Toon posts:

Wel netwerk, geen internet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag mensen,

Ik heb een probleempje met mijn wireless netwerk. Mijn setup ziet er als volgt uit: aan mijn router ( Linksys WRT54G v5 ) zit 1 wired pc met internet en 1 wireless pc ( connected via Linksys PCI WMP54G v4 adapter ).

De wired pc werkt prima en deze heeft gewoon internet, de wireless pc heeft meteen verbinding met de Linksys router, en de signaalsterkte is uitstekend. Ik kan op de wireless pc gedeelde mappen van de wired pc bekijken en veranderen etc. Echter kom ik niet het internet op. Het rare is dat ik zowel paketten ontvang als verstuur 8)7 8)7

Pingen over het internet lukt ook gewoon, zo heb ik ping yahoo.com geprobeerd en dat ging prima. Oh en verder kan ik ook met mijn smartphone gewoon op het netwerk intunen en internetten. Echter kan ik internet explorer en msn etc niet gebruiken, zij geven aan dat ik geen verbinding heb.

Linksys raadt me aan om Windows opnieuw te installeren, maar dit vind ik zelf wel erg rigoreus. Ik dacht zelf dat het misschien aan IE explorer lag, dus heb ik FireFox voor de zekerheid geinstalleerd. Maar zonder succes. Hebben jullie nog suggesties? Ik ben de draad ff volledig kwijt 8) ...

Alvast Bedankt!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

router hard resetten en opnieuw configureren/

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
-Spyware? Hitmanpro, Hijackthis
Heeft het wel gewerkt?
Grote veranderingen daarna? System restore
Ander systeem even eraan hangen?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:43

Theuno

Da Devil Crew

Open eens een dosprompt en doe eens een nslookup naar www.tweakers.net

Komt daar niets uit ? ==> DNS instellingen in je router kachel.

edit:

hmm, nvm. Je kan pingen naar een adress. Malware/firewalls zijn dan de meest logische oorzaak.

[ Voor 29% gewijzigd door Theuno op 22-01-2007 16:39 ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Als je wel een internetadres kunt pingen heb je dus wel internet. Je kunt alleen niet met een HTTP client werken, en dat kan komen door bijvoorbeeld een firewall. Test eens met telnet of je een poort kunt openen, naar tweakers.net poort 80 bijvoorbeeld. Lukt dat, dan ligt het probleem niet aan je internettoegang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:41:
Als je wel een internetadres kunt pingen heb je dus wel internet. Je kunt alleen niet met een HTTP client werken, en dat kan komen door bijvoorbeeld een firewall. Test eens met telnet of je een poort kunt openen, naar tweakers.net poort 80 bijvoorbeeld. Lukt dat, dan ligt het probleem niet aan je internettoegang.
idd, dos prompt:

telnet tweakres.net 80

get [enter]

als je dan wat krijgt, zit het probleem echt niet in je hardware/lijn maar software matig zoals je FW/spyware.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle replies, en het is echt een software matig probleem. Ik kom er namelijk net achter dat Newsleecher gewoon bestanden kan downloaden. Dit programma werkt los van IE denk ik, en die andere staan allemaal in contact met IE

Ik heb dus een of andere worm die mijn hele Internet Explorer molt :( . Ik heb Hitman Pro al laten draaien en die vond wel een paar items, gelukkig konden ze allemaal gerepareerd worden. Toch heb ik nog altijd het probleem. Hebben jullie misschien nog aanraders voor zeer goede scanners en dergelijke? Hoop namelijk dat ik het probleem weet op te lossen zonder een hele windows reinstall....

Kan ik mijn hijack log hier posten, misschien dat sommige van jullie hem eens kunnen bekijken??

alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 18:59 ]

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-03 07:18
Heb je al geprobeerd je Firewall/Virus scanner uit te zetten? Misschien heb je der wel 2 aanstaan, bijv die van windows xp en degene die in je virusscanner staat. Probeer die allebei even uit te schakelen, en dan met internet explorer te werken.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Iets met een Nvidia firewall op je mobo die dwars ligt?
Zomaar een schot.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1