Toon posts:

Bijzondere video-out op laptop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop heeft een s-video uitgang, waarvoor ik een kabel wil kopen voor naar de tv. Uiteraard heb ik op internet gezocht naar deze uitgang, maar voor mij is deze zeer onbekend. Ook kan ik hem niet vinden op http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DIN

Kan iemand mij vertellen wat voor type uitgang dit is (met als gevolg dat ik weet welke kabel ik moet kopen).

http://img246.imageshack.us/my.php?image=svideo002zb5.jpg

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik gok op een custom poortje waar Composite en S-Video in gecombineerd zijn en waar normaal gesproken een verloopstukje voor wordt meegeleverd?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Orion84 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:15:
Ik gok op een custom poortje waar Composite en S-Video in gecombineerd zijn en waar normaal gesproken een verloopstukje voor wordt meegeleverd?
Composite en s-Video zijn zonder vreemd stekkertje heel goed te combineren. Ik verwacht eerder dat deze uitgang ook gebruikt kan worden als RGB of Component uitgang. Verder denk ik dat je (omdat er enkel extra gaatjes zijn) hier gewoon een s-Video kabel in kunt steken en dat het gewoon gaat werken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Orion84
  • Laatst online: 19:17

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Janoz schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:19:
[...]

Composite en s-Video zijn zonder vreemd stekkertje heel goed te combineren. Ik verwacht eerder dat deze uitgang ook gebruikt kan worden als RGB of Component uitgang. Verder denk ik dat je (omdat er enkel extra gaatjes zijn) hier gewoon een s-Video kabel in kunt steken en dat het gewoon gaat werken.
Dat zou inderdaad ook wel kunnen. Sowieso staat in de handleiding van een laptop meestal wel beschreven wat je precies met zo'n aansluiting kunt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 06:45

-db-

Hoi

Ik heb deze poort zowel op mijn laptop als op mijn pc zitten (beide een ATI videokaart) en je kunt een normale s-video plug er gewoon insteken. Ik heb bij mijn pc een verloopstuk dat naar een tulp-stekker gaat hoewel die op mijn laptop niet werkt, maar voor gewoon s-video is dat geen probleem.

edit:
s-video is analoog, weer wat geleerd

[ Voor 11% gewijzigd door -db- op 22-01-2007 17:35 ]

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat is een 7-pins Mini-DIN aansluiting die Composite en S-Video combineert.
Een gewone 4-pins S-Video kabel werkt hier ook op. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
-db- schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:21:
Ik heb deze poort zowel op mijn laptop als op mijn pc zitten (beide een ATI videokaart) en je kunt een normale s-video plug er gewoon insteken. Ik heb bij mijn pc een verloopstuk dat naar een tulp-stekker gaat voor analoog hoewel die op mijn laptop niet werkt, maar voor gewoon digitaal s-video is dat geen probleem.
Super bedankt!! Had ik zelf niet over nagedacht... maar het is me duidelijk!! Soms is het allemaal niet zo moeilijk :) .

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

-db- schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:21:
Ik heb deze poort zowel op mijn laptop als op mijn pc zitten (beide een ATI videokaart) en je kunt een normale s-video plug er gewoon insteken. Ik heb bij mijn pc een verloopstuk dat naar een tulp-stekker gaat voor analoog hoewel die op mijn laptop niet werkt, maar voor gewoon digitaal s-video is dat geen probleem.
s-Video is net zo analoog als composite ;). Het enige verschil is dat bij sVideo over het ene paar een zwart-wit versie van het beeld gaat terwijl over een ander ader paar de kleuren worden verstuurt. Bij composite worden deze signalen op 1 aderpaar gemultiplexed. Alleen DVI(-D!) en HDMI zijn digitaal.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1