Toon posts:

Game systeem +/- € 800,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In tegenstelling tot mijn voorganger met hetzelfde budget heb ik geen boodschappenlijstje.

Wel heb ik me verdiept in diverse mobo's en voor mij kwam asus m2n-e het beste uit de test. ( ik ben op de hoogte met evt. geheugen conflicten, moet alleen nog zoeken naar de lijst met comp. ram)
Alleen schrok ik en beetje dat ruim 5 maanden geleden iemand voor ongeveer hetzelfde geld een vergelijkbaar gamesysteem in elkaar flansde, met als basis een m2n-e. Dus nu twijfel ik sterk of ik dit nog wel moet doen.
Daarom de vraag, wat is een goed moederbord voor een goede directx 10 kaart ( ik was aan het wachten op de 8600 serie, verwacht hem begin feb.)

In het verleden heb ik problemen gehad met een goedkope voeding, daarom wil ik diezelfde fout niet weer maken. Voldoet een A-open voeding aan deze config.?

Het lijstje dat ik zelf had samengesteld:

KINGSTON DDRII-667 1GB PC5300 €90.37 €90.37 Backorder
NEC DVD/RW AD-5170A-0B BLACK €28.29 €28.29 Op voorraad
MAXTOR SATA-2 250GB 8MB 7200RPM €64.31 €64.31 Op voorraad
SPIRE HD05040B Flowcooler™ BALL €9.00 €9.00 Op voorraad
MB ASUS A AM2 M2N-E ATX €89.66 €89.66 Backorder
CPU AMD Ath64 X2 AM2 4200+ Dual 90Watt B €163.02 €163.02 Backorder
SW MS Win Vista 64-b Home Basic DE 1p €82.08 €82.08 Backorder
directx10 kaart van 200 euro
CASE AOPEN Midi H600B Zwart,Zwt/Grs 400W €98.16 €98.16 Backorder

Maar nogmaals ik ben dus opzoek naar een goed gamesysteem dat weer even mee kan. Ik kan door de bomen het bos neit meer zien maar ik wil geen miskoop doen. Wanneer iemand een suggestie heeft voor een beter onderdeel of een compleet ander systeem (msi) laat het horen en graag met een onderbouwing.

Groetjes

Verwijderd

directx10 kaart van 200 euro
Gaat zeker niet lukken, zelfs niet 2de hands. Een mooie 7900GT(X) of X1900 XT is voor die prijs zeker wel ergens te krijgen maar ook niet nieuw denk ik.

Edit: had niet je verhaal gelezen :P maa rvolgens mij liggen de richtprijzen van de 8600 serie alsnog hoger dan de genoemde prijs ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 16:41 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou eerder voor een E6300 gaan ipv een 4200+ CPU. Qua prijs maakt het niet zo heel veel uit maar qua prestaties wel. Een DX10 kaart lijkt mij met je budget niet zo'n heel goed idee. Ik zou eerder voor een goedkopere DX9 kaart gaan en dan later upgraden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
PilatuS schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:41:
Ik zou eerder voor een E6300 gaan ipv een 4200+ CPU. Qua prijs maakt het niet zo heel veel uit maar qua prestaties wel. Een DX10 kaart lijkt mij met je budget niet zo'n heel goed idee. Ik zou eerder voor een goedkopere DX9 kaart gaan en dan later upgraden.
De TS wacht op de 8600 serie.

Ik zou zeggen. Wacht eerst die release af, en stel dan pas je systeem samen. Wellicht dalen er nog wat prijzen in de tussentijd.

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Je wordt er toch zo langzamerhand gek van 8)7, van al die indentieke topics hiero.

Ik zit zelf ook aan een nieuwe pc te denken maar elk systeem is hetzelfde, je weet als je 3 van dit soort topics doorleest zelf ook wel wat je moet nemen en wat bij elkaar past.

Gelukkig zijn er mensen als RoD die het niet erg vinden om als persoonlijke copy-paste coach te fungeren en ik elk topic dezelfde tips te planten, geen flamebait dit maar ik vraag me af, waar haal je de tijd vandaan....ik kom je werkelijk overal tegen :P...Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, besteed er toch geen aandacht meer aan en laat die luiaards zelf maar eens een "game pc" query in de search droppen, dan vinden ze netjes op datum gesorteerd per dag 5 identieke systemen aan die van henzelf terug. Scheelt een hoop tijd voor zowel deze mensen zelf als voor onuitputtelijk behulpzame tweakers.

O-)

PSN: Oldzkoel

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
yup. dat lukt jou. dat lukt mij. dat lukt de meesten hier.

maar veel mensen die dit soort topics posten maken er een acc. voor aan en komen hier weinig, en zeg zelf, diegenen die het zelf kunnen hebben zo'n topic niet (echt) nodig.

wie blijven er over die deze topics posten? precies diegenen die het niet zo uit de mouw schudden. en al heb je dan een systeem bijeengesprokkeld, dan nog wil je je 800-2000 euro wel optimaal besteden, en doublecheck je bij hen die er wat meer vanaf weten. ik kan me er persoonlijk wel wat bij voorstellen :)

EDIT @TS, neem nou home premium... basic is wel echt wat de naam zegt hoor ;) verder heb ik dat mobo dacht ik elders significant goedkoper gezien... oh en voor die prijs is een E6300 vzviw flink sneller, zuiniger, en nog eens beter overclockbaar ook. en cheapass C2D bordjes zijn ook wel te krijgen hoor, gewoon een ASROCKje :)

[ Voor 23% gewijzigd door iceheart op 22-01-2007 18:01 ]

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
iceheart schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:58:
yup. dat lukt jou. dat lukt mij. dat lukt de meesten hier.

maar veel mensen die dit soort topics posten maken er een acc. voor aan en komen hier weinig, en zeg zelf, diegenen die het zelf kunnen hebben zo'n topic niet (echt) nodig.

wie blijven er over die deze topics posten? precies diegenen die het niet zo uit de mouw schudden. en al heb je dan een systeem bijeengesprokkeld, dan nog wil je je 800-2000 euro wel optimaal besteden, en doublecheck je bij hen die er wat meer vanaf weten. ik kan me er persoonlijk wel wat bij voorstellen :)
Zoals ik al zei, als je 1 keer de search functie gebruikt kom je 5 identieke systemen tegen als die jezelf hebt samengesteld in de laatste week, het is dus nog recente info ook. Het heeft dan geen zin om nog te dubbel checken aangezien je 5 topics hebt die exact hetzelfde beschrijven, dubbel check maar raak aan de hand van deze topics. Als je de weg naar GOT kunt vinden, weet je vast ook wel hoe je een zoekterm invoert. :|

PSN: Oldzkoel

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat gevoel had ik al eerder, maar niet over gepraat/gepost. Voornamelijk omdat dit toch een forum is en mensen er mee geholpen worden. Alhoewel een search niet zo moelijk zou zijn.Dit probleem heb je trouwens overal hoor. Ook in het dagelijks leven(wat ik meemaak dan). Mensen zijn soms zelfs te lui om een woordenboek te pakken en vragen gewoon aan mensen op msn wat iets betekent.

@TS
Heeft het eigenlijk op dit moment wel zin om een 64-bit versie te nemen? Je kan natuurlijk nu een xp nemen en de vista upgrade(als die nog geldig is), later upgraden naar de 64-bit. En voordat je xp daadwerkelijk verwijdert eerst nog de 64-bit versie emuleren/virtualiseren met een programma.
Voor zover ik weet heb je niet alle drivers in 64-bit en dat is wel nodig om de "belangrijkere" hardware aan de praat te krijgen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
power_user schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:53:
Je wordt er toch zo langzamerhand gek van 8)7, van al die indentieke topics hiero.

Ik zit zelf ook aan een nieuwe pc te denken maar elk systeem is hetzelfde, je weet als je 3 van dit soort topics doorleest zelf ook wel wat je moet nemen en wat bij elkaar past.

Gelukkig zijn er mensen als RoD die het niet erg vinden om als persoonlijke copy-paste coach te fungeren en ik elk topic dezelfde tips te planten, geen flamebait dit maar ik vraag me af, waar haal je de tijd vandaan....ik kom je werkelijk overal tegen :P...
Ik vraag het me zelf ook wel ns af :X O-)
455451n schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:17:
Dat gevoel had ik al eerder, maar niet over gepraat/gepost. Voornamelijk omdat dit toch een forum is en mensen er mee geholpen worden. Alhoewel een search niet zo moelijk zou zijn.Dit probleem heb je trouwens overal hoor. Ook in het dagelijks leven(wat ik meemaak dan). Mensen zijn soms zelfs te lui om een woordenboek te pakken en vragen gewoon aan mensen op msn wat iets betekent.

@TS
Heeft het eigenlijk op dit moment wel zin om een 64-bit versie te nemen? Je kan natuurlijk nu een xp nemen en de vista upgrade(als die nog geldig is), later upgraden naar de 64-bit. En voordat je xp daadwerkelijk verwijdert eerst nog de 64-bit versie emuleren/virtualiseren met een programma.
Voor zover ik weet heb je niet alle drivers in 64-bit en dat is wel nodig om de "belangrijkere" hardware aan de praat te krijgen.
Als al je software en hardware werkt op 64 bit, dan lijkt het me prima. Maar aangezien de TS schijnbaar wil gamen lijkt het me niet handig aangezien lang niet alle games op 64bit werken, afaik.
Pagina: 1