iTunes op HTPC bedienen via iBook

Pagina: 1
Acties:

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 14:22

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Topicstarter
Ik ben des voornemens om een oud systeem wat hier stof staat te eten in te richten als htpc/download machine, op de pc komt mijn muziek collectie te staan. In de PC komt een geluidskaart die verbonden zal worden met mijn versterker. Nu zou ik graag met mijn iBook de muziek bedienen, Bij voorkeur zonder remote desktop maar gewoon via iTunes zoals ik dat nu ook al doe zodat ik ook gewoon mijn iPod aan mijn iBook kan hangen.
Is dit mogelijk en zo ja, hoe ?

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Dat kan met netTunes.
netTunes. The ultimate iTunes remote!

netTunes lets you control iTunes running on one Macintosh from another, using iTunes' native interface. You get the same main window, the same playlists, the same capabilities — everything!

This is incredibly handy for users who are using iTunes to feed an audio system, either directly or with AirPort Express. You no longer have to walk over there to select your music, nor do you have to put up with a semi-functional "remote control" program to change or (even worse) find songs.

With netTunes, you simply connect to the server and take complete control of iTunes from the comfort of your current computer. It's that easy — as easy as iTunes itself!
Geen freeware helaas :)

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 11-02 23:21
Ik weet niet of dat kan wat jij zegt. Maar als je toch je iBook als remote voor je stereo wil gaan gebruiken kun je die eventueel op je versterker zetten en in hetzelfde netwerk hangen als die pc. Als je op die pc in iTunes dan Muziek Delen (of zoiets) aanzet zie je die muziek gelijk in de iTunes op je iBook erbij komen en kun je die afspelen :).

• Serenity
Dancing_Animal schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:38:
Ik weet niet of dat kan wat jij zegt. Maar als je toch je iBook als remote voor je stereo wil gaan gebruiken kun je die eventueel op je versterker zetten en in hetzelfde netwerk hangen als die pc. Als je op die pc in iTunes dan Muziek Delen (of zoiets) aanzet zie je die muziek gelijk in de iTunes op je iBook erbij komen en kun je die afspelen :).
Probleem bij shares is dat de muziek dan alsnog uit de iBook komt, en niet door de speakers van de share-pc :)

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
Serenity schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:39:
[...]

Probleem bij shares is dat de muziek dan alsnog uit de iBook komt, en niet door de speakers van de share-pc :)
Inderdaad, Het is de bedoeling dat het geluid via de geluidskaart van de "storage" pc naar de versterker word gestuurd. Zodat ik volledige vrijheid met mijn iBookje heb (lekker op de bank mijn muziek bedienen) anders moet ik weer verplicht kabels aan mijn iBook gaan hangen.
Dat net tunes is volgens mij het gene wat ik zoek ware het niet dat de Storage pc geen Mac is (win2k/xp)

• Serenity
Das jammer inderdaad. Ik wil overigens (ongeveer) precies hetzelfde als jij :) Heb ook een Windows pc met daaraan fatsoenlijke speakers. Ben al een paar dagen opzoek naar zoiets, vandaar dat ik netTunes tegenkwam.

Maar wat ik zelf eigenlijk liever wil, is dat ik een stream opzet vanaf mijn MacBook, en dat de PC dus die stream opent. Op deze manier kan Last.fm 't mooi scrobblen vanaf m'n MacBook en kan ik op Adium nog mooi aangeven welk nummer ik aan 't luisteren ben :)

Ben helaas nog niks tegengekomen waar dat specifiek fatsoenlijk mee kan. Het liefst zou ik een iTunes plugin oid zien die de muziek uit de playlist gewoon broadcast op poort x. Lijkt me een vrij simpel iets, maarja... :/

Edit: ik vond wel zoiets gister bedenk ik me nu: NiceCast. Ben er lang mee aan 't prutsen geweest maar heb het nog niet werkend helaas. Maar volgens de omschrijving zouden we er wel beide wat aan moeten hebben :)

[ Voor 17% gewijzigd door Serenity op 22-01-2007 22:05 ]

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
Ik zou juist graag de windows pc willen gebruiken als storage pc voor mijn muziek collectie (mijn Firewire geluidskaart en mijn Externe HD die nu nog aan iBook hangen aan pc koppelen) zodat ik de iBook niet "aan de kabel" moet leggen om muziek af te kunnen spelen. ik zal eens iTunes op windows pc via remote desktop proberen. Maar dat is natuurlijk niet de meest nette oplossing, ook omdat ik dan verplicht mijn iPod moet synchen via de windows pc.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekie007 op 22-01-2007 22:19 ]

• Serenity
Ik heb NiceCast draaiend trouwens, even alles opnieuw ingesteld.
Koekie007 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:17:
Ik zou juist graag de windows pc willen gebruiken als storage pc voor mijn muziek collectie (mijn Firewire geluidskaart en mijn Externe HD die nu nog aan iBook hangen aan pc koppelen) zodat ik de iBook niet "aan de kabel" moet leggen om muziek af te kunnen spelen. ik zal eens iTunes op windows pc via remote desktop proberen. Maar dat is natuurlijk niet de meest nette oplossing, ook omdat ik dan verplicht mijn iPod moet synchen via de windows pc.
Oh inderdaad.. de muziek moet op je PC staan, dan heb je weinig aan NiceCast :'(

Verwijderd

Even jouw vraag in Google gegooid en heb de volgende mogelijkheden gezien. Ik heb er kort naar gekeken maar volgens mij kun je hiermee je iTunes op je PC bedienen vanuit je Mac.

http://www.mindola.com/patiotunes/index.html
http://www.engadget.com/2...nes-from-any-web-browser/
http://www.deadendsw.com/Products/webRemote.html

• Koekie007

Koekie007

Topicstarter
Tnx voor je zoekwerk G-Force ik had zelf ook een aantal van deze progjes gevonden maar ze bieden toch niet de functionaliteit die ik zoek. Ik zou graag iTunes volledig kunnen bedienen en niet alleen een paar standaard opties.
www.playerpal.com is ook nog zoiets.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:51

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik begrijp niet helemaal welke opstelling je nu precies wenst.
Je hebt een windows pc waar al je muziek op staat, deze pc hangt aan je versterker en nu wil je graag 'remote' muziek kunnen afspelen zonder het bureaublad over te nemen?

Je zou de iTunes library op je windows pc kunnen delen over het netwerk zodat je iTunes op beide pc's synchroon is dan heb je alleen nog iets nodig zodat je je pc als 'remote speaker' in iTunes kan instellen en dan ben je er, toch?
Pagina: 1