[XP] Geen herinstall dankzij dual-boot linux en windows*

Pagina: 1
Acties:

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 16:10
Hallo allemaal,

Ik had vanmiddag een linux-tijdschriftje gekocht waar een Fedora Core 6 cd bij zat. Aangezien ik mijn systeem toch een keer wilde herinstalleren vanwege de grote hoeveelheid rommel en spam, dacht ik dat ik die linux wel even wilde testen. Ik heb 4 partities op 3 schijven:

C: 80 GB --> Maxtor 250 GB
D: 170 GB --> Maxtor 250 GB
E: 320 GB --> Hitatchi 320GB
F: 320 GB --> Hitatchi 320GB

Aangezien de D al leeggemaakt was, heb ik de linux op de D geinstalleerd. Aangezien ik dus 2 besturingssystemen had, is er een dual-boot programmaatje mee geinstalleerd waardoor je kan kiezen voor welk systeem je op dat moment kiest. Met linux was niets mis, alleen toen ik voor windows koos, gebeurde er helemaal niets. Dus toen dacht ik, nou dan herinstalleer ik windows nu maar en formatteer ik meteen de Maxtor-schijf. Maar toen ik bootte vanaf de windows XP-cd, begon hij met de hardware te analyseren en verder is hij niet gekomen.

Oftewel: Ik kan nog alleen maar lunixen op mn pc. Hoe moet ik nu de C & D formateren en linux verwijderen.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin even met een goede backup - als je gaat rotzooien met partities enzo is een fout al snel gemaakt en dan ben je verder van huis :)

Dat je PC vastloopt tijdens het installeren van XP is niet normaal, maar normaal kan je in de recovery console en dan met 'fixmbr' of 'fixboot' je bootsector herstellen :)

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 16:10
elevator schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:11:
Begin even met een goede backup - als je gaat rotzooien met partities enzo is een fout al snel gemaakt en dan ben je verder van huis :)

Dat je PC vastloopt tijdens het installeren van XP is niet normaal, maar normaal kan je in de recovery console en dan met 'fixmbr' of 'fixboot' je bootsector herstellen :)
Backup is niet nodig, want al mijn data staat op mijn 2 hitatchies. In feite zijn de C en D gewoon leeg. Op het besturingssysteem na. Ik hoef ook niets te houden, maar ik kan dus niet meer in de installatie van Xp komen, en daardoor kan ik verder niets.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.