Toon posts:

Tip: Uitbreiding Modsysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bericht had ik op het verkeerde forum geplaatst:
Hallo,

Laatst bedacht ik me bij een bericht dat iemand verkeerd gemod had (bijvoorbeeld bij een informatief bericht dat een '+1 grappig' mod heeft gekregen), je dit bericht eigenlijk alleen maar met '-1 overgewaardeerd' kunt modden.

Daarom lijkt het mij handig om van de huidige moderatie dropdown box, 2 dropdown boxen te maken.
In de eerste dropdown box komen dan de opties: -1, 0 en 1

In de tweede dropdown box komen dan de opties:Gemodeerd, Behulpzaam, Grappig etc...

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/130/voorbeeld6py.jpg

Op deze manier kun je zoals bij mijn voorbeeld een '+0 inzichtvol' mod geven.
In andere situaties kan dit systeem ook erg van pas komen.

Het mod systeem wordt er op deze manier ook niet moeilijker op alleen krijg je wat meer mogelijkheden, het zal alleen in het begin even wennen zijn mocht het doorgevoerd worden.

Ook zou een optie 'waarschuw mod' handig zijn voor bij scheldpartijen of andere ongewenste berichten.

Graag jullie Feedback hierover.

Groeten,
Redstorm

p.s. Hopelijk post ik dit in het goede forum
edit: Bij nader inzien hoort dit toch misschien beter thuis op TMF, sorry voor verkeerde plaatsing
Het mod team wordt behoorlijk ingekort las ik net, had het nog niet eerder gelezen omdat het TMF forum was me eigenlijk nooit opgevallen.

Minder moderators zal het aantal foute moderatie's hopelijk ook flink terugdraaien.
In de paar gevallen dat er zich toch nog foute moderaties voordoen kan dit systeem handig uitkomen.

Het verkeerd gebruik van tags zoals botoo hier als voorbeeld geeft zou hiermee gecorrigeerd kunnen worden.

Mocht het veel werk zijn om van 1 dropdown boxen 2 dropdown boxen en/of een 'waarschuw modje' optie bij te maken dan begrijp ik dat natuurlijk.

Of het kan natuurlijk dat jullie de ideeën helemaal niet zien zitten ;)

Groeten,
Redstorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn hier diverse nadelen aan te wijzen. Ik doe dat niet graag, want userparticipatie is een groot goed, maar toch....

1) Het vereist 2 handelingen ipv 1 om een moderatie toe te wijzen. Ik heb zoiets ook ooit verzonnen (maar dan met een grotere scoop ipv slechts +1/-1) maar het feit dat je dan 2 pulldownmenu's tegenkomt vergt toch wat meer. Het ideale moderatie-systeem werkt zo bliksemsnel dat je er geen omkijken naar hebt en met slechts 1 klik klaar bent..... en dus eigenlijk ook zo dat je moderatie direct wordt doorgevoerd ipv die knop onderaan.
Nu bestaat Ajax die dat mogelijk maakt en Femme is van het bestaan ervan op de hoogte.

2) De tags gaan sowieso verdwijnen, we blijven alleen waarderingen uitspreken over posten zodat het voorgenoemde bezwaar in de toekomst (de twee acties) al niet meer relevant zijn. Doch dit is een losstaand manco.
Ook dat schemert op diverse bureau's rond, dus dat puntje zal in de toekomst opgepakt zijn.

3) losstaand daarvan is het niet symmetisch toepassen vreemd. een -1 inzichtvol en een +1 troll zou mogelijk zijn. Juist de koppeling van de tag beperkte dit soort afwijkingen omdat een positieve tag altijd vergezeld gaat met een positieve waardering.

Samenvattend is je idee gezonken omdat het a) al half uitgevoerd zou kunnen gaan worden (met de nodige slagen om de arm) maar ook b) de logica afwijkt van KISS (Keep it Stupid Simple). Omdat je ideeen en zeker je enthousiaste bijdrage echter wel gewaardeerd zijn, geef ik deze feedback. Op den duur zal je namelijk zelf precies (en echt precies exact goed) begrijpen welke voorwaarden er aan een moderatie-systeem hangen en kan je moeiteloos echt zeer diep de kleine details aanwijzen. Tot die tijd zal ik mijn best doen om iig mijn stukje kennis daaromtrent over te dragen. Daarom ideeen schaafbaar goed. :)

* Delerium zou alleen pas ideeen opperen wanneer een nieuw systeem live gaat.
Het komt eraan, er is enige inhoudt maar waar en wanneer en waarom, dat weten we niet en dat garanderen we ook al niet. Maar een oplettende lezer zou inmiddels net zo enthousiast worden als wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je uitgebreide feedback.

2 pulldown boxen is inderdaad niet handig als je snel en simpel wilt modden, ajax is zou inderdaad een oplossing kunnen bieden, met ajax kunnen ook inzichtvol, interessant etc.. weggehaald worden als -1 geselecteerd is.

Jammer dat de tags weg gaan, krijg je straks grapen die op +4 gewaardeerd zijn.
Lees dat het definitief is dat ze sowieso verdwijnen dus dan heeft dit idee geen zin meer.

Ik wacht het nieuwe systeem af, ben erg benieuwd.
Mocht ik nog een suggestie hebben dan horen jullie het wel.

Offtopic:
Heb me trouwens ook even ingeschreven voor FP moderator voor bij het nieuwe systeem, zaten jullie al op de 1000 man?
Was helaas een beetje laat met aanmelden.