Ik heb een pagina met een dropdown box, waarin informatie zit (voor het gemaakt info-a en info-b).
Bij het selecteren van info-a blijf je in dezelfde pagina maar komt er achter de pagina ?informatie te staan.
Met behulp van deze code:
Maar het probleem komt nu. Ik wil verder gaan met de url in een volgende isset. Wanneer de pagina pagina.php?informatie geopend wordt komen er namelijk nog meer keuzes, voor het gemak keuze 1 en keuze 2.
Keuze 1 leidt naar pagina.php?informatie&k1
Keuze 2 leidt naar pagina.php?informatie&k2
Het probleem komt nu:
Het probleem is dat $informatienaam 'vergeten' is bij keuze 1 en keuze 2 en er niks komt bij echo "$informatienaam"; Dus ik vroeg mij af waarom dit zo is en hoe het op te lossen is?
Alvast bedankt!
Bij het selecteren van info-a blijf je in dezelfde pagina maar komt er achter de pagina ?informatie te staan.
Met behulp van deze code:
PHP:
1
2
3
| if(isset($_GET['informatie'])){ $informatienaam = $_POST['selectinfo']; //selectinfo is de naam van de dropdown box } |
Maar het probleem komt nu. Ik wil verder gaan met de url in een volgende isset. Wanneer de pagina pagina.php?informatie geopend wordt komen er namelijk nog meer keuzes, voor het gemak keuze 1 en keuze 2.
Keuze 1 leidt naar pagina.php?informatie&k1
Keuze 2 leidt naar pagina.php?informatie&k2
Het probleem komt nu:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| if(isset($_GET['informatie'])){ $informatienaam = $_POST['selectinfo']; //selectinfo is de naam van de dropdown box if ((isset ($_GET['informatie'])) and (isset ($_GET['k1']))){ echo "$informatienaam"; echo "keuze 1 gekozen"; } if ((isset ($_GET['informatie'])) and (isset ($_GET['k2']))){ echo "$informatienaam"; echo "keuze 2 gekozen"; } } //sluiting if(isset($_GET['informatie'])) |
Het probleem is dat $informatienaam 'vergeten' is bij keuze 1 en keuze 2 en er niks komt bij echo "$informatienaam"; Dus ik vroeg mij af waarom dit zo is en hoe het op te lossen is?
Alvast bedankt!