Toon posts:

Wel DHCP, niet te pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Vraagje, server is gecrashed nu een nieuwe netwerkkaart in de server gedaan. Maar clients krijgen wel een ip nummertje van DHCP Server, maar vanaf de clients is de server niet te pingen. En server naar clients ook niet?

Gaat om een advanced 2000 server. DNS gewijzigd naar nieuwe ip nummer, dhcp opnieuw ingesteld (alles weggegooid en vervolgens weer ingesteld).

Enig idee?

Gr. Keizer

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ping op naam of IP adres werkt niet?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
wat een gigantische bak aan info.... (NOT)

Netwerkgegevens? Firewall enabled? Is het wel DIE dhcp server die adressen uitdeelt? kan server bv wel clients pingen?

meer info graag...

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:29:
Ping op naam of IP adres werkt niet?
Beide werkt niet

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:35:
wat een gigantische bak aan info.... (NOT)

Netwerkgegevens? Firewall enabled? Is het wel DIE dhcp server die adressen uitdeelt? kan server bv wel clients pingen?

meer info graag...
Netwerkgegevens vast ip nummer 10.10.1.230
subnet: 255.255.255.0
gw. 10.10.1.230

dns: 10.10.1.230

Server hangt gewoon in een netwerkje van max 5 clients, dient als RIS server.

Firewall is niet enabled

En ja het is die dhcp server die ip nummers uitdeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Okey even een update, heb nu een ping lopen van server naar client, en krijg zo heel af en toe een reply terug met een pingtijd van 1484, beetje erg hoog.

Heb het al met meerdere netwerkkaarten geprobeerd, want je zou zeggen dat de netwerkkaart stuk is. Maar heb er ondertussen af 5 geprobeerd.

Lijkt me niet dat ze alle 5 stuk zijn.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:17

hamsteg

Species 5618

Heb je wel eerst alle drivers ge-un-installed voordat je de nieuwe netwerk kaart erin hebt gedaan? Een verkeerder driver wil ook wel eens het een en ander in de soep gooien ... (heb je de oude kaart er wel uitgehaald, gedisabled in het BIOS bij onboard?).

[ Voor 44% gewijzigd door hamsteg op 22-01-2007 16:11 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Verwijderd

Topicstarter
hamsteg schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:09:
Heb je wel eerst alle drivers ge-un-installed voordat je de nieuwe netwerk kaart erin hebt gedaan? Een verkeerder driver wil ook wel eens het een en ander in de soep gooien ... (heb je de oude kaart er wel uitgehaald, gedisabled in het BIOS bij onboard?).
Drivers weggegooid en vervolgens opnieuw opgestart, ip weer vast ingesteld maar levert niks op. Nog steeds time outs en af en toe een antwoord met pingen.

Weet dat er een optie is variabele waarme je terug kan zien welke hardware er ooit op geinstalleerd is geweest, denk dat het slim is om alle verleden netwerkkaart drivers een weg te gooien.

Weet iemand wat de string van deze variabele is?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:03:
Okey even een update, heb nu een ping lopen van server naar client, en krijg zo heel af en toe een reply terug met een pingtijd van 1484, beetje erg hoog.

Heb het al met meerdere netwerkkaarten geprobeerd, want je zou zeggen dat de netwerkkaart stuk is. Maar heb er ondertussen af 5 geprobeerd.

Lijkt me niet dat ze alle 5 stuk zijn.
Waar ping je op? IP of hostname?
Wat voor een OS heeft je client?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 12:10
- netwerkkabels goed
- snelheid vast ingesteld op 10mb/half-duplex tot 100mb/full-duplex (dus de verschillende standen eens uitproberen, in plaats van de auto setting)
- kunnen de clients elkaar wel pingen
- staan er meldingen in je event log
- als je een ipconfig /release en daarna ipconfig /renew uitvoert op een client krijg je dan een nieuw ip adres toegewezen
- .....

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:25:
[...]

Waar ping je op? IP of hostname?
Wat voor een OS heeft je client?
Ping op ip en hostname
Client heeft een windows 2000 professional image, xp werkt het ook niet

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe zit je netwerk in elkaar... Switches, routers, hubs, etc. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hoe staan je dynamische dns-updates op de dhcp-server ingesteld?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:29:
- netwerkkabels goed
- snelheid vast ingesteld op 10mb/half-duplex tot 100mb/full-duplex (dus de verschillende standen eens uitproberen, in plaats van de auto setting)
- kunnen de clients elkaar wel pingen
- staan er meldingen in je event log
- als je een ipconfig /release en daarna ipconfig /renew uitvoert op een client krijg je dan een nieuw ip adres toegewezen
- .....
-Netwerkkabels zijn goed
-snelheid nog niet geprobeerd vast in te stellen
-clients kunnen elkaar niet pingen
-Event log event id:4004
-als ik release renew doe krijg ik gewoon netjes een nummertje

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:31:
Hoe zit je netwerk in elkaar... Switches, routers, hubs, etc. :)
Zit een switch tussen, meer niet.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:37:
[...]

-Netwerkkabels zijn goed
-snelheid nog niet geprobeerd vast in te stellen
-clients kunnen elkaar niet pingen
-Event log event id:4004
-als ik release renew doe krijg ik gewoon netjes een nummertje
http://www.chicagotech.net/troubleshooting/eventid4004.htm

Staat dus echt heel erg veel nuttigs bij.

Ik denk dat het met dynamische dns updates te maken heeft.
Die oude DNS server was de owner van je oude A en PTR records, die nieuwe mag er niets meer mee. Kan me voorstellen dat het door elkaar gaat lopen als je nu gaat pingen op IP of host. Als je nu naar IP pingt gaat het ook via de DNS server (PTR). In die hoek zit het misschien. Check iig eens de pagina die ik je net geef.

Pagina: 1