Geluidskaart opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205828

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een probleempje en ik hoop dat julie mij daarbij kunnen helpen:
Ik had zo'n leuk programmaatje gedownload om je geluid te testen, dus ik start dat ding en probeer wat dingen (pink noise etc.) maar ik hoorde helemaal niks!
Dus ik zet dat programma weer uit en wil m'n muziek weer aanzetten... maar toen hoorde ik daar ook niks!

Ik heb m'n geluidskaart (drivers) overnieuw geinstalleerd, geen resultaat, het licht niet aan m'n speakers (Logitech Z-5400), toen ik net m'n mp3 speler aansloot op m'n speakers hoorde ik wel muziek (ik blij) maar toen ik m'n koptelefoon aansloot op m'n computer hoorde ik niks... ik heb ook al andere audio uitgangen geprobeerd, geen een deed het...
Toen ik bij de windows audio instellingen (volumeregeling) keek stond het hoofdvolume op mute, ik heb toen mute weggehaald, maar het geluid blijft weg..

Ik denk dus dat ik mijn geluidskaart op de een of andere manier heb opgeblazen, maar ik heb niet zo'n zin om een nieuwe geluidskaart te kopen en er vervolgens achter te komen dat het probleem niet daar licht.

Mijn geluidskaart is overigens een on-board Realtek (op een MSI P965 Neo-F).

Weet iemand wat ik nu moet doen?

Alvast bedankt,
Jimmie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
En wat doet 'ie in safe mode?:X En na een sysrestore?

Verder is sysrestore uitzetten niet echt slim.. Voor die paar resources die het gebruikt :X

[ Voor 50% gewijzigd door TheZeroorez op 22-01-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheZeroorez schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:00:
En wat doet 'ie in safe mode? En na een sysrestore?
In safe mode had je dacht ik zoiezo geen geluid, en sysrestore heb ik altijd uitstaan }:O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

weet je zeker dat je speakers nog goed zijn. die lijken me namelijk eerder de geest te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
104831 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:06:
weet je zeker dat je speakers nog goed zijn. die lijken me namelijk eerder de geest te geven.
Weet ik (vrijwel) zeker ja, want toen ik m'n mp3 speler aansloot hoorde ik gewoon wel muziek (zie TS :>
).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:59
Ik denk dat die test tool waar je het over had iets aan je settings heeft veranderd, dat die diende voor geluidskaart. Probeer even wat dingen uit. Opblazen die je niet zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubaruRene
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Koop normale soundcard gebruik geen onboard crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201981

staat je volume toevallig op dempen bij dat boxje recht onder ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 201981 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:08:
staat je volume toevallig op dempen bij dat boxje recht onder ? :P
Nee, stond 'ie wel.

zie TS :>
SubaruRene schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:08:
Dit is voor mij goed genoeg :).
Tomino schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:08:
Ik denk dat die test tool waar je het over had iets aan je settings heeft veranderd, dat die diende voor geluidskaart. Probeer even wat dingen uit. Opblazen die je niet zo snel :)
Waar kan ik bijvoorbeeld gaan kijken voor instellingen waar het aan kan liggen?

bedankt voor de reactie's allemaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:59
Ga toch eens kijken naar dat test tooltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59

SkyStreaker

Move on up!

SubaruRene schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:08:
Wat een nuttig en bovenal doordacht advies. Daar help je hem mee!

OnBoard doet tegenwoordig niet onder voor kaarten. De vraag is eerder. GA je al die functies gebruiken op die peperdure soundcard...

Rechtsonder zie je een speakertje staan (rechtermuisknop, eigenschappen van audio aan passen) of anders configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten.
Gooi het schuivertje van volume helemaal omhoog. Je hebt ook de TAB audio staan, draag er zorg voor dat in al die slecties de geluidskaart die je wil gebruiken aanstaat. Als laatste moet je er voor zorgen dat door te dubbelklikken dat wave en volumeregeling helemaal open staan. Draai het volume wel terug op je speakers! Zoek ook even naar een SPDIF functie, zet die uit... Als dat aanstaat hoor je ook geen gleuid uit je reguliere audio uitgangen van je geluidskaart.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tomino schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:13:
Ga toch eens kijken naar dat test tooltje...
Het gaat over dit tooltje/programmaatje.
SkyStreaker schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:20:
Rechtsonder zie je een speakertje staan (rechtermuisknop, eigenschappen van audio aan passen) of anders configuratiescherm -> geluiden en audioapparaten.
Gooi het schuivertje van volume helemaal omhoog. Je hebt ook de TAB audio staan, draag er zorg voor dat in al die slecties de geluidskaart die je wil gebruiken aanstaat. Als laatste moet je er voor zorgen dat door te dubbelklikken dat wave en volumeregeling helemaal open staan. Draai het volume wel terug op je speakers! Zoek ook even naar een SPDIF functie, zet die uit... Als dat aanstaat hoor je ook geen gleuid uit je reguliere audio uitgangen van je geluidskaart.
Op de een of andere manier ontbreekt SPDIF bij mij 8)7.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 205828 op 22-01-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Als je volumeregeling opent, het scherm met al die schuivers, moet je ff kijken of niks op dempen staat. Ga ook naar opties en klik op "playback/opname(s)", zet alle opties aan en druk OK.

Als ook dit niet werkt, moet je het heel grof gaan aanpakken.

- Start windows op in veilige modus
- Zoek je geluidskaart op in het hardware overzichten van je computer (rechtermuisklik "deze computer", eigenschappen -> hardware)
- rechtermuisklik op alle geluidskaart drivers en druk op "installatie ongedaan maken"
- open regedit (via start, uitvoeren) (LET OP MET WAT JE DOET)
- zoek met ctrl+f of f3 naar je geluidskaart, exporteer eerst de sleutel als je op safe wilt spelen, of maak een complete backup van je register. Kom je een sleutel tegen, delete deze.
- als je klaar bent, start xp weer normaal op.
- herinstalleer de drivers van je geluidskaart.
- moet weer werken, je kan de uitgangen van je geluidskaart niet softwarematig naar de maan helpen. De uitgangen hebben een maximum output en die kun je alleen hardwarematig opschroeven, voor zover mijn kennis rijkt.

succes!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mensen, het probleem is opgelost, op de een of andere rare manier (nog nooit eerder gezien) staan front , rear, subwoofer etc. apart in de volumeregeling (als je ze aangevinkt hebt tenminste), en raad eens: ze stonden op dempen :*).

Vinkjes weggehaald en het werkt weer, allemaal erg bedankt voor de posts :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zoals ik al dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartstikke bedankt :*).
Pagina: 1