Toon posts:

[FTP] Intern niet kunnen connecten via IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ftp server opgezet met Serv-U ftp (laatste versie enterprice edition).
Vanaf buiten werkt alles nu prima.
Ik heb 2 domains binnen serv-u
1 draait op port 21 en de ander op port 2121.
Zoals ik al zei kan je vanaf buiten het bedrijf gewoon op de ftp connecten, inloggen en je ding doen.
Vanaf buiten stuur ik ze naar ftp://mail.bedrijf.nl
Om intern naar de ftp server te komen zijn een aantal manieren.
ftp://ftpserver
ftp://192.168.1.3
ftp://mail.bedrijf.nl (mail.bedrijf.nl is gelinked naar ons WAN ip)

Nu is het zo dat ik het een en ander getest heb en ik snap dr helemaal niks meer van.
Als ik met IE ga naar ftp://ftpserver krijg ik het inlogscherm log ik in daarna krijg ik een timeout. Dit is ook zo met ftp://192.168.1.3 (logisch opzich)
via ftp://mail.bedrijf.nl kan ik ook inloggen en ook weer een timeout.
Vreemd genoeg als ik smartFTP gebruik. kan ik als ik naar ftp://192.168.1.3 ga wel connecten.
Als ik naar ftp://mail.bedrijf.nl ga zelfde verhaal. Tenzij ik eerst naar ftp://192.168.1.3 geweest ben. Dan werkt het wel :S:S.
Al deze test waren in passive mode.

Als ik IE in passive mode uitzet wertk alles wel, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil niet iedereen lastig vallen met dat ze een instellingen moeten wijzigen voordat het werkt.
Ik snap er dus helemaal niks van. In smart ftp werkt het met passive wel, maar in IE en firefox niet.

Ik heb serv-u ingesteld de poorten 50000-50004 te gebruiken. deze zijn ook geforward.
Wat doe ik verkeerd ??

alvast bedankt.

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-06 08:30
dit heeft te maken met het ip dat gebruikt wordt voor de passive mode. dit heb je waarschijnlijk in serv-u ingesteld op het ip naar buiten, en smartftp overruled dit door het connectip te gebruiken. hier is geen eenvoudige oplossing voor via firefox of IE, je kan in servu onder domain settings, advanced, het passive IP instellen op het locale netwerk ip van de pc, en dan moet het werken

-edit-
soms wil het ook wel een oplossing zijn om 2 domains te draaien, 1 voor verkeer van buitenaf, en 1 voor verkeer van binnenaf. dan kan je ook 2 verschillende passive IPs opgeven. poorten voor het domain intern moet je niet forwarden met de router dan.
-/edit-

[ Voor 25% gewijzigd door rlKoekie op 22-01-2007 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 2 domain's.

1e wordt gebruikt voor klanten met users in een .ini file.
2e wordt gebruikt voor medewerkers op locatie en op een andere verstiging.(users uit de AD)

Ik heb je advies deels opgevolgd. Bij het eerste domain heb ik de passive ip op 192.168.1.3 gezet en op de 2e moet ik hem op externe ip houden anders werkt het niet. Zo is het momenteel dus ingesteld.
Daarmee kan ik vanuit intern naar ftp://mail.bedrijf.nl (super!) van buitenaf werkt alles ook nog.
Alleen voor mijn 2e domain moet je connecten naar ftp://mail.bedrijf.nl:2121 Van buitenaf werkt het nog wel, maar binnenuit nog steeds niet.
Als ik voor het 2e domain het ip ook intern zet werkt het niet meer van buiten af.
Nog idee om dit ook werkend te krijgen voor binnen.
Thanks tot zo ver al :D