en/of je moederbord die te warm word.

Werkt je koeling goed?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Maakt niet uit of pc 5 minuten aanstaat of 8 uur?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn veel HW lui die je zouden willen helpen, maar dan zijn er wel twee eisen:

1) je geeft informatie waar een ander wat mee kan
2) je probeert eerst zelf alles wat je kunt doen

Dat eerste heb je ook voor het tweede nodig, dus zoek eerst je volledige specs op, loop dan stap voor stap door het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter . Dan vind je vanzelf waar het mis is...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.