Toon posts:

Windows Mediacenter 2005

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

IK heb Windows Media Center 2005 op mijn notebook, maar dat start altijd op als ik mijn notebook opstart. Ik heb al een paar functies uitgeschakeld en dat blijft maar opstarten. Hoewel er geen vaste structuur is: de ene keer wel en de andere keer niet. Zelfs al zit er geen media in de dvd-reader ofzo.

Iemand een idee, because it drives me nuts...

Helke.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 15:18

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:23:
Hey,

IK heb Windows Media Center 2005 op mijn notebook, maar dat start altijd op als ik mijn notebook opstart. Ik heb al een paar functies uitgeschakeld en dat blijft maar opstarten. Hoewel er geen vaste structuur is: de ene keer wel en de andere keer niet. Zelfs al zit er geen media in de dvd-reader ofzo.

Iemand een idee, because it drives me nuts...

Helke.
Windows MCE is een OS, natuurlijk start ie op als je je notebook aanzet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet je die hele service gewoon uit kunnen zetten. Check start --> uitvoeren --> services.msc :)
En anders even in je msconfig kijken :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, sie, voor mij is dat niet zo logisch. Wat kan ik er dan aan doen? SOms start ie immers wel op en soms niet... En ik ken genoeg mensen die het hebben die er geen last van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Merci Eagle, het werkt inderdaad (of juist niet, het is te zien hoe je dat bekijkt ;-).

Helmle.

Modbreak:dubbelposts worden niet gewaardeerd; pas in het vervolg je vorige post aan als je nog iets wilt toevoegen binnen 24 uur na je laatste post

[ Voor 44% gewijzigd door Spider.007 op 24-01-2007 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen bestaat hier elders ook al een andere thread rond. My bad, maar back to the starting topic dus...

De problemen blijven. Mediacenter blijft te pas en te onpas opstarten. Ondertussen heb ik al geprobeerd alles rond mediacenter uit te vinken via services.msc en in mediacenter zelf rond het automatisch opstarten. Niets blijkt te helpen. Word er echt gek van...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Google op "disable mce automatic startup" levert me als eerste hit dit op. Dat zou moeten werken volgens mij :)

Sidenote: heb zelf geen MCE draaien, XP pro is voor mij voldoende :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 07:21
In vista is er allesinds een optie "start Media Center when logged in" ofzoiets... Mss is het beter om die optie uit te zetten dat services te disablen (dan krijg je ook geen problemen met updates van de guide, sheduled recordings...)

edit: instellingen > algemeen > opstarten en venstergedrag > windows media center starten als windows wordt gestart

mss dat het in mce 2005 ook zo werkt...

[ Voor 25% gewijzigd door Mayco op 24-01-2007 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik dat moet gaan zoeken "edit: instellingen > algemeen > opstarten en venstergedrag > windows media center starten als windows wordt gestart".

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 16:30
Dat moet je klikken in MCE misschien?

Er wordt wel verwacht dat je zelf IETS doet om eruit komen

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik heb mijn notebook twee of drie weken en heb niks anders gedaan dat daarop gezocht. Niemand kan me helpen, op google vind ik niks en mijn versie is in het Frans, wat het nog moeilijker maakt. Ik heb alles in MCE al uitgevinkt wat daarop kan wijzen (dat zei ik hierboven al). Daarom dat ik dus om hulp vroeg... Maar goed.

Maw ik heb dus al gedaan wat die persoon hierboven schreef... Ik hoopte alleen dat het langs een andere weg was.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 12:19 ]

• vrotsnok
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 20:03

vrotsnok

snot vork

Tis niet toevallig een asus A8 notebook? Sinds ik deze notebook heb heb ik last van hetzelfde probleem.

Optie voor automatisch opstarten in media center is uitgevinkt, maar na iedere reboot blijft MC gewoon opstarten.

edit:
media center services zijn ook uitgeschakeld. msconfig zie ik ook niks wat ik zo op het eerste gezicht zou moeten uitschakelen

[ Voor 24% gewijzigd door vrotsnok op 28-01-2007 12:56 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Aus G2PC.... Dus, misschien ligt het aan Asus. Ik zal Asus eens een mailtje sturen en hopen dat ze antwoorden. Dan laat ik iets weten...

Verwijderd

Topicstarter
Voilà, mailtje verstuurd. Het is raar, want andere mensen die ik ken, hebben daar dus totaal geen probleem mee... Ligt toch aan Asus dan...
Modbreak:Hierbij nogmaals het verzoek om niet dubbel te posten

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 28-01-2007 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reactie Asus:

is volgens ons niet mogelijk; is standaard functionaliteit van Media Center.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

met vriendelijke groet,
ASUS Support Team
Pagina: 1