ATI Radeon 9800 XL koeler vervangen

Pagina: 1
Acties:

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49
Vanwege een probleem met de koeler moet ik de koeler van een ATI Radeon 9800 XL vervangen (dit is een medion kaartje) maar ik heb nog nooit van mijn leven zoiets gedaan. Wie kan mij uitleggen hoe dat moet? En dan voornamelijk het loshalen van de oude!

Verwijderd

Dat staat meestal vermeld in de handleiding van de nieuwe koeler. Maar het is heel simpel, vaak zitten er in de bovenhoeken van de oude koeler plastic dingetjes, die je eraf kan halen als je ze dichtknijp met een tangetje (geen idee hoe het heet, maar je snapt het als je het ziet). Vervolgens voorzichtig erafhalen, niks forceren! Netjes de oude koelpasta eraf, en nieuwe koeler erop. Succes!

• MiKeZZa
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:05:
Dat staat meestal vermeld in de handleiding van de nieuwe koeler. Maar het is heel simpel, vaak zitten er in de bovenhoeken van de oude koeler plastic dingetjes, die je eraf kan halen als je ze dichtknijp met een tangetje (geen idee hoe het heet, maar je snapt het als je het ziet). Vervolgens voorzichtig erafhalen, niks forceren! Netjes de oude koelpasta eraf, en nieuwe koeler erop. Succes!
Maar die dingetjes in de hoek die steken door het mb heen en die zijn echt te dik om hoor het moederbord heen te halen dus daar zit ik mee..... Dat is een soort rondje met in de midden iets dat ik in kan drukken (denk dat er een veertje oid in zit...

En hoe verwijder ik koelpasta? En zit er koelpaste bij een koeler?

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-07 23:01
Het zijn plastic weerhaakjes die je gewoon met wat druk in elkaar moet persen. Daarna haal je gewoon met wat papier je oude koelpasta eraf. En sinds jij nieuw bent in dit soort dingen raad ik je een Zalman cu700 aan deze is het makkelijkste te installeren. Het een duidelijke handleiding en op de site staat ook nog een flashfilmpje kan het moeilijk verkeerd gaan ;)

Specs

• MiKeZZa
Solid_Aapie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:12:
Het zijn plastic weerhaakjes die je gewoon met wat druk in elkaar moet persen. Daarna haal je gewoon met wat papier je oude koelpasta eraf. En sinds jij nieuw bent in dit soort dingen raad ik je een Zalman cu700 aan deze is het makkelijkste te installeren. Het een duidelijke handleiding en op de site staat ook nog een flashfilmpje kan het moeilijk verkeerd gaan ;)
Bedoel je dat ik aan de onderkant van de kaart die plastic puntjes kapot moet knijpen met een tang?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zo doe ik het altijd wel :X Je hebt ze toch niet meer nodig. Je krijgt wel koelpasta (vaak) bij je koeler. Staat er wel bij. Echter is dat vaak niet de beste. Ik zelf heb altijd Artic Silver 5. Andere mensen zijn weer gek van Zalman Thermal Grease met een kwastje :Y) Mss wel aan te raden voor je. Voor de rest: Koelpasta verwijderen kan goed met thinner. Ook de onderkant van je nieuwe koeler goed ontvetten. Voor de rest stelt het allemaal niet zoveel voor :)

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-07 10:47
MiKeZZa schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:36:
[...]

Bedoel je dat ik aan de onderkant van de kaart die plastic puntjes kapot moet knijpen met een tang?
je hoeft ze niet kapot te knijpen, gewoon met een tangetje knijpen (niet te hard dus), en dan kun je ze door het gat duwen, en zo de koeler eraf halen (had zelf ook zo'n kaart ;) )
Pagina: 1