Toon posts:

Cisco 837 / Geen Gebruikersnaam + Wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de Titel al zegt ik heb hier een Cisco 837 waar van ik de gebruikersnaam en wachtwoord niet heb. De config die er in staat moet ik bewaren.

Via de volgende site heb ik het password weten te resetten.
http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_827.shtml

ik kan ook de running-config bekijken. Echter na het opnieuw starten van de router vraagt hij weer om een gebruikersnaam. Is er een manier om deze in te stellen / veranderen. Of om deze te achter halen. Ik kan dus wel gewoon via die tutorial in de cisco komen.

alvast bedankt

Verwijderd

als je de running config kan bekijken kan je hem toch ook aanpassen? Dus verander het password en copy run start of wr mem.
Zorg ook dat je config register goed staat.
Als je niet weet hoe je de username en pw moet veranderen is dit een goed begin:

http://www.cisco.com/en/U...pter09186a0080118d1a.html

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Password recovery procedure uitvoeren, config wissen etc, kwartiertje werk.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 15:03
Je zal los van het enable wachtwoord veranderen ook een nieuwe username/password moeten toevoegen met het volgende commando in de configuratiemodus:

username naam password wachtwoord

Er zal op de console en de telnet lijnen namelijk het commando login local staan, dit betekend dat de router naar de locale username-database kijkt om gebruikers die willen inloggen op de router te authenticeren.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan beterf eerst een write erase doen voordat je de nieuwe config erin propt. Je begint dan tenminste schoon

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 15:03
TrailBlazer schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:33:
je kan beterf eerst een write erase doen voordat je de nieuwe config erin propt. Je begint dan tenminste schoon
Ik had begrepen dat de TS alleen maar toegang to de router wil, met behoud van de huidige configuratie. Write erase is in dat geval niet van toepassing, het toevoegen van een nieuw gebruikersnaam en wachtwoord wel :)

Deze post is bedoeld als waarschuwing voor de TS, dat hij niet per ongeluk de configuratie wist :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mikey! schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:45:
[...]

Ik had begrepen dat de TS alleen maar toegang to de router wil, met behoud van de huidige configuratie. Write erase is in dat geval niet van toepassing, het toevoegen van een nieuw gebruikersnaam en wachtwoord wel :)

Deze post is bedoeld als waarschuwing voor de TS, dat hij niet per ongeluk de configuratie wist :)
oops sorry inderdaad niet gelezen ignore my post
Pagina: 1